![]() |
||
2013 Toyota Auris HSD teszt A Dízel már felesleges Már Magyarországra is megérkezett a teljesen új Auris. Az új modell megjelenésében, és méreteiben is sokat változott az elődjétől. |
||
Az új Auris orra szépen ráfekszik az útra |
||
Nagyobb, sportosabb Az új Auris-t a hybrid verzióban teszteltem, ami ugyanolyan hatékonyan működik, mint a Yaris-ban. A kocsi sokkal egyedibb, sportosabb megjelenést kapott a vékony, éles vonalvezetésű fényszórókkal, és a króm betéttel kiegészített méretes ráccsal az ütközőben, valamint a formásan domborodó oldal törés vonalakkal. A kocsi oldalvonalai is a sportosságot hozzák ki belőle, mint az E90-es 3-as BMW-nél is. Az Auris oldalvonalai nagyon tetszetőssé teszik, a méretes nagy ablakokkal együtt, ami a jó kilátást is biztosít. Igazi vadállat lett a szolid és visszafogott Auris-ból. |
||
Láthatóan növekedett az elődhöz képest |
||
A hátsó vonalai pedig ismerősek lehetnek a Lexus CT 200h-ról. A láthatósága a kocsinak biztos nagyon jó lesz, a méretes hátsó lámpák miatt. A hátsó lámpák egyedi stílust adnak a kocsi hátsójának, és összeolvad a csomagtér ajtóval, ami egyben egy beépített légterelőt is megformál a csomagtár ajtóban. A hátsó ütköző is az új Toyota stílus világát tükrözi a fényes fekete diffúzorral emlékeztető betéttel, ami már régebben a második szériás Yaris-on is megjelent egy limitált szériás kiadáson, amit az ütközőre ragasztottak. Az új Auris-on pedig nagyon jól kihangsúlyozza, hogy már nem az idősebb korosztálynak készül, hanem a fiataloknak is. Tágas Hybrid Az utastérben sokkal jobban érzem magam, mint az elődben, amit túl sok ezüst elemmel láttak el, a kéziféket is beleértve. A újonc sokkal sportosabb irányvonalat vett fel, mint az elődei, a legutolsó 5 ajtós Corolla-val együtt véve. A kocsi elöl tágas hellyel és kényelmes ülésekkel várja az utasokat. A tágas hely mellett világosabb is lett a kocsi utastere, az elődökhöz képest jóval. Az információs kijelző a fontos adatokat írja ki, amire szükségünk van és a középkonzolon kapott helyet. |
||
Tágas utastér elöl-hátul |
||
A Toyota érintőképernyős okos kijelzője, ami bluetooth-on keresztül kapcsolatban van a telefonnal, ha összekapcsoljuk vele, ilyenkor a hívásokat automatikusan kihangosítja és az üzeneteket is átveszi, valamint kiírja a középkonzol okos Toyota kijelzőre, de külföldön is (ami az összeget akkor is leveszi a telefonkártyánkról). A kijelzőn még megjeleníthetjük a hybrid meghajtás 3D-s grafikáját, amin tisztán láthatjuk mikor melyik motor/motorok mennek, vagy esetleg tölt vissza a kocsi. Ezek mellett az Auris tartalmazza a feláras navigációs rendszert is. A tesztautó legmagasabb felszereléssel volt ellátva, ebben a modellben az automata váltó mögött található egy kis rekesz, amibe belerakhatjuk a telefont, mögötte található két pohártartó, és a könyöktámasz, ami tárolót is rejt magában, ezek mellett még a négy ajtóban találunk 1.5 literes üdítős üvegre tároló rekeszt és szemüvegtartót a tetőn. | ||
Kényelmes utazás hosszútávon |
||
Az audio rendszere is szépen szól, a 6 hangszórójával, ehhez tartozik még AUX (mini jack), és USB csatlakozó. A hátsó üléssorban a lábtér elég nagy, hogy elférjen két felnőtt, de a magassága a határt súrolja. A csomagtartója sem kicsi a hybrid Toyota-nak, ami 360 literes alap helyzetben a benzines és dízel verziókban is. Ha a csomagtartó alaphelyzetben nem lenne elég, akkor ledönthetjük a hátsó üléssort, és így 1 200 literes sík padlójú csomagteret kapunk. A csomagtér padlójába is rakodhatunk, ide kisebb tárgyak férnek csak el. |
|
|