MENÜ
   
 

Skoda Rapid 1.6 CR TDI Elegance

 Új design, új stílus

Skoda új stílus irányzatát az új modelljükkel vezeti be, amit a többi modell is tovább visz majd. Az új Rapid alapja a Vision prototípusuk volt.  A következő modell, ami megkapja ezt a design-t azaz Octavia lesz.

 
 

A sportos orr

 
 

Első Sportos Skoda

Az új sportos stílus nagyon jól áll a Skoda-knak. A Rapid éles karosszéria vonalainak, és szögletes elemeinek köszönhetően a Skoda eltér a hétköznapi, egyszerű, visszafogott karosszéria formáktól. Így már sokkal tetszetősebb a mai autópiacon, mint a jelenleg gyártott többi típus. Skoda ezzel a stílussal már versenyképes lehet, az új Mazda-k, VW-ek, Chevrolet-ek, stb. ellen. A kocsi orra nagyon sportos lett,  az új hűtőráccsal, aminek sarkait szögletesre rajzolták. Az éles törés vonalak, és a szögletes fényszórók sötétítve igazi sportautóra emlékeztetnek, bár egy erős változat kellene belőle (vRS). Az új modell oldalról a jelenlegi kifutó Octavia-ra nagyon hasonlít csak egy mérettel kisebb, de a széles kerékívek egyedivé teszik a Rapid-ot.

 
 

Octavia modern sportos megjelenéssel

 
 

A Rapid-ban már csak a hátsó ajtó hátsó része  kezd a tetőívvel lehajlani, ami könnyebb beszállást biztosít hátra. Az első-hátsó lámpákat összekötő váll törésvonal a karosszérián, és a domboruló formák kihangsúlyozzák a kocsi különlegességét, hogy megtörik az egyszerű megszokott formákat és újítanak. A hátsója viszont szinte azonos a kifutó Octavia-val, a lámpák formája csak gömbölyűbb lett, de ugyanúgy C-betűt formáznak, és a csomagtér ajtón a változás a gyémántra emlékeztető szögletes formák. Akinek sport kinézetű RAPID kell, azok sport futómű beállításokkal rendeljék meg, amit a Dynamic csomag tartalmazza és kiegészíti első-hátsó légterelőkkel, fekete tetővel, visszapillantókkal, alu. felnikkel, és hátsó ütközőbe integrált fekete betétettel.

Hely van benne

Az utastérben új kormánykerék és formák fogadják az utasokat, valamint a sofőrt. A műszerfal is már az új design-hoz készült, kis bemélyedéssel a szellőző rostélyoknál. A design elem tovább folytatódik az ajtókon, ahol az ajtóborítás teteje szögletesen kezdődik, így egybeolvad a műszerfallal, de hátrafelé  haladva egyre gömbölyűbb lesz.

 
 

 

Tágas utastér (illusztráció) és méretes csomagtér (tesztautó)

 
  A sebességmérő, fordulatszámmérő, és a fedélzeti számítógép kijelzőjét már ismerhetjük a Skoda Fabia-ból.  A középkonzolon már a megszokott vezérlő egységek találhatók. A kilátás nagyon jó , az A-oszlop is szerintem kevesebbet takar ki a kilátásból, mint az Octavia-é. Az ülései e-modellnek is kényelmesek, és hosszú távra is megfelelőek.  Az utastér elég tágas elöl kényelmesen, megfelelő pozícióba állíthatjuk az üléseket. A hátsó üléssor pedig csak egy pár centivel kisebb, de ugyanolyan kényelmesen elfértem benne a 186 cm-es magasságommal, mint az Octavia-ban. A csomagtere az egyik legtágasabb a kategóriájában az 550 literével alaphelyzetben, de akár 1490 literig bővíthetjük, de ne várjunk sík csomagteret. A Rapid szinte a Fabia árával egyezik meg, ezért nem várható a legjobb minőség tőle. A Rapid-nál jobb új autót, ezért a pénzért nem nagyon lehet találni.  
 

A kis 1.6 CR TDI dízelmotor, 105 lóerővel

 
 

A tesztautó menetteljesítményei is kiemelkedőek, igaz egyetlen kapható dízelmotorral teszteltem. A Rapid-hoz 5 motort választhatunk, ebből az egyik a tesztautóban található 1.6 CR TDI dízelmotor, ami mellett még négy benzinmotor közül választhatunk. A legkisebb az 1.2 MPi 75 lóerővel (egyetlen 3-hengeres), ezen kívül már csak turbós erőforrásokat választhatunk, ezek a következők: 1.2 TSI 86 és 105 lóerővel, és az 1.4 TSI 122 lóerővel.

Kicsit hangos elindulásnál

A Rapid egyenlőre egy dízelmotorral választható a benzinmotorok mellett, ami az 1.6 literes CR TDI, és a tesztautó orrában is megtalálható volt. A dízelmotor teljesítménye bőven elég a mindennapi használatra, de sokat ne várjon senki ettől az erőforrástól, nem egy versenygép. A menetteljesítményei elfogadhatók, ebben már érezhető a gyorsulás is, az Octavia-ban (1.6 CR TDI) csak mutatón látni, hogy elkezdett gyorsulni az autó. A kocsi városi közlekedésben 50 km/óránál 4. fokozatban érzi jól magát, az országúti 90 km/óránál már az 5. fokozatot érdemes használni, és az autópálya tempó sem okoz gondot, igaz csak 5-fokozatú a sebességváltója, de 120 km/órás tempónál is csupán 1700-as fordulaton forog  a motor. Az átlagfogyasztását alacsonyan lehet tartani, ami a gyári adatok szerint 4.4 l/100km.

 
   
 

A futóműve jó beállítást kapott szépen elnyeli az úthibákat, mint az Octavia futóműve. A hirtelen kanyarvételnél sem billeg életveszélyesen csak, mint a Német prémium márkák modelljei. A kanyarsebessége ebben a kategóriában elfogadható, nem tolja az orrát.  A kocsi csúcssebessége 190 km/óra, ami elég hétköznapi használatnál. A Rapid-ból már csak egy 2.0 TDI, és az RS vagy egy 1.4 TSI 160 lóerős változat kéne. Viszont amíg nem fejezik be a kifutó Octavia modelljeinek forgalmazását, addig nem nagyon fog fogyni ez a modell. A márciusban érkező Octavia, és a Rapid között a legtöbb ügyfél az ár szerint fog dönteni ki melyiket engedheti meg magának. A vásárlók nagy része megmarad az Octavia-nál, viszont a cégek, meg akik Fabia-t vettek lehet, hogy az alacsony ár miatt  Fabia helyett a  Rapid-ot választják, és még új vevőket is hoz majd az új tetszetős design-ja.

 - Kartos Patrik - 
2012
 
   

  

 
Technikai adatok Skoda Rapid 1.6 CR TDI 77kW Elegance
Motor turbófeltöltős dízelmotor, Common-rail befecskendező rendszerrel
Hengerűrtartalom/ hengerek száma 1 598 cm3/4
Max. teljesítmény 77 kW (105 lóerő)/4 400 ford./perc
Max.nyomaték 250 Nm/ 1 500 - 2 500 ford./perc
Csúcssebesség 190 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/órára 10,4 s
Fogyasztás (Város/Országút/Átlag)/ 100 km 5,6 l /3,7 l / 4,4 l
CO2-kibocsátás 114 g/km
Sebességváltó  kézi, 5 fokozatú
Sajáttömeg 75kg-os söfőrrel 1 265 kg
Megengedett legnagyobb össztömeg 1 725 kg
Vontatható tömeg (fékezett/fékezetlen) 1 200/630 kg
Hossz. x szél. x mag. 4 483 x 1 706 ( visszapillatók nélkül) x 1 461 mm
Csomagtér térfogata 550 - 1 490 l
Üzemanyagtartály térfogata 55 l
Fékek ( elöl/hátul)  hűtött tárcsafék/ dob vagy tárcsafék
ACTIVE

1.2 MPI 55 kw - 12 430€, 1.2 TSI 63kW - 13 430€, 1.2 TSI 77kW - 14 230€, 1.4 TSI 90kW - 17 030€,

1.6 CR-TDI 77kW - 16 230€

AMBITION

1.2 MPI 55kW - 13 730€, 1.2 TSI 63kW - 14 730€, 1.2 TSI 77kW - 15 530€, 1.4 TSI 90kW - 18 330€,

1.6 CR TDI 77kW - 17 530€

ELEGANCE

1.2 MPI 55kW - 14 830€, 1.2 TSI 63kW - 15 830€, 1.2 TSI 77 kW - 16 630€, 1.4 TSI 90kW - 19 430€,

1.6 CR TDI 77kW - 18 630€

Skoda Rapid 1.6 CR TDI 77kW Elegance 18 630€ - 1 000 € akció - 17 630€

 

HTML Hit CounterHTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

 

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet