MENÜ
   
 

Chevrolet Cruze 1.8 16v LT+ teszt

Fiatalos, Sport Sedan

A Chevrolet Cruze név már ismerős lehet mindenkinek, ami a Chevrolet középkategóriás sedan-ja típus neve. A kocsi pályafutása 2008-ban kezdődött, amikor is a Nubira/Lacetti utódnak készült.

 
 

A markáns Amerikai orr (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A Lacetti/Nubira párost leváltó Cruze, láthatóan nem egy bálna családi nagy sedan-nak készült, ami inkább az Amerikai piacon értékesített Cobalt utódja. A kocsiból egy ideig csak a sedan karosszéria változat volt elérhet, de a frissítéssel együtt sorban jöttek az újabb karosszéria verziók. A kocsit így kiegészítette előbb az 5 ajtós, és utóbbi a Kombi verzió, amikkel így lett teljes a modell család.

Sportos, elegáns megjelenés

A tesztelt autó még a frissítés előtti darabok közül volt, de amit tud az eszméletlen ebben az árkategóriában. A kocsi stílusa még mindig meg maradt az éles vonalakkal, a hegyes fényszórókkal, és a formás karosszériával. Az orra egy ragadozóra emlékeztet az összehúzott szemeivel, mintha csak támadni akarna.

 
 

A sport sedan megjelenés jól áll neki (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A kis vad kocsi pezsgő színben igen tetszetős, de inkább a fehér - fekete kombinációban mutat a legjobban, igaz ez csak az én véleményem. A méretei nem a legnagyobbak, így a parkolás sem olyan nagy probléma. A Cruze hátsója is elég szép lett, talán ez a jelenlegi legstílusosabb kocsi a Chevrolet Európai kínálatában a Camaro mellett. A sok WTCC-s, túraautó vb-s versenyeken nyert díjak szerint elég megbízható és jó kocsi még a verseny pályán is, egy kisebb átalakítás után. A Chevy versenyautó változatából a legismertebb Chevrolet modell világszerte. A láthatóság ezen a kocsin is nagyon jó a méretes hátsó világító testekkel. A beépített légterelőre emlékeztető csomagtér fedélről nem is beszélve, ami sokkal visszafogottabb, mint a 3-as BMW-n "E90", de nagyon jól mutat a kocsin. 

Amerikai, Európai minőséggel

A Cruze utasterében kényelmes ülések fogadnak, hogy hosszútávon meddig bírják az ülések, erre válasz nincs, de szerintem nagyon jók a hosszabb utazásokra is. A vezető ülésből nagyon jó kilátást biztosít az autó, még a motorháztetőt is látja a vezető és az utas oldalon ülő, ami nagyon ritka a mai autók között.

 
 

Négy felnőttnek kényelmes (Fotó: Kartos Patrik)

 
  A kapcsolók megfelelő helyen vannak, és könnyedén tudja kezelni a vezetője is. Az első-  és hátsó lábtér, fejtér nagyon jó egy kupésan hajló tetőívű kocsitól, amiben még hátul is kényelmesen elfértem, fejtérben is pont elég nagy a kocsiban. A Cruze-ról nem gondoltam volna, hogy ennyire kényelmesen elférek, elöl és hátul egyaránt, a magamhoz állított első ülés mögött is. A második üléssorban csak egy dolog lehet zavaró, a középen megemelt padló, mintha kardántengely menne hátra kocsiban, ez csak abban az esetben lehet zavaró, ha valakit középre ültetnek, amikor öten utaznak vele.  
 

 

Elég hely van hátul, és nagyon belógnak a csomagtér ajtó tartó pántjai (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A felhasznált anyagok minősége a piaci verseny társakkal verseny képes, és ebben az árkategóriában jobb, mint amit várnánk. A kormány fogása is eléggé a sport kocsikhoz közelít, és a bőr váltó gomb is szép a kocsiban, valamint jó fogása van. A kocsi csomagtartója sem kicsi a 450 literével, csak berakodásnál a csomagtér tartói lehetnek útban.

Élmény vezetni

A tesztautó a nagyobb 1.8-as 141 lóerős motort kapta meg, amivel elég élénken indul az autó. A 141 lóerővel már elég könnyedén mozog a kocsi, igaz csak 1 365 kg a saját tömege. A hosszú orra ellenére elég könnyedén lehet menni vele szűk utcákban is.

 
 

A motorháztető alatt még van hely az 1.8-as motor mellett (Fotó: Kartos Patrik)

 
  A vezetési élmény amit nyújt, nem lehet megunni, pont elég amennyit a kormányrásegítő segít a vezetőnek, ennél nagyobb segítség már nem kell. A kormány mű beállításaival nagyon pontosan lehet irányítani az autót, ami nagyon jó egy családi autónak. A váltója sem pontatlan, nőies váltó, ezt inkább a férfias pontos váltók közé sorolnám. Szerintem a kormányzás és a sebességváltó beállításaival együtt nagyon jó családi sport sedan lett a kocsiból. A menetteljesítményei is verseny képesek, a gyorsulásán érezhető, hogy elég erős a motor hozzá, valamint még az előzésnél sem hagy cserben. A városi tempónál a 4. fokozat pont jó, a 90-es tempónál  viszont az ötödik, de igaz több fokozat nincs.  
 

A kihegyezett fényszóró (Fotó: Kartos Patrik)

 
  A kocsit ezzel a motorral nem az autópályára teremtették meg. A kocsi már 90-es tempónál is hallatja nagyon halkan a hangját, de már így is 2000-es fordulat körül forog a motorja. A 130-as tempót nem próbáltam ki, mivel nem volt lehetőségem, de szerintem már eléggé hallatja ennél a tempónál a hangját, de még elviselhető. A váltásokban még a kocsi is besegít, hogy takarékosan tudjunk menni vele, ez megfelelő egy kezdő sofőrnek, akinek friss jogsija van. A Chevrolet Cruze-on meg tanulhatja, hogy kell takarékosan közlekedni. A kocsi nagyon a vezető kezére játszik a pontos irányításával, és a könnyed kezelhetőségével.  
 

BMW E90 hátsó stílusosabb megjelenéssel (Fotó: Kartos Patrik)

 
 

A kocsi összességében nagyon jól össze van rakva, az utazás is kellemes benne, és még nagyon jó vezetési élményt nyújt, az elsőkerék-meghajtásához képest.

- Kartos Patrik -

 
 

 

 

következő oldal >>

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet