MENÜ
      

 

 

 

 

2015 Acura NSX

Honda január közepén bemutatta a gyártásra értett NSX második generációt, ami 25 évvel ezelőtt bemutatott első generációt váltja le. Az új generációt már Acura NSX néven mutatták be a 2015-ös NAIAS autókiállításon Amerikában. Az új generáció viszi tovább a hagyományokat, így középmotoros elrendezést kapott, de most kiegészíti a 3 elektromos motor. Az új generáció új sport élményt ad a vezetőnek a szegmensben, amiben segít a teljesen új twin-turbo DOHC V6-os (75°) motor és a 9 fokozatú dupla-kuplungos (DCT) sebességváltó is, valamint a 3 elektromos motor ami a plusz erőt biztosítja. A Sport Hybrid rendszer mellett ultra merev és könnyű multi-material anyagokat is felhasználtak a karosszérián. Az új generáció Interwoven Dynamic design-t kapott.

 
 
Az NSX karosszéria a klasszikus alacsony és széles arányokat házasította a modern és csábító design-val, valamint az agresszív orr design-val és a hátsó világítással. Az aláírás oldalsó légnyílás és az úszó C-oszlop gyűjti a levegőt a középre szerelt motorhoz, és irányított légáramlást is kapott, ami növeli a leszorító erőt. A TwinTurbo V6-os motorja, a 9 fokozatú DCT váltóval hosszában lett beépítve. Az új gyártásra érett változat tartalmazza a módosított motorháztető légnyílást, az új első sárvédő szellőzőnyílásokat, a módosított oldalsó légbeömlőket és az optimalizált csomagtér légterelőt, amik változtak a tanulmány változathoz képest. Az emberközpontú pilatafülke készült a kompromisszum nélküli összpontosításhoz a vezetőnek. Az utastere kivételes látótávolsággal és egyszerű kezelőszervekkel rendelkezik, valamint osztályvezető ergonómiával.  
   
Az NSX kapott dinamikus TFT kijelzőt, amit a vezető választhat Integrated Dynamics System grafikákkal és információkkal. A közép konzolon megtalálható Power indító gomb, ami befejezett a sport hybrid hajtáslánccal, beágyazott középen az új Integrated Dynamics System forgó vezérlő tárcsával. Az új modell ultra-vékony szuper erős A-oszlopot kapott, valamint alacsonyra szerelt műszerfal, ami biztosítja a tökéletes kilátást a vezető ülésből. Acura mérnökei felhasználták a nagy teljesítményű motort és a hybrid elektromos-hajtás technológia kombinációját, valamint a piac vezető dinamikus nyomaték vektor technológiát is, ami tartalmazza a Super-Handling All-Wheel Drive-ot (SH-AWD), amik alkotnak kifinomult technológiailag fejlett és intelligens hajtásláncot a szupersportkocsik világában. Az új NSX szíve egy teljesen új középre szerelt 75°-os dőlésszöggel készült DOHC V6-as motor, a twin-turbófeltöltős technológiával.  
   
A nagy teljesítményű motorhoz egy teljesen új 9 fokozatú DCT váltót szerelnek, ami biztosítja a gyors váltást és a megfelelő fordulathoz a visszaváltást is. A hagyományos hajtásláncot még kiegészítették három elektromos motorral is, amiből kettőt elölre és egyet hátulra szereltek. Az elektromos motorok segítenek a kigyorsításban és a fékezésben is. A twin független nagy teljesítményű elektromos-motorok, szállítanak pillanatnyi nyomatékot és dinamikusan balról-jobbra tudják változtatni a nyomaték elosztást. Az első elektromos motorok dinamikus nyomaték vektora fokozza a gyorsulási és fékezési teljesítményt. Az eredménye a zéró késedelem indulási teljesítményben és a kezelhetőségi reakciója úgy tűnik számit a vezetőknek. A kiterjedt tesztelés tartalmazta a legnagyobb híres versenypályákat is, amik között megtalálható volt a legendás Nürburgring-i versenypálya is. Az NSX utastér vázszerkezete alumíniummal és ultra magas szilárdságú acéllal készült és más fejlett anyagokkal.  
   

A szénszálas ajtók a torziós és hajlító erők felvett teljesítményével, valamint az ultra merev szerkezet, ami szintén hasznosítja a fejlett csatlakozott technológiákat. A karosszéria elemeket kombinálták alumíniummal és lemez öntvény kompozittal (SMC). Az NSX felszerelt az Advanced Sport Package csomaggal, ami kulcs hajtáslánc alkatrész – a középre szerelt motorral, twin első elektromos motorokkal és a Sport Hybrid akkumulátor csomaggal, valamint az erő vezérlő egységgel. Az NSX hasznosítja a teljesen független, teljesen alumínium első és hátsó felfüggesztést, valamint a nagy teljesítményt ContiSportContact nagy teljesítmény abroncsokkal szerelt felniken keresztül juttatja az útra, elöl 245/35 ZR19-es és hátul 295/30 ZR20-as méretekben. Az első kerekek 8.5x19”-es és a hátsók 11x20”-as méretűek. A megállásról 6 dugattyús első és 4 dugattyús hátsó féknyergek gondoskodnak, amik az ultra-nagy teljesítményű szénszál-kerámia féktárcsákat fogják meg. A kezelhetőségét nagy mértékben fokozza a Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD) meghajtás, ami lehetővé tesz a könnyű gyors választ a kormányzásban, a fékezésben és a gáz reakcióban, valamint a stabilitás, vezérlés és indulási teljesítményben. Az NSX  Integrated Dynamic System forgó kapcsolója lehetővé teszi a mód választást amik között megtalálható a Quiet, Sport, Sport+ és Track mód. A rendszer változtatja a motor, a  sebességváltó és a felfüggesztés beállításait, valamint a motor hangszintjét is megváltoztatja. A Quiet mód lehetővé teszi az elektromos használatot, de csak alacsony sebességgel használható és rövid ideig. A dinamikus jármű visszajelzései fokozatosan élesebbek lesznek a Sport és Sport+ módoktól. A Track mód pedig egy igazi pálya autót ad a vezetőnek, amivel a maximális szupersportkocsi teljesítményt tudjuk kihasználni pályanapokon. 

- Kartos Patrik - 

2015. 01. 31., 14:34:49

 
   

  

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Asztali nézet