MENÜ
   

 

 

2015 VW Phaeton 3.0 V6 TDI teszt - 2.oldal

Kiváló utazóautó, sportos menetteljesítményekkel

A luxus nagy sedan a jelenleg kapható leggyengébb motorral volt felszerelve, ami egy 3.0 literes TDI V6 dízelmotor 245 lóerővel, ami olyan gyári gyorsulási adatot produkál, mint a Volkswagen CC a 2.0 TDI 177 lóerős dízelmotorral. A luxus autó több, mint két tonnás tömegéhez a 245 lóerős dízelmotor már elég, de aki jobb menetteljesítményt szeretne azok választhatják az erősebb V8-as benzinmotort, ami még Magyarországon elérhető vagy a némelyik piacon választható 6.0 literes W12-es motort, ami megtalálható a Bentley Continental modellekben is, valamint az Audi A8L-hez még most  is elérhető. A 3.0 literes dízel alapmotorral szerelt modell elegendő erőt ad a több, mint kéttonnás luxus modellnek, ami így 8.3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

 
    
A csúcssebessége csak 238 km/óra, de a többi motor változattal már 250 km/óra a csúcssebessége. A Németországban forgalmazott motorok közül Magyarországon a 3.6 V6 4MOTION (280 LE) motor nem választható. A sportos vezetési élménye mellet kiemelkedő kényelmet nyújt, ami a megfizethetőbb árú Audi A8 2. generációnak felel meg, mivel ez a modell még a 2. generációs Audi A8-val készült közösen. Az úttartása és az ülések oldaltartása sportos vezetésnél is kiváló és helyén tartják az elöl ülőket, valamint akinek a D-mód az automata váltón túl hétköznapi, azok az S-móddal megvadíthatják a luxus sedan-t vagy választhatják a kézi váltás módot a váltókarral, esetleg a kormányváltó esetén a váltófülekkel. A dízelmotor ellenére nem zavaró a hangja a 3.0 literes V6-os TDi-nek. A 8.3 másodperces gyorsulás mellé 8,5 literes átlagfogyasztás jár, ami egy ekkora autóhoz nem is rossz. A D-módban a váltó gyorsan és hatékonyan vált, az alacsony fogyasztás végett, de az S-módban a lehető legmagasabb fordulatszámot engedi használni a váltó, ahogy az Audi Tiptronic váltói is. A méretes multifunkciós kormány a fontos funkciókat elérhetővé teszi, a kormány elengedése nélkül.   
 
A városi használatra nem a legalkalmasabb az 5 153 mm-es hossza miatt is, amivel elég nehézkes parkoló helyet találni ahova tökéletesen elférne, az utazás viszont nagyon csendes kényelmes benne, ami várható egy ilyen nagy értékű luxus autónál. Az automata váltója gyorsan és szépen vált hiába megyünk 50 km/órával városi tempóban vagy 130 km/órás autópálya tempóban. Az ügyfelek elvárásainak tökéletesen helytálló VW Phaeton talán az egyik legolcsóbb elérhető új luxus autó a piacon, amivel még mindig nem hoz sok ügyfelet a VW-nek, ami látszik a használtautó kínálaton is. A méretes 19”-es felnik ellenére még a rosszabb utakon is nyugodt komfortos utazást biztosít. A méretes felnikre Dunlop SP Sport Maxx GT abroncsok kerülnek 225/40 ZR19 (100Y), amik biztosítják a tökéletes tapadást.  
   

 

 

 

VW Phaeton riválisok:

A Phaeton riválisai közül legközelebb az Audi A8/S8, BMW 7er, Lexus LS és Mercede S-osztály mondható. A VW Phaeton 21,9 mil. Ft-val kezdődik, amivel a legolcsóbb a kínálatban. Az Audi A8 23,1 mil. Ft-val (76 500 €) kezdődik, amiért egy normál tengelytávú 5 személyes 3.0 TDI clean dízelmotorral szerelt változatot kapunk, a motorja 258 lóerő leadására képes, ami csak 8 lóerővel erősebb, mint a VW Pheaton-é. A BMW 7-es belépő szintű változata a 730d, ami 23,6 mil. Ft-val (80 900 €) kezdődik és ez a változat egy 3.0 literes 258 lóerő (190 kW) teljesítményű dízelmotort kap. A Japán riválisa viszont elég magas áron kezdődik, ami a 30,9 mil. Ft-os kezdőára jelenti, amiért egy LS 600h változatot kapunk, ami az egyetlen hajtáslánc változat, amivel elérhető és ez a full-hybird hajtáslánc biztosítja a nagy teljesítményt, az alacsony fogyasztása mellett.

 
    
Az LS Lexus-ok lehetnek elegáns és sportos megjelenésűek, az utóbbiról az F-Sport  változat gondoskodik a vezetési mód választóval. Az ügyfelek még választhatják L-hosszú tengelytávú változatban is. Az utolsó számba vehető riválisa a nemrég bemutatott új generációs S-osztály, ami már TFT kijelzőt használ az analóg mérő órák helyett (fordulatszámmérő, sebességmérő, stb.). A Mercedes zászlóshajója 24,8 mil. Ft-val (82 140 €) kezdődik amiért egy S350 BlueTEC dízel 258 lóerő teljesítményű, normál tengelytávú változatot kapunk. A szlovákiai piacon viszont azonos összegért az  S300 BlueTEC Hybrid változatot is megkapjuk, így az ügyfelek választhatnak, hogy a gyengébbet, de természet kímélő takarékos változatot akarja, ami 204+27 lóerő teljesítményt tud leadni, vagy egy tiszta dízel változatot, ami 258 lóerőt képes leadni. A változatok között még megtalálható a hosszított tengelytávú változat is, de aki sportosat akar azok kiegészítheti az AMG sport csomaggal is.  
    

A riválisokat nézve ha az ár számít a VW Phaeton nyeri a versenyt, aminek csúcsváltozatát extrák nélkül 29,7 millió Ft-ért kapjuk meg, ami egy négyszemélyes luxus kivitel, aminek orrában egy 4.2 literes V8-as benzinmotor rejtőzik 335 lóerővel. A kínálatot tekintve viszont a riválisok jobbak, a szélesebb erőforrás, felszerelés, váltó, sport keigészítők stb. terén. Az Európai piacon viszont az Audi, Mercedes és BMW luxus sedan-okra nagyobb a kereslet, aminek köszönhetően alig alig látni az utakon VW Phaeton. Aki megteheti, hogy luxus modellt vesz azok inkább a három rivális közül választanak, amiket sokkal egyedibbre lehet összeállítani, de a VW Phaeton is helyt áll velük szembe, ahhoz képest, hogy még mindig az első generáció fut belőle. 

- Kartos Patrik -

2015. 01. 14., 14:40:30

 
     

  

Technikai adatok VW Phaeton 3.0 V6 TDI 4MOTION Tiptronic
Motor Turbófeltöltős, V6-os dízelmotor
Hengerűrtartalom 2 967 cm3
Hengerek száma V6
Max. teljesítmény  kW (LE)/ ford.sz. 180 kW (245 LE)/4 000
Max. nyomaték Nm/ford.sz. 500 Nm/ 1 500 - 3 000
Sebességváltó Tiptronic, hatfokozatú
Fordulókör átmérő 12,0 méter
Gyorsulás 0-100 km/óra 8,3 s
Csúcssebesség 238 km/óra
Fogyasztás (város/országút/átlag) 11,6/ 6,7 / 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás 224 g/km
Üzemanyag dízel
Üzemanyagtartály térfogata 90 liter
Hossz. x szél. x mag. 5 059 x 1908 x 1 450 mm
Tengelytáv 2 881 mm
Csomagtér térfogata 500 liter
Saját tömeg 2 261 kg
Össztömeg 2 780 kg
Keréktárcsa mérete 8,5J x 19"
Gumiabroncs mérete 255/40 ZR19 (100Y)
Gumiabroncs típusa Dunlop SP SPORT Maxx GT
Megengedett max. fékezett vontatható tömeg 2 500 kg
VW Phaeton induló ára (3.0 V6 TDI Tiptronic 5személyes) 21 989 620 Ft
VW Phaeton 3.0 TDI 4MOTION tesztautó induló ára 21 989 620 Ft
VW Phaeton 4.2 V8 4MOTION 4sz. csúcsmodell kezdőára 29 706 520 Ft 

<< előző oldal

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet