|
Audi A4 2.0 TDI 150 Multitronic teszt - 2. oldal
Tökéletes egy elegáns sedan-hoz
A tesztelt A4-es sedan motorházteteje alatt, a második leggyengébb dízel erőforrás dobogott. A 2.0 literes turbófeltöltős dízelmotor, ami 150 lóerő és 320 Nm nyomaték leadására képes, amit az első keréken keresztül juttat az aszfaltcsíkra. A nyomatékos 2.0 literes motor könnyen mozgatja az 1 590 kg saját tömegű középkategóriás sedan-t. A 2.0 TDI motorhoz Multitronic automata 8 fokozatú váltót (további információ a cikk végén) szerelnek, ami kényelmi szinten magas színvonalat biztosít, normál D-állásban pl. érezhetően gondolkodik mire reagál hirtelen gáz adásra.
|
|
A Multitronic váltó azonban kínál S-állást, ami sportos vezetést ad, valamint lehetővé teszi a kézi váltást is a váltókarral. A Sport állás már elég gyorsan vált és a kézi funkció sokat segít, de ennél jobb választás automata váltó esetében az S-tronic, amit sajnos dízelmotorok esetében a 177 lóerős 2.0 TDI-hez és a 245 lóerős 3.0 TDI-hez kínálnak. Aki viszont szeret sportosan vezetni és nem a kényelem a fő célja, azoknak nagyon ajánlom a 6 fokozatú kézi váltóval szerelt változatot, amivel 40 kg-val könnyebb az A4-es és jelentősen alacsonyabb a fogyasztása, de a gyorsulásban 0.1 másodperccel elmarad, így a gyorsulása 9.1 helyett 9.2 másodperc. A csúcssebessége viszont 6 km/órával magasabb a kézi váltós változatnak, ami 216 km/órás csúcssebességet produkál a gyári adatok szerint. A vezetési élménye nagyon sportos a nagy méretei ellenére is, de az A3-as még mindig nagyobb szabadság érzetet ad, mint a jelenlegi A4-es. A kanyarstabilitása a normál futóművel is elegendő nagyobb sebességű kanyarvételnél, de ezt még lehet fokozni az S-line sportcsomaggal. A hirtelen manőverezésekhez is tökéletes, valamint hosszú távú utakra is biztosítja az utasok kényelmét a futómű tökéletes úthiba elnyelő képességeivel. |
|
A fékek nagyon jól fognak, amit nagyobb sebességről való erőteljesebb lassítással is teszteltem. Az utazás benne nagyon kényelmes, valamint a városi 50-es tempónál is nagyon csendes és autópálya, országúti sebességnél is, amit még megkönnyít a tempomat is. A városi közlekedés a kényelmesebb méretesebb utastér miatt problémásabb a nagyobb tengelytáv és a nagyobb hossza miatt, de az A4-essel még könnyebb parkolóhelyet találni, mint az A6 vagy A8-as modellek esetében. A vezetés támogató rendszerek közül a kifutó modell megkapta az Audi side assist-et, a követési távolság-tartó tempomatot, a parkoló asszisztens rendszert (tolatóradar, tolatókamera), az indulássegítő rendszert és az asszisztens csomagokat.
Az A4-es egy tökéletes választás az elegáns, de finoman sportos megfizethető prémium sedan-ok között. A takarékos motorkínálat és a sportos vezetési élménye megfogja a fiatalokat is. A népszerűsége továbbra is meglesz, de mivel kifutó modell ezért a szalonautók, tesztautók és a használt autók széles választékot adnak.
- Kartos Patrik -
2015-03-10, 16:31:42
|
|