MENÜ
   

 

 

 

 

 

2015 Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo elkészítette a 4C sportkocsi nyitott változatát. A díjnyertes Alfa sportkocsi nyitott változata vonzó megjelenését a tervezőitől kapta, akik fokozták a Formula1 ihlette szánszálas karosszériát. A legendás modellek a 8C és a 6C volt az 1930-as és 1940-es évekből amiknek szellemét tovább viszi az új 8C és 4C modell az Alfa Romeo. A nagy teljesítményű turbófeltöltős motorja 136 lóerő/liter arányt biztosít a 4C Spider-nek. A vezető kapott még Alfa Romeo DNA rendszert, amivel a vezetési módok változtathatók meg. Az első új C-s Alfa a 8C Competizione volt, amit 2008-ban mutattak be és a komolyabb sportkocsikkal is versenybe tudott szálni az Alfa. A 8C Competizione-t követte 2009-ben a nyitott változata, ami a 8C Spider nevet kapta meg. A legújabb Alfa sportkocsik pedig a 4C Coupe-val indult 2015-ben, ami sikereket ért el az autópiacban és jópár díjat is bezsebelt.

 

 

2015 Alfa Romeo 4C Spider - US

 
A legújabb C-s Alfa széria tagja pedig az új 4C Spider, amit a Genfi autókiállításon mutatnak be. Az új modell alacsony súlya köszönhető a szénszálas karosszériának, amit kombináltak az 1.75 literes turbófeltöltős motor nagy teljesítményével és így már egy kiemelkedően jó menetteljesítményt biztosítanak. A hátsó része megkapta az optimalizált hátsó légterelőt az erőt sugalló hátsó kerek lámpákat és a középre kivezetett dupla kipufogóvéget is. Mindkét oldalon teljesen új a 4C Spider, a megformázott légbeömlőkkel, az izmos és dinamikus megjelenés az elegáns új fényszórókkal. A védjegyeket megkapta, amik között megtalálható az izmos motorháztető, az Alfa legendás hűtőrácsát is. A verseny ihlette utastere felszerelt két kompozit keretes sport üléssel, ami alapfelszerelésnél bőr kárpitot kap, ahogy a műszerfal is, valamint a piros vagy sárga kiemelő varrást.  

   

2015 Alfa Romeo 4C Spider - részletek

 
A teljes prémium csomag tartalmazza az alumínium pedálokat, a 7 col átmérőjű teljesen színes vezető információs kijelzőt (DID), ami a jármű információit jeleníti meg, szép grafikai megoldásba csomagolva. Az audio rendszere egy Alpine prémium rádiót kapott, ami biztosítja a prémium hangminőséget és a többszörös kapcsolatot és a média opciókat, valamint tartalmazza a handsfree Bluetooth telefon kihangosítást, az USB csatlakozót és a CD/MP3 képességet is. Az Alpine rádió biztosít hozzáférést a HD rádióig és a SiriusXM rádióhoz. Az új 4C Spider elérhető lesz Rosso Alfa, fekete, fehér, Basalt Grey Metllic, Rosso Competizione Tri-coat, Madreperla White Tri-coat és az új Giallo (sárga) színekben. Az utasteréhez 6 választható belsőt kínál, amik között megtalálható a fekete bőr, piros kiemelő varrással, piros bőr piros varrással, új fekete bőr Giallo varrással, és az exkluzív Track csomag, ami tartalmazza a fekete verseny bőr üléseket piros vagy sárga kiemelő varrással.  

