MENÜ
   

 

 

    

Audi A3 Ambition 2.0 TDI 150 MT6 - 2.oldal

A kocsi csúcssebessége is elég magas 220 km/óra amit kényelmesen ki lehet használni, ha engedi a környezet (mint pl . a Német autópálya). Az A3 sedan dízellel kényelmesen be lehet tartani a sebesség korlátokat, amiknek köszönhetően a 4.1 literes gyári adat helyett 4.3 liter/100 km-s fogyasztást (az autóra szerelt téli gumik is befolyásolhatják a fogyasztást) sikerült összehoznom. Azonban ha normál használattal járunk az autóval, a városi kigyorsításokat is beleértve, max. 5,0  - 5,2 literrel gond nélkül eljárhatunk vele, ami véleményem szerint egy ilyen teljesítményű kocsihoz nagyon is jó. A dízelmotorhoz hatfokozatú kézi váltót szereltek, ami kifejezetten illik a kocsi karakteréhez, a precíz pontos váltásaival, ami kedvez a kézi váltók kedvelőinek, de szerintem S-tronic automata váltóval is nagyon jó.

 
 
A kocsi 2.0 TDI 150 lóerős dízelmotorjával már vezettem, a jelenlegi legújabb Octavia-t, amihez képest érezhető, hogy kisebb kocsit visz ugyanaz a motor. A futómű beállításai a tesztautóban eltérőek az alap A3 sedan-hoz képest, mivel sport futóművel is fel volt szerelve, ami kellemes úttartással és úthiba elnyeléssel büszkélkedhet, a biztonságos kanyarstabilitással egyben. A megállásról pedig 4 féktárcsa gondoskodik, ami megfelelő lassítást biztosít a kocsinak. Az A3 Sedan-ban, már az elektromos rögzítő fék volt, ami nagyon jó dolog a mindennapi közlekedésben, mivel ha lejtős utcáról indulunk, a rögzítőféket bekapcsoljuk a gombbal, és az autó indulásával old visszagurulás nélkül, még a fogyasztást is segít csökkenteni a kocsi a start-stop rendszerrel.   
 
Ez a rendszer automatikusan leállítja a motort a váltó üresbe rakásakor, és a kuplung felengedésekor (amint megálltunk). A technikai újdonságok terén az A3 sedan is toppon van, olyan segéd berendezéssekkel rendelkezik, mint a távolságtartó tempomat, a holttér figyelő, vagy a sávtartó automatika, amit már teszteltem a felfrissült Q5-ben is. A kocsi összességében a kategóriája legjobbja lehet, és méretei szerint verhetetlen a jelenlegi riválisokkal szemben, ami várhatóan bővülni fog. 

- Kartos Patrik - 

2014. 01. 06., 12:04:26

 
     

 

Technikai adatok Audi A3 Sedan Ambition 2.0 TDI 150 MT6
Motor Common-rail befecskendezéses, turbófeltöltővel, és közvetett töltőlevegő-hűtéssel ellátott dízelmotor 
Hengerűrtartalom 1 968 cm3
Furat x löket 81,0 x 95,5 mm
Hengerek száma 4
Max. teljesítmény kW (LE)/ ford.sz. 110 kW (150 LE)/ 3 500 - 4 000
Max. nyomaték Nm/ ford.sz. 320 Nm/ 1 750 - 3 000
Sebességváltó hatfokozatú manuális
Fordulókör átmérő kb. 11,0 méter
Gyorsulás 0-100 km/óra  8,5 másodperc
Csúcssebesség 220 km/óra
Fogyasztás (város/országút/átlag) 5,9 l/ 4,0 l/4,7 l/100km
CO2-kibocsátás 121 g/km
Üzemanyag kénmentes gázolaj
Üzemanyagtartály térfogata 55 liter
Hossz. x szél. x mag. 4 456 x 1 960 (külső visszapillantókkal) x 1 416 mm
Tengelytáv 2 637 mm
Csomagtér térfogata 425 liter (összkerék meghajtással - 390 liter)
Saját tömeg 1 475 kg
Össztömeg  1 950 kg
Megengedett max. fékezett/ fékezetlen vontatható tömeg 1 800 kg/ 730 kg
Audi A3 Sedan induló ára (1.4 TFSI 125 Attraction) 6 472 150 Ft/ 23 000 €
Audi A3 Sedan 2.0 TDI 150 Attraction MT6 -tesztautó induló ára 7 676 260 Ft/ 27 2000 €
Audi A3 Sedan 2.0 TDI 150 Ambition MT6 tesztautó ára - extrákkal együtt 11 572 620 Ft (listaára)


<< előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet