MENÜ
   


 

 

 

 

 

 

2015 Renault Twingo 1.0 SCe MT5 - 1.oldal

Penge kis francia

Renault elért a Twingo 3. generációjához, ami nagyot nőtt az elődökhöz képest. Az első generáció több, mint 10 évig volt piacon nagy sikereket elérve. A második generáció követte a nagy méretes fényszórókkal, amiből RS sport változat is készült 133 lóerővel, ami ekkora kis autóhoz elég nagy erő volt az alacsony saját tömege miatt is. Az új modell viszont már nagyot nőtt az elődei méreteihez képest.

 

 

Sportos, stílusos megjelenés

A külső megjelenése modernizálta az első generáció formavilágát is az új fényszórókkal, amik szintén sötétebbek lettek, valamint már megjelent a hűtőrács is rajta az új méretes jelvénnyel, amit még túlszárnyal a Trafic-on elhelyezett jelvény mérete is. Az új formavilág még a 2. generációnál is sportosabbra sikeredett, a szögletesebb, egyenesebb motorháztetőnek köszönhetően is, valamint a szépen ívelő hűtőrács betéte az ütközőbe. Az ütközője még kapott kis különálló világító fényeket is, csak a Renault stílusosabban oldotta meg, mint a Škoda a Yeti frissítés előtti változatánál. A sportosabb vonalvezetése feltűnik az oldalán is, mint a szépen ívelő tető vonal, a kiegészítő eltérő színű minták az oldalán, valamint a törésvonalak és az élesebb vonalvezetésű visszapillantó házak is erre utalnak. 

 
A modell generáció érdekessége, hogy a két oldalajtó helyett 4-et kapott. Az új Twingo első ajtajai méretes kilincseket kaptak, ami biztos minden ügyfélnek könnyű ajtó nyitás biztosít, valamint a hátsó ajtók megkapták a rejtett ajtó kilincseket is, amiket talán az Alfa Romeo 156-osnál használtak először, így megmaradt a három ajtós beütése az új modellnek is. Az új generáció a magasabb karosszéria, az 5 ajtós kivitel és a sportos megjelenése mellett, a riválisokhoz hasonlóan megkapta az üveg csomagtér ajtót, amit már jó ideje használ a Citroën C1, a Peugeot 108 és a Toyota Aygo is. 
 
 A hátsó része még kapott tető légterelőt, szép letisztult hátsó lámpákat, valamint a hátsó ütköző egy beütést, minta diffúzornak lenne a helye az ütközőbe, és a légnyílások a rendszámtábla körül, mivel az új generációs modell már a csomagtartó alatt hordja a motorját. A szépen ívelő hátsó része is újdonság a Twingo-nál, a korábbi generációkat nézve, ami köszönhető annak is, hogy az új Smart generációval közösen fejlesztették, ami szintén elérhető lesz 5 ajtós változatban is.

Mini, ami tágas

A mini kategóriás kis Renault az utasterében sem kínál kis helyet a praktikus megoldásai mellett. Elöl tágas helyet biztosít a vezetőnek és utasának, a második üléssorban azért 180 cm feletti magassággal már kicsinek érződik a fejtér, de ahhoz tökéletes hogy a gyerekeket iskolába vigyük, vagy a városban rohangáljunk vele. A vezető ülés kiemelkedő kilátást biztosít a vezetőnek, a magas ülés pozíciónak köszönhetően könnyen átlátható a közlekedés városban. A megszokott kényelmes ülésekkel, az első üléssorban kényelmesen a lehető legjobb pozícióba lehet beállítani az üléseket, amik magasságban is állíthatók. 

   
A vezető már vaskosabb, sport autókban megszokott karimájú kormánykereket kapott, ami jobb fogást ad az autó irányításához. A kormány mögött új kijelző egységek és mérő órákat kapott, ami tökéletesen biztosítják a pontosan leolvasható adatokat, és az 1.0 literes változat sebességmérőjét csak 160 km/óráig skálázták, mivel hivatalos adatok szerint 151 km/óra a csúcssebessége, de akinek nem lenne elég azok az erősebb motor változattal 165 km/órával is mehetnek. Szokáshoz hasonlóan a Twingo is nagyrészt digitális kijelzőt kapott a sebességmérő körül, amik az üzemanyag szintet, hőfokot, stb.-t tudják mutatni. A középkonzol körül is elhelyezték a zongoralakk betéteket, amivel korábban inkább a drágább prémium autókban lehetett találkozni. A szórakoztató rendszerhez egy méretes kijelzőt is kapott, alatta pedig a vezérlő gombokat helyezték el, amik egy halat formáznak az elrendezésüknek köszönhetően, ami szintén érdekessége a kis franciának. 
     

A praktikussága továbbra is megmaradt az új tároló rekeszekkel, mint a színes méretes tároló rekesz a váltókar előtt vagy a több funkciós kesztyű tartó, ami egy zsákszerű tárolóeszközt is tartalmaz, ami kitölti a kesztyűtartót teljesen, de ha szükség van rá kivehetjük és mint nyitott kesztyűtartó lesz, vagy a zsákszerű tároló eszközbe is rakodhatunk, és így nem eshet ki semmi belőle. A váltó előtt szintén elhelyeztek egy tároló rekeszt még hozzá élénk piros tetővel, így még sötétben is könnyebb megtalálni, amibe kisebb tárgyakat rejthetünk el. 

    

A második üléssorban két személynek kínál helyet, de elöl hátul színes az utastere. Az ajtó piros-fehér borítás fiatalosabb, vidámabb, világosabb belső teret ad a vidám kis Twingo-nak. A csomagtere viszont akkora, amekkora szükséges lehet bevásárláshoz is a 188-219 literes méretével, de ledöntött ülésekkel 980 literig bővíthető. A kategóriájában méreteivel is helyt fog állni, a sportos megjelenése viszont várhatóan több ügyfelet hoz majd a Renault-nak. 

következő oldal >>

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet