MENÜ
   
 

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Lifestyle teszt

A legsportosabb Honda CR-V

Honda az új CR-V-t a többi modelljéhez igazította, amik már a sportosság irányába tértek el, már a luxus kategóriás Legend-vel is. A kocsi orra igazán egyedi lett, még a saját modell palettáján is. Az összehúzott szemet formázó fényszórók, amikbe a borotva pengeszerű 3 lamellás hűtőrács vág bele, igen stílusos design-t ad a kocsinak. Az új design-val már kezd a személyautókhoz közelíteni, és már a tető vonala is szépen elnyúlik, olyan látszatot kelt, mintha hosszú hét személyes autó lenne.

 
 

Az új sportos orr

 
 

Az új CR-V igaz, hogy hosszabb lett, de csak 10 cm-rel, valamint még szélesebb is az előző generációnál. Az éles törésvonalak a karosszérián a sportosság jegyeit viszik tovább, a magas kerékívek az oldal védő listával, ami az első és hátsó ütközőn is megjelenik. Így összességében egy erős sport SUV-nak mutatja magát. A hátsója viszont alig változott a 3. generációhoz mérve, csak gömbölyűbb hátsót, átrajzolt lámpákat, kilincset, és törésvonalakat kapott. A CR-V 2013-ban már kapható lesz, az új 1.6-os dízelmotorral is, de egyenlőre 2.0 literes benzin-, és a 2.2 literes dízelmotorral választhatjuk.

Az utastér is felfrissült!

A tesztautóban megtalálható 2.0 i-VTEC benzinmotor, amivel igen nyomatékosan indul meg, és ha szükség van az erejét is megmutatja a CR-V-nek, valamint a sebességváltója is igen pontos lett, a Civic-ben is már ez az újfejlesztésű váltó volt. Még takarékosabb lett az előző generációhoz képest, és a menetteljesítményei versenyképesek a Sport SUV-kal, mint a Kia Sportage-vel, BMW X3-val, vagy akár az új Toyota RAV4-vel. A gyorsulása kategóriájában nagyon jó, a takarékosabb  verzió egyenlőre a 2.2 literes dízelmotor 5.8 l/ 100 km-es átlagfogyasztásával, és csak 4x4-es meghajtással választható a dízel verzió.

 
 

Az utastere is modern megjelenést kapott, új választható anyagokkal ( kép csak illusztráció)

 
 

Az 1.6-os dízelmotor kétkerék-meghajtással is elérhető lesz. Továbbá a benzinmotor gyorsulása mellett, a csúcssebesség határa is elég magasra került. A futóműve szépen tartja a kocsit kanyarokban, így a hirtelen manőverezésnél (rénszarvas teszt) sem borulhat fel a kocsi. A CR-V e-mellett az úthibákat észrevétlenül elnyeli, csak hangok alapján hallhatjuk, hogy dolgoznak a gátlók. A fékek még lejtőn is egyenletesen lassítják a kocsit, mintha csak sík úton mennénk vele, és a négy tárcsafék megfelelően dolgozik.

Sportos menetteljesítmények

Az új CR-V meghajtását két motor, és két- illetve négykerék-meghajtással kérhetjük. A motorválaszték jelenleg  két  150 lóerős motorból áll. Az egyik 2.0 literes i-VTEC benzin, és a másik a 2.2 literes i-DTEC dízelmotor, amit 2013 elején bővítenek ki az új 1.6 literes i-DTEC dízelmotorral.

 
 

Sportosabb oldal vonalak, mint korábban & az új felnik

 
  A tesztautóban található  benzinmotor igen pörgős, ha szükség van erőre előzésnél, akkor sem hagy cserben. A mérnököknek köszönhetően takarékosabb lett, mint a 3. generációban és a gyorsulási értéke a 10.0 másodperccel (2WD, 10.2 s 4WD meghajtással) ebben a kategóriában az egyik legjobb eredmény. A hozzá tartozó kézi 6-fokozatú sebességváltó nagyon jó sportautó érzést ad a sofőrnek a kormánybeállításokkal együtt.  
 

A modernizált hátsó

 
 

A sebességváltó pontosan veszi a fokozatokat, és nem kell erőltetni, ha 10-20 km/óránál szükséges lenne vissza rakni az egyes fokozatot. A kormánymű is a Honda sportkocsijaira jellemző beállításokkal rendelkezik, és pontos kormányzást biztosít az élményvezetéshez, a kanyargós szerpentines utakon, ami ritka az SUV-k között. A futóműve is inkább sportos beállításokhoz közelít  a kemény off-road-hoz képest, mivel ezt követeli meg a mai autóipar. Akik ilyen autókat vesznek, azok ritkán járnak vele terepen, amit tud ez az autó az pont elég a vevőknek.

A kocsi összességében kiemelkedik a vetélytársai közül, a sportos design-jával, a tágas utasterével, és a teljesítményével.