   

2015 Alfa Romeo 4C Spider - US

 
Az utasteréhez később még lehet választani a Tobacco bőr kárpitot fekete kiemelő varrással, valamint prémium összeállítás is elérhető lesz hozzá, dual color megjelenéssel a műszerfalon, ajtó elemeken, és a kormánykeréken. Az új modellhez négy teljesen új felni lesz választható, ami tartalmazza a 7.0x17”-es méretű első és a 8.0x18”-as méretű hátsó alu. felniket, amik választhatók lesznek Silver vagy Dark színekben. A méretes felnik alatt a négy féknyereg színét is választhatják az ügyfelek, amik lehetnek az alap ezüst mellett, piros, sárga vagy fekete színűek is. A középmotoros elrendezést fejlett technológiákkal és kompakt méretekkel kombinálták. A csúcssebessége 160 mph (257.5 km/óra) lesz és a gyorsulása 0-60 mph-ra (0-96.6 km/óra) 4.1 másodperc, ami köszönhető az alacsony tömegének és a turbós motornak. A súlya alacsony tartásában segített a nagy szilárdságú kompozit anyag, ami 20%-val könnyebb, valamint a vékonyabb üveg felületeknek, amik 10%-val lettek vékonyabbak és 15%-val könnyebbek.  

 

2015 Alfa Romeo 4C Spider - US - int -

 
A meghajtásáról egy teljesen alumínium 1 750 cm3-es turbófeltöltős, folyamatosan váltó szelepvezérléssel ellátott motor gondoskodik, ami 237-240 lóerő leadására képes. A nagy nyomású közvetlen befecskendező rendszere 200 bar nyomással működik, valamint több lyukon át kapja az üzemanyagot így jobb teljesítményt érnek el. A növekedett teljesítménye mellette az olaj fogyasztása és a kibocsátási értéke csökkent. A motor maximális 350 Nm-es nyomatékának 80%-a már 1700-as fordulattól elérhető. Az alap sport kipufogó mellett verseny kipufogó rendszer is elérhető lesz hozzá, ami opciósan eltávolítja a hangtompítót és helyette kiegészítik az egyedülálló aszimmetrikus Y-formájú rendszerrel. Az 1750 cm3-es motorhoz Alfa TCT duplakuplungos sebességváltót adnak, amihez kormányváltó füleket kapunk így fokozza a vezetési élményt a vezető saját váltásával. A Spider még megkapta a C-s Alfa Romeo-kban megtalálható DNA mód választót, ami tartalmazza a Dynamic és Race módokat is, amik a legagresszívebb beállításokat biztosítja pályán és közúton a 4C Spider-nek. A DNA mód választó optimalizálja a motort, a váltót, az elektronikus stabilitás vezérlőt és az Alfa Electronic Q2 rendszert, a legjobb élmény miatt.  

   

2015 Alfa Romeo 4C Spider - US - utastér részletek

 

A vezető választhatja az All-weather módot, ami biztosítja a maximális vezetést kedvezőtlen időjárásban is, aminél visszafogottabb gyorsulása lesz. A Natural mód egy igazi Grand Touring kényelmet biztosít a sportkocsinak, amit követ a Dynamic mód a javított vezetési élménnyel és az agresszívebb hajtáslánc beállításokkal. A negyedik és egyben utolsó mód a Race mód még fokozza a Dynamic mód beállításokat, ami a legextrémebb teljesítményt biztosítja a vezetőnek, amivel teljesíti az autó a verseny feltételeket is. Az ESC-t és az ASR-t ebben a módban kikapcsolja a 4C Spider rendszere és a vezetőre bízza az irányítást a legnagyobb mértékben. A Race mód tartalmazza az indítás vezérlést, ami biztosítja vezetőnek a 4.1 másodperces gyorsulási értéket. Az Észak-Amerikai piacra merevebb rugókkal és lengéscsillapítókkal érkezik az Olasz roadster. A Track csomag kiegészíti az alap autót nagy teljesítményű lengéscsillapítókkal nagyobb 18-as első és 19-es hátsó kovácsolt felnikkel. A méretes felnikre Pirelli P-Zero „AR Racing” gumiabroncsokat szerelnek, valamint lapos fenekű sport kormánykereket és mikro szálas betéteket kapott az utastere. A Track csomag még tartalmazza a szénszálas külső visszapillantó házakat, plusz elérhető fekete bőr sport ülésekkel, amikhez piros vagy sárga varrást lehet választani. 

 - Kartos Patrik -

2015. 02. 05., 14:22:53

 
   

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet