MENÜ
   

 



 

2015 Toyota Aygo 1.0 vvt-i x-cite limited edition teszt

A vagány városi

Toyota nemrég bemutatta a teljesen új városi kisautóját, ami teljesen új stílusával és nagyobb méreteivel ismét sikert arathat a mini autó kategóriában is. Ahogy a korábbi generáció úgy az új generáció is közösen készült a PSA modelljeivel, amik a Citroen C1 és Peugeot 108-es modellek. A Japán változat mellett a két francia modell is elérhető nyitott tetővel. A sikeres kis Aygo már méretbe nagyon megközelítette a korábbi Yaris modelleket, ami árához képest még mindig nagyon olcsó, de már többet ad. 

 
 

X-design

Az új generációs Aygo már az X-design-t kapta meg, ami nem volt váratlan, mivel jó pár modell hűtőrácsa már nagyon X-es formát alkot, de korábban a Toyota nem emelte ki. Az új Aygo az első, ami kifejezett megkapta az X-design-t, aminek leglátványosabb eleme az X-et ábrázoló orr fényezése. Az X megjelenik a felszerelés nevekben is, mint pl. az alapfelszerelés az X, ami fényezetlen X betétet kapott, amit követ az x-play felszerelés szint 3 választható színárnyalatú X-vel az orrán és az X-wave, aminek különlegessége a nyitható tető úgy, mint a Citroen DS3-nál is. 

 
 
A három normál felszerelés mellett két limitált kiadású változat is elérhető lesz, az egyik az x-cite amilyen a tesztautó is volt és csak ehhez a felszereléshez választható a narancssárga színárnyalat, valamint még az X-clusive, ami inkább elegáns megjelenést ad a kis városinak. Az új design sokkal élesebb és összehúzott fényszórókat kapott, ami sokkal sportosabb megjelenést ad a kis városi Toyota-nak. Az X-design pedig igazán egyedivé teszi. Az alap modell sem rossz, de aki egyedibb változatot szeretne azoknak jobban megéri magasabb felszerelés szinttel választani. A tesztelt modell X-cite egy igazán sportos megjelenésű változat, ami a narancssárga fényezése és a fényezett fekete X mellett kapott fekete 15”-ös felniket, amik nagyon jól állnak rajta még fényes fekete fényezéssel is.   

  

2015 Toyota Aygo X-Wave

 

A szögletesebb élesebb vonalvezetés az oldalán is folytatódik, ahol a törés vonala felfelé halad a hátsója irányába, valamint az oldal ablakok első vállvonala a hátsó ajtó közepénél hirtelen elkezd szűkülni, ami a hátsó oszloppal egybe olvad. A hátsó méretes lámpái viszont a létező legjobb megvilágítást tudják biztosítani, amik szintén igen érdekes hatást keltenek a kis Aygo hátsóján. A tervezők még mindig megtartották a már jól ismert üveg csomagtér ajtót, de most a gombot és a nyitó kilincset nem rakták egybe, hanem a csomagtér ajtó alatt található kerek gombbal tudjuk nyitni, valamint a csomagtér ajtóra szerelt fogantyúval. Az Aygo fara még megkapta a hátsó ütközőbe integrált fekete betétet is, ami diffúzorhoz hasonló hatást kelt, ami a sportosságát tökéletesen kiemeli. A 2015-ös új generációs Aygo már nem egy erőteljesen kiemelt sárvédőket kapott a tervezőktől, hanem az új modell még szélesebb karosszéria megjelenést is kapott, amikkel már egybe tudták tervezni a sárvédőket is így egy sportos hatású városi kisautót alkottak, aminek egyedisége lesz a különlegessége az ügyfelek körében. 

A tágas mini

Az új Aygo már a külső méreteiben is láttatja, hogy megnőtt az elődjéhez képest. Az új generáció már elég nagy helyet biztosít az elöl ülőknek, ami nagyon megközelíti a Yaris második generációjában tapasztalt utastér méretet az első üléssorban. Az első ülések megfelelő helyet biztosítanak magasabb vezetőknek is, mint pl. nekem is a 186 cm-es magasságom mellett is. Az első két ülés a sportos megjelenéshez hasonlóan kiváló oldaltartású üléseket kapott, ami már lassan alap lesz mindegyik elérhető autótípusban.

 
    
A vezető jó fogású kormánykereket kap az Aygo irányításához, amit a tervezők úgy terveztek meg, hogy a kormány felsőrészét elvékonyították, hogy a vezető a megfelelő helyen 3 és 9 óránál fogja meg a kormánykereket és ne egy kézzel vezesse az autó, ami ennél a kormánykeréknél nem a legjobb. A kormánykerék mellett az új generációs modell jó fogású sport váltógombot kapott, amihez pontos kézi váltó tartozik. Az új Aygo még egy érintőképernyős kijelzőt is kapott, ami az alap modellben nincs még benne, és helyette normál rádiót szerelnek be. A tesztelt modellben is megtalálható érintőképernyő, ami már gyújtás rátételekor üdvözli a vezetőt „Köszönt Téged az új Aygo! Reméljük élvezni fogod a vezetést!” üdvözlő szöveggel, ami több nyelven lesz választható a Toyota Aygo-kban. A tesztelt modell utasterében található betétek a külsőfényezésének árnyalatát kapták meg, ami még az első üléseken is megjelenik a szürke üléskárpitok szélein az első üléseken.   

 

                                               

Az új Aygo már kényelmes helyet biztosít az elöl és a hátul ülőknek egyaránt, amennyiben nem magasabbak 185 cm-nél. Ahogy a mini kategóriás modelleknél szok lenni, úgy az Aygo is csak 4 személy szállítására alkalmas, de a 186 cm-es magasságommal már súrolta a tető kárpitot a hajam. A tesztelt modell két elektromos ablakemelőt tartalmazott, mivel a hátsó ajtókban csak kibillenthető ablakokat szereltek, a súly csökkentés és az olcsóbb megoldás érdekében. A multifunkciós kormánykerékről vezérelhetjük a hangot, felvehetjük az X-touch érintőképernyős rendszerrel összekapcsolt telefonunkat, valamint egy mód választó gomb is felkerült rá. A tágasabb utastér mellett a csomagtere is nagyobb lett, ami ebbe a kategóriába elfogadható a 168 literes méretével. Az új generációs modell nagyot nőtt elődjéhez képest, ami az árán nem igazán látszik meg. 

következő oldal >>

 

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet