MENÜ

 

2015 Lotus Evora 400

Lotus elkészített az új Evora 400-at, ami a legtisztább szupersportkocsi, amit eddig készített a Lotus. Az új modell ötvözi a nagy teljesítményt és a legendás Lotus-ok kezelhetőségét. Az új modell változat gyorsabb és dinamikusabb képességekkel rendelkezik, mint az előd Lotus Evora. A maximális sebessége 300 km/óra (186 MPH) és a gyorsulása 0-100 km/órára 4.2 másodperc (0-60 MPH: 4.1 s). Az új Evora 400 tartalmazza a kompresszoros 3.5 literes V6-os motort, ami 400 lóerőt és 410 Nm nyomatékot biztosít. Az új alumínium alváz és a könnyű kompozit karosszéria segíti csökkenteni a saját tömegét. Az új modell könnyebb lett 22 kg-val, ami szintén javítja menetteljesítményét.
Az új modell az Evora S motorját kapta meg, aminek 345 lóerős teljesítményét 400 lóerőre emelték meg, amit 7 000-es fordulaton tud leadni. A 410 Nm-es nyomatékát pedig már 3 500-as fordulattól leadja, ami elérhető 6 500-as fordulatig. A vezető választhat három vezetési mód közül a Drive, a Sport és a Race módok közül. A Sport és Race módok pedig növelik a gázreakciót, így fokozva a vezetési élményt. A csúcssebessége 300 km/óra lesz (186 MPH) és feljavították a rugókat és lengéscsillapítókat, valamint kapott sperrdifit (LSD) és javították a leszorító erőt is. Az egyik érdekessége, hogy három részes hátsó szárnyat kapott és új légáramlás kezelő stratégiát. A súlya üresen csak 
1 415 kg, de automata váltóval 1 419 kg. Az új modell változat még 3 collal szélesebb középre szerelt kipufogóvéget is kapott. A fokozat váltást biztosítják a könnyű alumínium kormányváltó fülek, valamint a kézi váltós modell kapott Torsen típusú sperrdifit, mint alap a hátsó tengelyen. A CO2-kibocsátása csökkent 225 g/km-re kézi váltós verziónál, és 220 g/km-re automata váltóval szerelt verzióban. A megállásról új erősebb két részes, kereszt furatos és hűtött féktárcsák gondoskodnak, amik 370 x 32 mm-es első és 350 x 20 mm-es hátsó féktárcsa méretekben kerülnek fel. A méretes fékeket könnyebb kovácsolt alu. felnik takarják, elöl 19”-es és hátul 20”-as méretben, ami   
 3.3 kg-valkönnyebb, mint az előd Evora kovácsolt felnijei. A méretes felnikre Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokat szerelnek (235/35 R19 91Y elöl és 285/30 R20 99Y hátul), amik a stabilitás mellett a tapadást is növelik. Az új változat agresszívebb megjelenést kapott, amihez tartozik az alacsonyabb, szélesebb és az úthoz közelebb ülő karosszéria is. A hossza növekedett 35 mm-vel 4 394 mm-ig. Az oldalsó nagyobb légbeömlő javítja a megjelenését és a technikai követelményeknek is megfelel így.
Az utastere kapott  elegáns és funkcionális könnyű magas minőségű utasteret. Az alváz torziós merevsége 27 000 Nm/fok vagy hajlító merevsége. A pilótafülkébe javították a be- és kiszállást. Az utastere teljes Alcantara vagy Scottish bőrbe van csomagolva. A Lotus tervezői fokozták a kényelmet és az ergonómiát, az új HVAC rendszerrel, ami biztosítja a nagyobb légáramlást és a kezelőszervei új elrendezést kaptak. Az új kovácsolt magnézium kormánykerék szintén csökkenti a súlyát az új mo-  
dellnek, valamint új számlapokat is kapott. Az újStart/Stop motor indító gombot is megkapta az Evora 400. A Lotus kereskedői hálózata világszerte 168 kereskedőt tartalmaz, amit 200 kereskedésre akarnak bővíteni 2015 végére. A Lotus Evora 400 egy új mérföldkő a Lotus történelmében. Az új Lotus Evora 400 szállításai augusztusban kezdődnek meg, de Észak-Amerikában csak ősszel mutatják be, mint 2016-os modell. A Lotus az Elise, Exige és Evora modellek gyártását 70 autó/héttel akarja növelni 2015 szeptemberig, amihez 150 új magasan képzett operátort felvesz a csapatába.  

2015. 02. 23., 11:56:22

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet