![]() |
||
Már 50 éves a Škoda 1000 MB Škoda 50 éve kezdte el gyártani a népszerű 1000 MB-t. A Škoda, a kora legmodernebb autóját mutatta be, ami a legnépszerűbb modell lett egész Európában. Az 1000 MB sikermodellből elég sok legördült a futószalagról, amik között a kupé változat is megtalálható, az 1000 MBX. A két változatból majdnem 443 000 db-ot gyártottak le, amiből csak 2 517 db volt kupé. A sikermodell nevében az 1000-es, a motorra utal ami egy 1.0 literes benzinmotor volt. A sportosabb változata az elegáns 2 ajtós 1000 MBX, ami stílusos megjelenést kapott. |
||
Škoda 1000 MB |
||
Az 1000 MBX érdekessége, hogy kupé létére teljesen letekerhető volt a hátsó oldalablak, és keret nélküli első ajtókat kapott. A Škoda 1000 MB a kora legfejlettebb modellje volt, amit teszteltek is 50 autóval, amik összesen 1.6 mil. km-t tettek meg a tesztelés során. A tesztek tartalmazták az Orosz hideg környezetet, a forróságot, és a Kaukázusi hegyi utakat. A kód neve még sorozatgyártás előtt NOV volt, ami a Nový Osobní Vůz rövidítése és új személy autót jelent. Fejlesztésben Škoda volt az első Európai autógyártó, az alumínium öntvény motorblokk gyártásában. Az MB meghajtásáról gondoskodó motor egy 1.0 literes, 4-hengeres, OHV szelepvezérlésű, folyadékhűtéses motor volt. | ||
Škoda 1000 MB & MBX részletek |
||
A motorja 37 lóerőt tudott leadni, és 988 cm3 hengerűrtartalmú volt, amihez egy 4-fokozatú kézi váltót szereltek. A 37 lóerő szépen boldogult az 1000 MB és MBX súlyával, és a csúcssebessége 120 km/óra volt. Az alacsony súlynak köszönhetően 7,0 – 8,0 l/100 km-es fogyasztással el lehetett vele járni. A kocsi motorja 1968-ban erősebb lett, ami már 43 lóerős teljesítményt jelentett. Az elegáns sedan elsöprő vonalvezetést kapott. A vonalvezetése mellett a kör alakú fényszórói a sárvédőkben kaptak helyet, és az üzemanyag töltőnyílás a jobb sárvédőben kapott rejtett töltőnyílást, amit a Škoda jelvény rejtett el. | ||
Škoda 1000 MB & Škoda 1000 MBX |
||
Az 1964-es legendás 1000 MB hossza 4 170 mm, szélessége 1 620 mm, és a magassága 1 390 mm. A sedan helyet kínált az egész családnak, és a 220 literes csomagtartó a csomagoknak. A farmotoros elrendezésnek köszönhetően a csomagtartó az orrában kapott helyet, és a pótkerék is. A elejében levő csomagtér mellett a hátsó üléssör ledönthető volt, így nagyobb tárgyakat is vihettünk vele. A farmotor, hátsókerék-meghajtás elrendezés miatt a Porsche megfizethető változatának is lehet mondani, ami megbízhatóság terén is kiemelkedő volt riválisaival szemben. - Kartos Patrik - |
Skoda 1000 MB és MBX | ||
Változat | Darabszám | Gyártási év |
1000 MB Standard | 350 174 db | 1964 - 1969 |
1000 MB De Luxe | 52 606 db | 1966 - 1969 |
1100 MB De Luxe | 22 490 db | 1967 - 1969 |
1000 MBT Tourist | 13 091 db | 1968 - 1969 |
1000 MBG De Luxe | 3 278 db | 1966 - 1968 |
1000 MBX De Luxe | 1 403 db | 1966 - 1968 |
1100 MBX De Luxe | 1 114 db | 1967 - 1969 |
Összesen | 443 156 db | - |
2014. 03. 20., 16:59:21
Reklám |
|
Reklám |