MENÜ
   

 

 

2015 Toyota Aygo 1.0 vvt-i x-cite limited edition teszt

Pörgös kis gép

Az új Aygo meghajtásáról csak egy választható motor gondoskodik, ami egy 1.0 literes háromhengeres VVT-i benzinmotor. A Toyota azonban még mindig kínál két váltót a kis Aygo-hoz, amik között megtalálható az alapfelszereléshez járó kézi váltó, amivel nagyon sportosan lehet vezetni, de opciós listáról elérhető hozzá egy automata váltó is. Az új Aygo a mini kategóriájához képest  nagyon sportos vezetési élményt biztosít, ami a városi futkározáshoz is nagyon kiváló választás lehet, mint pl. a pizza futároknak is. 

 
 
A futómű beállítása elég sportos lett, a mindennapi használatra készült kisautóban. A kis 1.0 literes motor azért gyorsításoknál elég erősen hallatja a hangját, de országúti 90-es sebességnél abszolút nem hallani a hangját 5. fokozatban, ami tökéletes még a hosszabb utakra is. A városi tempóban viszont a 4. fokozatban érzi jól magát a kis 1.0 literes erőforrás. A városi 50-es tempóban csak 1700-1800 körüli fordulatszámon jár a motor, ami nagyon alacsony épp ezért ajánlott visszaváltani 3. fokozatba ha felakarjuk venni a közlekedés sebességét minél gyorsabban és ilyenkor 4. fokozatba még erőlködik a motor amennyiben 50 km/órás sebességről kezdünk indulni. A kis Toyota gyorsulása papíron rosszabb (14.2 másodperc), mint amit éreztet a vezetővel az erőteljes gyorsulásával és az érezhető erejével, ami csak 69 lóerő, de ekkora autóhoz bőven elég.   
 

A kis 1.0 vvt-i motor maximális teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, ami 69 lóerő és a maximális nyomatéka 95 Nm, amit 4 300-as fordulaton ad le. A kis autó legjobban a városi közlekedésben érzi jól magát, amire is tervezték és a könnyed parkolás sem okoz problémát a vastag C-oszlopok ellenére sem, mivel a tolató kamera alapfelszerelésnél jár, az alap változat kivételével ami tökéletes képet ad arról, hogy mi van mögöttünk. A kis városi megfelel mindennapi használatra is, de inkább a városi használatra a legjobb, mint pl. munkahelyre menni vagy iskolába vinni a gyerekeket, stb. A kis virgonc már annyi kombinációval választható, hogy az egyik legegyedibb autót kapják meg az ügyfelek. A sportos vezetéshez négy tárcsaféket adnak, hogy meg is álljunk időben a sportos modellel. A négy tárcsaféket a szép fekete 15”-ös alu. felnijei alatt viseli a kisautó, a felnijeire takarékos gumiabroncsokat szereltek, amik Continental ContinEco Contrast5 gumiabroncsok 165/60 R15 77H méretben. Az 1.0 literes motorral szerelt városi kisautó fogyasztása sem túl nagy 4.1 l/100 km, ami várhatóan emelkedik sportos vezetésnél, de normál vezetéssel lehet tartani az alacsony fogyasztását.

- Kartos Patrik -

2015-02-14, 23:05:07

 

 

Technikai adatok 2015 Toyota Aygo 1.0 vvt-i x-cite teszt
Motor 1.0 vvt-i benzinmotor
Hengerűrtartalom 998 cm3 
Hengerek száma
Max. teljesítmény  kW (LE)/ ford.sz. 51 kW (69 LE)/ 6 000 
Max. nyomaték Nm/ford.sz. 95 Nm/ 4 300 
Sebességváltó Kézi kapcsolású, ötfokozatú 
Gyorsulás 0-100 km/óra 14.2 s 
Csúcssebesség 160 km/óra 
Fogyasztás (város/országút/átlag) 5,0 l/ 3,6l/ 4,1 l/100 km
Üzemanyag benzin 
Üzemanyagtartály térfogata 35 liter 
Hossz. x szél. x mag. 3 455 x 1 615 x 1 460 mm 
Tengelytáv 2 340 mm 
Csomagtér térfogata 168 liter 
Saját tömeg 840 - 855 kg 
Össztömeg 1 240 kg 
Keréktárcsa mérete 4,5J x 15"
Gumiabroncs mérete 165/60 R15 77H 
Gumiabroncs típusa Continental ContinEco Contrast5 
Toyota Aygo induló ára ( x 1.0 vvt-i MT5 - 3 ajtós) 2 695 000 Ft (7 990 €)
Toyota Aygo kezdőára (x 1.0 vvt-i MT5 - 5 ajtós)  2 850 000 Ft (8 390 €)
Toyota Aygo 1.0 vvt-i MT5 x-cite kezdőára 3 725 000 Ft (9 590 €) 

<< előző oldal

 

 

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet