MENÜ

 

2016 Alpina B6 xDrive Gran Coupe - US

A BMW Alpina tuningcég kezelésbe vette a B6 xDrive GranCoupe-t és 2016-os modellévre elkészítette, aminek alapja a BMW 6-os széria négyajtós kupéja. Az új modell rendelése márciustól nyitott, de a szállítások várhatóan csak júliusban kezdődnek meg. A dinamikus első légterelő és küszöbök mellé finoman feljavított BMW vese rácsokat és formát kapott. A meghajtásáról egy 4.4 literes V8-as Bi-Turbo motor gondoskodik a 600 lóerős teljesítményével és a maximális 590 lb-ft (800 Nm) nyomatékával. A maximális teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, és a csúcsnyomatékát 3 500-4 500 közötti fordulaton biztosítja. A motor teljesítményét 60 lóerővel sikerült növelniük, ami köszönhető a nagyobb légbeömlőknek és a légszűrőháznak, valamint a feljavított üzemanyag ellátó rendszernek, az olaj- és vízhűtő.

   

A motor még kapott speciális MAHLE dugattyúkat és 1.2 bar maximális töltőnyomást – a motor 10.0:1 névleges kompresszió aránnyal rendelkezik. A gyorsulása 0-96 km/órára 3.6 másodpercig tart, és a legjobb gyorsulással rendelkező Alpina modell, amit valaha készítettek. A kiemelkedő gyorsulása mellett a 200 mph-s (322 km/h) csúcssebessége sem egy hétköznapi, amit az elektronika korlátoz. Az Alpina sport felfüggesztése hasznosítja a BMW fejlett állítható felfüggesztés technológiáját, ami közösen dolgozik a változó nyomaték elosztással és az összkerék-meghajtás rendszerrel a nagyon semleges, agilis menetdinamikáért. A gyors váltásról ZF 8-fokozatú automata váltó gondoskodik, ami az ALPINA SWITCH-TRONIC  8-fokozatú sport automata váltó nevet viseli. Az automata (D) módban rugalmasan használja a 8 fokozatot a váltó, ami kifejezetten a kényelmet szolgálja. A Sport (S) módban dinamikusabb fokozatváltást biztosít a váltó, és gyorsabb, közvetlenebb lesz a fokozatváltás.

 

A kézi (M – MANUAL) módban már a rendszer engedi a vezető szerinti váltást, így  fokozva a vezetési élményt pl. pályázáshoz. A kézi váltó módot lehet kombinálni még a SPORT+ vagy a DSC OFF módokkal, amik törlik az automatikus felváltást így a vezető tudása szerint válthat. A B6-os modell még kapott programozott nyomaték elosztás vezérlő rendszert, ami összevan kapcsolva a DSC-vel (Dynamic Stability Control) és a motor kezelő rendszerrel. A kipufogó rendszere teljesen rozsdamentes acél és a védjegy ALPINA elliptikus dupla kipufogóvéget is megkapta.  A nagy teljesítményhez erősebb fékeket szereltek be. A feljavított fék rendszere tartalmazza a 374x36 mm-es első és a 370x24 mm-es hátsó féktárcsákat és a kék féknyergeket. Az alapfelszerelés része a Full LED adaptív fényszóró - a fényszóró asszisztenssel.

   

A felfüggesztése a körülményektől függően választható az ideális módba. Az állítható módok között megtalálható a Comfort+, a Comfort, a Sport és a Sport+ mód. Az Alpina növelte az első kerekek dőlésszögét, ami 20”-as ALPINA CLASSIC felniket kapott, és javították a közvetlen kormányreakciót. A méretes felnikre nagy teljesítményű defekttűrő MICHELIN Pilot Super Sport abroncsokat szereltek, amikkel képest a 200 MPH-s (322 km/h) csúcssebességre az Alpina B6. Az első 10x20”-as felnikre 295/30 ZR20-as méretű abroncsok kerülnek, a hátsó 8.5 x 20”-as  felnikre pedig 255/35 ZR20-as méretű abroncsok kerülnek. Az utastere a kényelemet biztosítja, a fényűző utasterével és a magas minőségű anyagokkal. Az utastere kapott Nappa bőr kárpitot, ami a műszerfalon is megjelenik, a kényelmes elektromosan állítható ülések mellett. A BMW navigációs rendszer és a BMW ConnectedDrive szolgáltatások szintén alapfelszereléshez tartoznak. A kormánykerék LAVALINA bőr borítást kapott, és egy gyártási plakettet is elhelyeznek az utastérben. Az utastér elérhető fa, Myrtle vagy zongora lakk betétekkel. 

- Rick -

2015. 03. 03., 21:18:33

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet