|
2015 Toyota Aygo 1.0 vvt-i x-cite limited edition teszt
Pörgös kis gép
Az új Aygo meghajtásáról csak egy választható motor gondoskodik, ami egy 1.0 literes háromhengeres VVT-i benzinmotor. A Toyota azonban még mindig kínál két váltót a kis Aygo-hoz, amik között megtalálható az alapfelszereléshez járó kézi váltó, amivel nagyon sportosan lehet vezetni, de opciós listáról elérhető hozzá egy automata váltó is. Az új Aygo a mini kategóriájához képest nagyon sportos vezetési élményt biztosít, ami a városi futkározáshoz is nagyon kiváló választás lehet, mint pl. a pizza futároknak is.
|
|
A futómű beállítása elég sportos lett, a mindennapi használatra készült kisautóban. A kis 1.0 literes motor azért gyorsításoknál elég erősen hallatja a hangját, de országúti 90-es sebességnél abszolút nem hallani a hangját 5. fokozatban, ami tökéletes még a hosszabb utakra is. A városi tempóban viszont a 4. fokozatban érzi jól magát a kis 1.0 literes erőforrás. A városi 50-es tempóban csak 1700-1800 körüli fordulatszámon jár a motor, ami nagyon alacsony épp ezért ajánlott visszaváltani 3. fokozatba ha felakarjuk venni a közlekedés sebességét minél gyorsabban és ilyenkor 4. fokozatba még erőlködik a motor amennyiben 50 km/órás sebességről kezdünk indulni. A kis Toyota gyorsulása papíron rosszabb (14.2 másodperc), mint amit éreztet a vezetővel az erőteljes gyorsulásával és az érezhető erejével, ami csak 69 lóerő, de ekkora autóhoz bőven elég. |
|
A kis 1.0 vvt-i motor maximális teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, ami 69 lóerő és a maximális nyomatéka 95 Nm, amit 4 300-as fordulaton ad le. A kis autó legjobban a városi közlekedésben érzi jól magát, amire is tervezték és a könnyed parkolás sem okoz problémát a vastag C-oszlopok ellenére sem, mivel a tolató kamera alapfelszerelésnél jár, az alap változat kivételével ami tökéletes képet ad arról, hogy mi van mögöttünk. A kis városi megfelel mindennapi használatra is, de inkább a városi használatra a legjobb, mint pl. munkahelyre menni vagy iskolába vinni a gyerekeket, stb. A kis virgonc már annyi kombinációval választható, hogy az egyik legegyedibb autót kapják meg az ügyfelek. A sportos vezetéshez négy tárcsaféket adnak, hogy meg is álljunk időben a sportos modellel. A négy tárcsaféket a szép fekete 15”-ös alu. felnijei alatt viseli a kisautó, a felnijeire takarékos gumiabroncsokat szereltek, amik Continental ContinEco Contrast5 gumiabroncsok 165/60 R15 77H méretben. Az 1.0 literes motorral szerelt városi kisautó fogyasztása sem túl nagy 4.1 l/100 km, ami várhatóan emelkedik sportos vezetésnél, de normál vezetéssel lehet tartani az alacsony fogyasztását.
- Kartos Patrik -
2015-02-14, 23:05:07
|
|