MENÜ
   

 

 

Audi A4 2.0 TDI 150 Multitronic teszt - 2. oldal

Tökéletes egy elegáns sedan-hoz

A tesztelt A4-es sedan motorházteteje alatt, a második leggyengébb dízel erőforrás dobogott. A 2.0 literes turbófeltöltős dízelmotor, ami 150 lóerő és 320 Nm nyomaték leadására képes, amit az első keréken keresztül juttat az aszfaltcsíkra. A nyomatékos 2.0 literes motor könnyen mozgatja az 1 590 kg saját tömegű középkategóriás sedan-t. A 2.0 TDI motorhoz Multitronic automata 8 fokozatú váltót (további információ a cikk végén) szerelnek, ami kényelmi szinten magas színvonalat biztosít, normál D-állásban pl. érezhetően gondolkodik mire reagál hirtelen gáz adásra. 

 
    
A Multitronic váltó azonban kínál S-állást, ami sportos vezetést ad, valamint lehetővé teszi a kézi váltást is a váltókarral. A Sport állás már elég gyorsan vált és a kézi funkció sokat segít, de ennél jobb választás automata váltó esetében az S-tronic, amit sajnos dízelmotorok esetében a 177 lóerős 2.0 TDI-hez és a 245 lóerős 3.0 TDI-hez kínálnak. Aki viszont szeret sportosan vezetni és nem a kényelem a fő célja, azoknak nagyon ajánlom a 6 fokozatú kézi váltóval szerelt változatot, amivel 40 kg-val könnyebb az A4-es és jelentősen alacsonyabb a fogyasztása, de a gyorsulásban 0.1 másodperccel elmarad, így a gyorsulása 9.1 helyett 9.2 másodperc. A csúcssebessége viszont 6 km/órával magasabb a kézi váltós változatnak, ami 216 km/órás csúcssebességet produkál a gyári adatok szerint. A vezetési élménye nagyon sportos a nagy méretei ellenére is, de az A3-as még mindig nagyobb szabadság érzetet ad, mint a jelenlegi A4-es. A kanyarstabilitása a normál futóművel is elegendő nagyobb sebességű kanyarvételnél, de ezt még lehet fokozni az S-line sportcsomaggal. A hirtelen manőverezésekhez is tökéletes, valamint hosszú távú utakra is biztosítja az utasok kényelmét a futómű tökéletes úthiba elnyelő képességeivel.   
 

A fékek nagyon jól fognak, amit nagyobb sebességről való erőteljesebb lassítással is teszteltem. Az utazás benne nagyon kényelmes, valamint a városi 50-es tempónál is nagyon csendes és autópálya, országúti sebességnél is, amit még megkönnyít a tempomat is. A városi közlekedés a kényelmesebb méretesebb utastér miatt problémásabb a nagyobb tengelytáv és a nagyobb hossza miatt, de az A4-essel még könnyebb parkolóhelyet találni, mint az A6 vagy A8-as modellek esetében. A vezetés támogató rendszerek közül a kifutó modell megkapta az Audi side assist-et, a követési távolság-tartó tempomatot, a parkoló asszisztens rendszert (tolatóradar, tolatókamera), az indulássegítő rendszert és az asszisztens csomagokat.

Az A4-es egy tökéletes választás az elegáns, de finoman sportos megfizethető prémium sedan-ok között. A takarékos motorkínálat és a sportos vezetési élménye megfogja a fiatalokat is. A népszerűsége továbbra is meglesz, de mivel kifutó modell ezért a szalonautók, tesztautók és a használt autók széles választékot adnak.

- Kartos Patrik -

2015-03-10, 16:31:42

 

 

Multitronic másképpen

A tesztelt modell a Multitronic fokozatmentes sebességváltót használta, ami opciósan elérhető számos Audi modellhez, ami hosszirányban beépített motorral és elsőkerék-meghajtással rendelkezik. A Multitronic sebességváltó alacsony belső súrlódással és széles áttétel kínálattal rendelkezi, valamint magas hatékonyságot biztosít az Audi modelleknek. A fokozatmentes sebességváltó mindig biztosítja a motor működéséhez szükséges optimális fordulatszámot. A sportosabb vezetéshez választhatjuk a sport programot is, amit a Multitronic sebességváltó is megkapott, ami kézi módban nyolc választható fokozatot biztosít a vezetőnek. A sebességváltó fontos elemei közé tartozik a kompakt lánc, ami olajban fürdik így biztosítva a jó kenést, amivel összevan kötve a két kúpos csiga, amik közül az egyikre a hajtott tengely csatlakozik és a másikra a kimenő tengely. Az összekötő lánc több, mint 1000 láncszemet tartalmaz, ami fut az ék alakú csigák között, amiket dugattyú mozgat és így változtatja meg az áttételt. A másik fontos eleme a Multitronic sebességváltónak az elektronikusan vezérelt hidraulikus több tárcsás kuplung. A Multitronic automata sebességváltó alacsony fogyasztást és dinamikus indulási teljesítményt biztosít az Audi modelleknek.

 

Technikai adatok Audi A4 Sedan 2.0 TDI 150 Multitronic
Motor soros dízelmotor, közös nyomócsöves befecskendezéssel, turbófeltöltővel
Hengerűrtartalom 1 968 cm3
Furat x löket 81,0 x 95,5 mm
Hengerek száma 4
Max. teljesítmény  kW (LE)/ ford.sz. 110 kW (150 LE)/ 4 200
Max. nyomaték Nm/ford.sz. 320 Nm/ 1 750 - 2 500
Sebességváltó Multitronic
Fordulókör átmérő kb. 11,5 méter
Gyorsulás 0-100 km/óra 9,1 s
Csúcssebesség 210 km/h
Fogyasztás (város/országút/átlag) 5,7 l/ 4,4 l/ 4,8 l/ 100 km
CO2-kibocsátás 127 g/km
Üzemanyag Kénmentes gázolaj (normál gázolaj is használható)
Üzemanyagtartály térfogata 63 liter
Hossz. x szél. x mag. 4 701 x 2 040 (külső visszapillantókkal) x 1 427 mm
Tengelytáv 2 808 mm
Csomagtér térfogata 480 - 962 liter
Saját tömeg 1 590 kg
Össztömeg 2 065 kg
Keréktárcsa mérete 7,5 J x 17"
Gumiabroncs mérete 225/50 R17
Megengedett max. fékezetlen vontatható tömeg 1 900 kg
Audi A4 induló ára (1.8 TFSI 120 MT6) 8 304 910 Ft / 28 450 €
Audi A4 2.0 TDI MT6 tesztautó indulóára 8 741 790 Ft / 33 200 €
Audi A4 2.0 TDI Multitronic tesztautó kezdő ára 9 519 030 Ft / 35 400 € 

<< előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet