![]() |
||
Skoda Rapid 1.6 CR TDI Elegance Új design, új stílus Skoda új stílus irányzatát az új modelljükkel vezeti be, amit a többi modell is tovább visz majd. Az új Rapid alapja a Vision prototípusuk volt. A következő modell, ami megkapja ezt a design-t azaz Octavia lesz. |
||
A sportos orr |
||
Első Sportos Skoda Az új sportos stílus nagyon jól áll a Skoda-knak. A Rapid éles karosszéria vonalainak, és szögletes elemeinek köszönhetően a Skoda eltér a hétköznapi, egyszerű, visszafogott karosszéria formáktól. Így már sokkal tetszetősebb a mai autópiacon, mint a jelenleg gyártott többi típus. Skoda ezzel a stílussal már versenyképes lehet, az új Mazda-k, VW-ek, Chevrolet-ek, stb. ellen. A kocsi orra nagyon sportos lett, az új hűtőráccsal, aminek sarkait szögletesre rajzolták. Az éles törés vonalak, és a szögletes fényszórók sötétítve igazi sportautóra emlékeztetnek, bár egy erős változat kellene belőle (vRS). Az új modell oldalról a jelenlegi kifutó Octavia-ra nagyon hasonlít csak egy mérettel kisebb, de a széles kerékívek egyedivé teszik a Rapid-ot. |
||
Octavia modern sportos megjelenéssel |
||
A Rapid-ban már csak a hátsó ajtó hátsó része kezd a tetőívvel lehajlani, ami könnyebb beszállást biztosít hátra. Az első-hátsó lámpákat összekötő váll törésvonal a karosszérián, és a domboruló formák kihangsúlyozzák a kocsi különlegességét, hogy megtörik az egyszerű megszokott formákat és újítanak. A hátsója viszont szinte azonos a kifutó Octavia-val, a lámpák formája csak gömbölyűbb lett, de ugyanúgy C-betűt formáznak, és a csomagtér ajtón a változás a gyémántra emlékeztető szögletes formák. Akinek sport kinézetű RAPID kell, azok sport futómű beállításokkal rendeljék meg, amit a Dynamic csomag tartalmazza és kiegészíti első-hátsó légterelőkkel, fekete tetővel, visszapillantókkal, alu. felnikkel, és hátsó ütközőbe integrált fekete betétettel. Hely van benne Az utastérben új kormánykerék és formák fogadják az utasokat, valamint a sofőrt. A műszerfal is már az új design-hoz készült, kis bemélyedéssel a szellőző rostélyoknál. A design elem tovább folytatódik az ajtókon, ahol az ajtóborítás teteje szögletesen kezdődik, így egybeolvad a műszerfallal, de hátrafelé haladva egyre gömbölyűbb lesz. |
||
Tágas utastér (illusztráció) és méretes csomagtér (tesztautó) |
||
A sebességmérő, fordulatszámmérő, és a fedélzeti számítógép kijelzőjét már ismerhetjük a Skoda Fabia-ból. A középkonzolon már a megszokott vezérlő egységek találhatók. A kilátás nagyon jó , az A-oszlop is szerintem kevesebbet takar ki a kilátásból, mint az Octavia-é. Az ülései e-modellnek is kényelmesek, és hosszú távra is megfelelőek. Az utastér elég tágas elöl kényelmesen, megfelelő pozícióba állíthatjuk az üléseket. A hátsó üléssor pedig csak egy pár centivel kisebb, de ugyanolyan kényelmesen elfértem benne a 186 cm-es magasságommal, mint az Octavia-ban. A csomagtere az egyik legtágasabb a kategóriájában az 550 literével alaphelyzetben, de akár 1490 literig bővíthetjük, de ne várjunk sík csomagteret. A Rapid szinte a Fabia árával egyezik meg, ezért nem várható a legjobb minőség tőle. A Rapid-nál jobb új autót, ezért a pénzért nem nagyon lehet találni. | ||
A kis 1.6 CR TDI dízelmotor, 105 lóerővel |
||
A tesztautó menetteljesítményei is kiemelkedőek, igaz egyetlen kapható dízelmotorral teszteltem. A Rapid-hoz 5 motort választhatunk, ebből az egyik a tesztautóban található 1.6 CR TDI dízelmotor, ami mellett még négy benzinmotor közül választhatunk. A legkisebb az 1.2 MPi 75 lóerővel (egyetlen 3-hengeres), ezen kívül már csak turbós erőforrásokat választhatunk, ezek a következők: 1.2 TSI 86 és 105 lóerővel, és az 1.4 TSI 122 lóerővel. Kicsit hangos elindulásnál A Rapid egyenlőre egy dízelmotorral választható a benzinmotorok mellett, ami az 1.6 literes CR TDI, és a tesztautó orrában is megtalálható volt. A dízelmotor teljesítménye bőven elég a mindennapi használatra, de sokat ne várjon senki ettől az erőforrástól, nem egy versenygép. A menetteljesítményei elfogadhatók, ebben már érezhető a gyorsulás is, az Octavia-ban (1.6 CR TDI) csak mutatón látni, hogy elkezdett gyorsulni az autó. A kocsi városi közlekedésben 50 km/óránál 4. fokozatban érzi jól magát, az országúti 90 km/óránál már az 5. fokozatot érdemes használni, és az autópálya tempó sem okoz gondot, igaz csak 5-fokozatú a sebességváltója, de 120 km/órás tempónál is csupán 1700-as fordulaton forog a motor. Az átlagfogyasztását alacsonyan lehet tartani, ami a gyári adatok szerint 4.4 l/100km. |
||
![]() |
||
A futóműve jó beállítást kapott szépen elnyeli az úthibákat, mint az Octavia futóműve. A hirtelen kanyarvételnél sem billeg életveszélyesen csak, mint a Német prémium márkák modelljei. A kanyarsebessége ebben a kategóriában elfogadható, nem tolja az orrát. A kocsi csúcssebessége 190 km/óra, ami elég hétköznapi használatnál. A Rapid-ból már csak egy 2.0 TDI, és az RS vagy egy 1.4 TSI 160 lóerős változat kéne. Viszont amíg nem fejezik be a kifutó Octavia modelljeinek forgalmazását, addig nem nagyon fog fogyni ez a modell. A márciusban érkező Octavia, és a Rapid között a legtöbb ügyfél az ár szerint fog dönteni ki melyiket engedheti meg magának. A vásárlók nagy része megmarad az Octavia-nál, viszont a cégek, meg akik Fabia-t vettek lehet, hogy az alacsony ár miatt Fabia helyett a Rapid-ot választják, és még új vevőket is hoz majd az új tetszetős design-ja. - Kartos Patrik -
2012
|
||
Technikai adatok | Skoda Rapid 1.6 CR TDI 77kW Elegance |
Motor | turbófeltöltős dízelmotor, Common-rail befecskendező rendszerrel |
Hengerűrtartalom/ hengerek száma | 1 598 cm3/4 |
Max. teljesítmény | 77 kW (105 lóerő)/4 400 ford./perc |
Max.nyomaték | 250 Nm/ 1 500 - 2 500 ford./perc |
Csúcssebesség | 190 km/óra |
Gyorsulás 0-100 km/órára | 10,4 s |
Fogyasztás (Város/Országút/Átlag)/ 100 km | 5,6 l /3,7 l / 4,4 l |
CO2-kibocsátás | 114 g/km |
Sebességváltó | kézi, 5 fokozatú |
Sajáttömeg 75kg-os söfőrrel | 1 265 kg |
Megengedett legnagyobb össztömeg | 1 725 kg |
Vontatható tömeg (fékezett/fékezetlen) | 1 200/630 kg |
Hossz. x szél. x mag. | 4 483 x 1 706 ( visszapillatók nélkül) x 1 461 mm |
Csomagtér térfogata | 550 - 1 490 l |
Üzemanyagtartály térfogata | 55 l |
Fékek ( elöl/hátul) | hűtött tárcsafék/ dob vagy tárcsafék |
ACTIVE |
1.2 MPI 55 kw - 12 430€, 1.2 TSI 63kW - 13 430€, 1.2 TSI 77kW - 14 230€, 1.4 TSI 90kW - 17 030€, 1.6 CR-TDI 77kW - 16 230€ |
AMBITION |
1.2 MPI 55kW - 13 730€, 1.2 TSI 63kW - 14 730€, 1.2 TSI 77kW - 15 530€, 1.4 TSI 90kW - 18 330€, 1.6 CR TDI 77kW - 17 530€ |
ELEGANCE |
1.2 MPI 55kW - 14 830€, 1.2 TSI 63kW - 15 830€, 1.2 TSI 77 kW - 16 630€, 1.4 TSI 90kW - 19 430€, 1.6 CR TDI 77kW - 18 630€ |
Skoda Rapid 1.6 CR TDI 77kW Elegance | 18 630€ - 1 000 € akció - 17 630€ |
|
|