MENÜ
                  

 

 

1935 Škoda 935 Dynamic – tele innovációval

A Škoda 935 Dynamic 80 év után is ragyog, aminek a világ premierje a Prágai autókiállításon volt 1935-ben, és ünnepli visszatérését az exkluzív társaság az autóipari legenda, áramvonalas karosszériájának kiterjedt újjáépítésével. A ritkaság a Czech köztársaság egyik csillaga, ez évben a Bensberg Classic-on is jelen lesz. A Škoda 935 Dynamic lesz tüntető szakvélemény a design-ban, és a szerkezetben az autó gyártóval Mladá Boleslav-ban. 1930-ban a Škoda egy az úttörőkkel a pályán, az autó aerodinamikájának optimalizálásával. Az alapvető eredmények a fejlesztéstől a szerkezetig, az egyedülálló áramvonalas tanulmány jármű - a hozzáadott technikával és design innovációkkal. 1935-ben, áprilisban, a Škoda 935 Dynamic szintén okozott felkavarást a Prágai autókiállításon, az alacsony légellenállási együtthatójával.

 

 

1935 Skoda 935 Dynamic

 
A Škoda 935 Dynamic-nak jelentős befolyása volt az autóipari fejlesztésekben ez időben, és a modell képviseli a design-t és a mérnöki kísérletezést, az 1930-as években. Az áramvonalas karosszéria a hosszúkás hátsó résszel jellemzői az elegáns jármű design-nak. A Škoda fejlesztésekor a súlyát is alacsonyan tartották az alumínium és acél kombinálásával - a jármű szerkezetében. A motor lehelyezése is innováció volt, ami azt jelenti, hogy a meghajtott hátsó tengely alatt kapott helyet. A meghajtásáról egy lapos, vízhűtéses, 4-hengeres boxer motor gondoskodik, ami egy 1 995 cm3-es és 55 lóerő (40 kW) teljesítményű motor.  

  

L&K Voiturette A, Skoda 935, Skoda 1100 MBX

 
A Škoda 935 Dynamic a világban csak túlélő példa a típussal, és egy eseménydús történet. A kiállítás után azonnal, a jármű ment szolgálni a kutatást és fejlesztést. 1939-ből maradt része a saját gyűjteménynek, majdnem 30 évvel utána 1968-ban az újonnan alapított Škoda múzeumhoz csatlakozott az első 10 járműből, ami a kis gyűjtemény része. A Škoda megkezdte helyreállítása a 935 Dynamic-nak. Ez évben a Schloss Bensberg Classics-on július 18-19-e között a Škoda bemutatja a 9 veterán autót, amik tartalmazzák a Laurin&Klement Voiturette A-t – 1 905, a Laurin&Klement TypeS-t - 1 911, a Laurin & Klement 110-t – 1 925, a Škoda 645-öt – 1 930, a Škoda 935 Dynamic-ot – 1 935, a Škoda Rapid Cabrio de Luxe-t - 1 937, a Škoda SuperB OHV-t – 1 939, a Škoda Felicia-t - 1 961-ből, és a Škoda 1100 MBX-t – 1 969.  

  

1911 L&K typ Sa, 1925 L&K 110, & 1961 Skoda Felicia type 994

 

A Škoda Auto ünnepli a vállalat 120. évfordulóját ez évben, amivel a legrégebben alapított jármű gyártók közé sorolható a világban. A gyökére az 1 895-ben alapított Laurin&Klement-hez vezethető vissza, amióta 120 év telt el a Václav Laurin és Václav Klement alapításától, amikor kerékpárgyárként volt ismert a Mladá Boleslav-ban, Bohemia alapított gyár. Az autó gyártás 1 905-ben kezdődött meg, és a L&K első autója a Voiturette A volt. Amióta a Laurin és Klement 1 895-ben megkezdte pályafutását, azóta jelentősen növekedett nemzetközileg sikeres hangerővel mára már Škoda-ként 7 modellel, és 40 modell változattal.

- Kartos Patrik -

2015-07-15, 17:14:00

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet