![]() |
||
Honda CR-V 2.0 i-VTEC Lifestyle teszt A legsportosabb Honda CR-V Honda az új CR-V-t a többi modelljéhez igazította, amik már a sportosság irányába tértek el, már a luxus kategóriás Legend-vel is. A kocsi orra igazán egyedi lett, még a saját modell palettáján is. Az összehúzott szemet formázó fényszórók, amikbe a borotva pengeszerű 3 lamellás hűtőrács vág bele, igen stílusos design-t ad a kocsinak. Az új design-val már kezd a személyautókhoz közelíteni, és már a tető vonala is szépen elnyúlik, olyan látszatot kelt, mintha hosszú hét személyes autó lenne. |
||
Az új sportos orr |
||
Az új CR-V igaz, hogy hosszabb lett, de csak 10 cm-rel, valamint még szélesebb is az előző generációnál. Az éles törésvonalak a karosszérián a sportosság jegyeit viszik tovább, a magas kerékívek az oldal védő listával, ami az első és hátsó ütközőn is megjelenik. Így összességében egy erős sport SUV-nak mutatja magát. A hátsója viszont alig változott a 3. generációhoz mérve, csak gömbölyűbb hátsót, átrajzolt lámpákat, kilincset, és törésvonalakat kapott. A CR-V 2013-ban már kapható lesz, az új 1.6-os dízelmotorral is, de egyenlőre 2.0 literes benzin-, és a 2.2 literes dízelmotorral választhatjuk. Az utastér is felfrissült! A tesztautóban megtalálható 2.0 i-VTEC benzinmotor, amivel igen nyomatékosan indul meg, és ha szükség van az erejét is megmutatja a CR-V-nek, valamint a sebességváltója is igen pontos lett, a Civic-ben is már ez az újfejlesztésű váltó volt. Még takarékosabb lett az előző generációhoz képest, és a menetteljesítményei versenyképesek a Sport SUV-kal, mint a Kia Sportage-vel, BMW X3-val, vagy akár az új Toyota RAV4-vel. A gyorsulása kategóriájában nagyon jó, a takarékosabb verzió egyenlőre a 2.2 literes dízelmotor 5.8 l/ 100 km-es átlagfogyasztásával, és csak 4x4-es meghajtással választható a dízel verzió. |
||
Az utastere is modern megjelenést kapott, új választható anyagokkal ( kép csak illusztráció) |
||
Az 1.6-os dízelmotor kétkerék-meghajtással is elérhető lesz. Továbbá a benzinmotor gyorsulása mellett, a csúcssebesség határa is elég magasra került. A futóműve szépen tartja a kocsit kanyarokban, így a hirtelen manőverezésnél (rénszarvas teszt) sem borulhat fel a kocsi. A CR-V e-mellett az úthibákat észrevétlenül elnyeli, csak hangok alapján hallhatjuk, hogy dolgoznak a gátlók. A fékek még lejtőn is egyenletesen lassítják a kocsit, mintha csak sík úton mennénk vele, és a négy tárcsafék megfelelően dolgozik. Sportos menetteljesítmények Az új CR-V meghajtását két motor, és két- illetve négykerék-meghajtással kérhetjük. A motorválaszték jelenleg két 150 lóerős motorból áll. Az egyik 2.0 literes i-VTEC benzin, és a másik a 2.2 literes i-DTEC dízelmotor, amit 2013 elején bővítenek ki az új 1.6 literes i-DTEC dízelmotorral. |
||
Sportosabb oldal vonalak, mint korábban & az új felnik |
||
A tesztautóban található benzinmotor igen pörgős, ha szükség van erőre előzésnél, akkor sem hagy cserben. A mérnököknek köszönhetően takarékosabb lett, mint a 3. generációban és a gyorsulási értéke a 10.0 másodperccel (2WD, 10.2 s 4WD meghajtással) ebben a kategóriában az egyik legjobb eredmény. A hozzá tartozó kézi 6-fokozatú sebességváltó nagyon jó sportautó érzést ad a sofőrnek a kormánybeállításokkal együtt. | ||
A modernizált hátsó |
||
A sebességváltó pontosan veszi a fokozatokat, és nem kell erőltetni, ha 10-20 km/óránál szükséges lenne vissza rakni az egyes fokozatot. A kormánymű is a Honda sportkocsijaira jellemző beállításokkal rendelkezik, és pontos kormányzást biztosít az élményvezetéshez, a kanyargós szerpentines utakon, ami ritka az SUV-k között. A futóműve is inkább sportos beállításokhoz közelít a kemény off-road-hoz képest, mivel ezt követeli meg a mai autóipar. Akik ilyen autókat vesznek, azok ritkán járnak vele terepen, amit tud ez az autó az pont elég a vevőknek. A kocsi összességében kiemelkedik a vetélytársai közül, a sportos design-jával, a tágas utasterével, és a teljesítményével. |
- Kartos Patrik -
2012
Technikai adatok | 2.0 i-VTEC | 2.2 i-DTEC |
Motor | 2.0 i-VTEC, soros 4 hengeres, 16 szelepes benzinmotor | 2.2 literes, soros 4 hengeres, 16 szelepes, dízelmotor |
Lökettérfogat | 1 997 cm3 | 2 199 cm3 |
Furat x löket | 81,0 x 96,9 mm | 85,0 x 96,9 mm |
Sűrítési arány | 10,5:1 | 16,3:1 |
Max. teljesítmény | 114 kW (155 LE)/6 500 ford./perc | 110 kW (150 LE)/ 4 000 ford./perc |
Max. nyomaték | 192 Nm/4 300 ford./perc | 350 Nm / 2 000 ford./perc |
Meghajtás | elsőkerék / összkerék | összkerék |
Sebességváltó | 6 fokozatú kézi / 5 fokozatú automata | 6 fokozatú kézi / 5 fokozatú automata |
Hossz. x Szél. (vissapillantókkal) x Mag. | 4 571 x 2 095 x 1 685 mm | 4 571 x 2 095 x 1 685 mm |
Tengelytáv | 2 630 mm | 2 630 mm |
Saját tömeg | 1 456 - 1 508 kg / 1 542 - 1 652 kg | 1 653 - 1 753 kg |
Max. össztömeg | 1 955 kg / 2 075 kg | 2 200 kg |
Csomagtér térfogata | 589 l / 1 146 l | 589 l / 1 146 l |
Üzemanyagtartály térfogata | 58 l | 58 l |
Gyorsulás 0-100 km/óra | kézi váltóval: 10,0 s / 10,2 s | 9,7 s |
Csúcssebesség | kézi váltóval 190 / 190 km/óra | 190 km/óra |
Fogyasztás (Város/országút/átlag) | 8,9/6,2/7,2 l - 9,3/6,3/7,4 l | 6,7/5,3/5,8 l |
CO2-kibocsátás | 168/173 g/km | 154 g/km |
Árak | Lifestyle - 8 129 000 Ft | Lifestyle - 9 298 000 Ft |
|
|