 



Modell történet: A CR-V története 1995-ben kezdődött az első generációval, amit két benzin motorral gyártottak. A két 2.0 literes motorral volt választható, az egyik 130 lóerős B20B, és a másik pedig a 150 lóerős B20Z (10.0 l/100 km) benzinmotor, mindkettő 4 hengeres és két sebességváltóval volt elérhető. A következő sebességváltók közül választhattak a vevők:  5-fokozatú kézi-, és 4-fokozatú automata váltó. A frissített változatot 1999-2001 között gyártották, amikor is meg kezdték a 2. generáció gyártását és forgalmazását.

 

 

A 2. generáció méretesebb, nagyobb lett az első generációnál, és a karosszéria elemek is, mint pl. a fényszórók, hátsó lámpák, a kocsi terepszögei, méretei, stb. A CR-V-t 2001-től egészen 2006-ig gyártották, amikor a harmadik generációt is piacra dobta a Honda. Ez már két benzin, és egy dízelmotorral volt elérhető. A benzin motorok a következők voltak: 2.0 literes és 2.4 literes K24A1 motor, a dízelt választóknak pedig már elérhető volt egy 2.2 literes dízelmotorral is. A kézi váltóból 5 és 6 fokozatú volt, az automata váltóból pedig 4 és 5 fokozatú, ezek változóak voltak motortól függően, hogy melyikhez milyen váltót választhattunk. A felfrissült változatot 2005-ben dobták piacra, amit egészen 2006-os modellváltásig forgalmazták.

 

A következő 3. generációt 2006-2012 között gyártották Európai piacra. Az új modell már kisebb, és sportosabb lett az elődeihez képest, és már nem sok közös maradt a 2. generáció szögletes formavilágából, ami helyett egy teljesen új design-t kapott, a gömböjű, kerek formákkal a harmadik generáció. A motor választék ennél is két benzin (2.0 literes N20A & 2.4 literes K24Z) motorból állt. A dízel kedvelőknek pedig most is egy 2.2 literes turbófeltöltős dízelmotort (N22A) kínáltak. Az erőforrásokhoz már csak két sebességváltó közül választhattunk, ami tartalmazta a 6-fokozatú kézi- illetve az 5-fokozatú automata sebességváltót. 

 

A 3. generációt már 2010-ben felfrissítették, és a mai napig az egyik legsportosabb szabadidő terepjáró (SUV) volt. A 3. generációt követte a nagyon friss 4. generáció, ami még sportosabb és személyautós vezetési élményt nyújt. Az új modellt 2012 végétől gyártják, és egyenlőre  2.0 literes, 2.4 literes benzin-, és 2.2 literes dízelmotorral forgalmazzák. Az alap választékhoz jön még a teljesen új fejlesztésű 1.6 literes 125 lóerős dízelmotor is. A motorkínálatból Európai piacon, a 2.0 i-VTEC 150 lóerős benzin-, és a 2.2 i-DTEC 150 lóerős dízellel forgalmazzák, amihez márciustól jön az új 1.6-os dízelmotor.

 

- Kartos Patrik -

2012

 

Technikai adatok 2.0 i-VTEC 2.2 i-DTEC
Motor 2.0 i-VTEC, soros 4 hengeres, 16 szelepes benzinmotor 2.2 literes, soros 4 hengeres, 16 szelepes, dízelmotor
Lökettérfogat 1 997 cm3 2 199 cm3
Furat x löket 81,0 x 96,9 mm 85,0 x 96,9 mm
Sűrítési arány 10,5:1 16,3:1
Max. teljesítmény 114 kW (155 LE)/6 500 ford./perc 110 kW (150 LE)/ 4 000 ford./perc
Max. nyomaték 192 Nm/4 300 ford./perc 350 Nm / 2 000 ford./perc
Meghajtás elsőkerék / összkerék összkerék
Sebességváltó  6 fokozatú kézi / 5 fokozatú automata 6 fokozatú kézi / 5 fokozatú automata
Hossz. x Szél. (vissapillantókkal) x Mag.   4 571 x   2 095  x 1 685 mm 4 571 x 2 095 x 1 685 mm
Tengelytáv 2 630 mm 2 630 mm
Saját tömeg  1 456 - 1 508 kg / 1 542 - 1 652 kg 1 653 - 1 753 kg
Max. össztömeg 1 955 kg / 2 075 kg  2 200 kg
Csomagtér térfogata 589 l / 1 146 l 589 l / 1 146 l
Üzemanyagtartály térfogata 58 l 58 l
Gyorsulás 0-100 km/óra kézi váltóval: 10,0 s / 10,2 s  9,7 s
Csúcssebesség kézi váltóval 190 / 190 km/óra 190 km/óra
Fogyasztás (Város/országút/átlag) 8,9/6,2/7,2 l - 9,3/6,3/7,4 l 6,7/5,3/5,8 l
CO2-kibocsátás 168/173 g/km 154 g/km
Árak Lifestyle - 8 129 000 Ft Lifestyle - 9 298 000 Ft

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet