MENÜ
   

 

 

 

Volvo V60 D3 Summum AT test - 2. oldal

Majdnem a leggyengébb, de nyomatékosan megy

Volvo V60-hoz elérhető gyengébb 5 hengeres dízelmotor 136 lóerő teljesítménnyel rendelkezik, amivel a tesztautó D3-as változata is fel volt szerelve, de a D5-ben is megtalálható dupla turbófeltöltővel és 215 lóerős teljesítménnyel. A tesztelt modell egy nyomatékos sportos menetteljesítményt ad a vezetőnek az alacsony teljesítménye ellenére is, ami a 1 695 kg saját tömegű V60-hoz nagyon szép eredmény. A dízelmotor hangja alig halható magas fordulaton is.

 
   
A gyári adatok szerint a gyorsulása 10,4 másodperc, ami nem rossz eredmény a vezetési élményhez képest, és a csúcssebessége 200 km/óra. A sport kombi igazi sportos vezetési élményt ad a vezetőnek, aki használathoz igazíthatja a TFT kijelzőt is. A kigyorsításai nagyon jók az előzésekhez, amikor nagy szükség van az erőre. Az automata Geartronic 6-fokozatú automata váltó tökéletesen finoman dolgozok, de S állásban már sportosan vált, valamint a kézi váltásokra is gyorsan reagált. A 136 lóerős dízelmotor gyári adatok szerint 4,9 l/100 km a fogyasztása, de várhatóan egy literrel több lehet a fogyasztás sportos vezetés mellett, ami a formavilágát illetően, a vezetők többsége sportos vezetéssel is használja majd. A futómű beállításai tökéletesek hosszabb utakra, hirtelen manőverezéseknél úton tartja a sport kombit, és egyenetlen út felületen is szépen elnyeli az úthibákat. A fékezésről négy tárcsa fék gondoskodik, amik tökéletesek ekkora teljesítményhez.  
     
A 136 lóerős dízelmotorhoz szerelt 6-fokozatú automata váltó tökéletes választás azoknak az ügyfeleknek, akik nem igazán szeretnek váltogatni, kuplungot nyomni. Azok az ügyfelek, akiknek számít a vezetési élmény és kézi sebességváltón szeretnek fokozatot váltani, azoknak viszont korlátozott lesz a motorválasztási lehetősége, de kézi váltóval még jobb vezetési élményt nyújthat a V60-as. A kis dízel menetzaja sem hallható, ami tökéletes egy utazó családi autóhoz.  
      
A biztonsági rendszerei megkönnyítik a közlekedést, olyan rendszerekkel, mint az automatikus fékezés funkció, amennyibe hirtelen elénk hajtana egy másik autó, vagy a sávtartó automatika, valamint a fényre sötétedő visszapillantók is a vezetőnek segítenek. Azoknak az ügyfeleknek, akik takarékos V60-at, de erősebbet akarnak, azok még választhatják a D4 és D5 dízel változatokat 184 és 215 lóerővel, valamint ezeket a változatokat már AWD összkerék-meghajtással is kínálják. A benzines változatokat 150 és 306 lóerő közötti teljesítményekkel lehet választani T3, T4, T5 és T6 változatokban.  
   

Az ár érték aránya elég magas, ami a 30 000 € (8,6 mil. Ft) feletti kezdőárának is köszönheti. Ahogy a BMW vagy az Audi, úgy a Volvo is egy prémium minőségű autó, de itt a biztonság a legfontosabb, ahogy eddig is volt a Volvo-nál.

A tesztelt modell egy Summum legmagasabb felszerelés szinttel volt ellátva, amit még lehet fokozni a kiegészítő csomagokkal, valamint az R-design csomaggal. Az utóbbi mindegyik felszerelés szinthez elérhető.

- Kartos Patrik -

2015-06-29, 11:23:55

 
     

 << előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet