MENÜ
     

 

 

 

2016 Dodge Viper ACR

A Dodge következő fejezete a történelmében, az a legjobb utcai legális, pálya központú, kézzel épített Amerikai szupersportkocsi, aminek neve 2016 Dodge Viper ACR. A Viper több az utcai legális versenyautóval is fel tudja venni, még versenypályán is. Az SRT mérnöki csapata fejlesztette a 2016-os Dodge Viper ACR-t, ami előtt már volt egy kis gyakorlatuk a Viper GTS-R tervezése után, ami indult versenyben az Amerikai LeMans Series-ben, és az IMSA United SportsCar Championship-ben 2012-2014 között, valamint a GTLM osztály versenyző és csapat bajnokságokban 2014-ben indult. Az új Viper ACR-nél a csapat összpontosított az erőfeszítésekkel a három területre: az aerodinamikára, az alvázra, és az abroncsokra a maximalizált tapadással.

 
    
A 2016-os Dodge Viper ACR alap felszerelése az első légterelő kiegészítő, az 1 776 mm-es szabályozható - dupla elemű hátsó légterelő, ami 54%-val nagyobb, mint a TA (Time Attack) 2.0-n, és segítenek az 1 101 font súly (kb. 500 kg) leszorító erőt 150 mph (241 km/óra) sebességnél, és 1 533 font súly (695 kg) leszorító erőt 177MPH-s (kb. 285 km/óra) csúcssebességnél. A 2016-os Viper elérhető Extreme Aero Package-velm ami már a legmagasabb aerodinamikai leszorító erőt biztosítja. A pályatesztek alatt, az SRT fejlesztőmérnökei példátlan leszorító erőt mértek 1 200 (kb. 544 kg) feletti fontsúllyal 150 mph-nál (241 km/óra) és több, mint 1 700 font súly (771 kg) 177 mph-nál (kb. 285 km/óra). A leszorító erő javítás 12% az alap ACR-hez képest, és 21%-val több leszorító erőt ad az agresszívebb kanyarodáshoz.  
    
Az Extreme Aero Package tartalmazza a hatalmas 1 876 mm széles és állítható dupla elemű hátsó légterelőt, ami 62 %-val nagyobb leszorító erőt ad, mint a TA 2.0 – a hátsó szénszálas diffúzorral, az egyedülálló SRT motorháztetővel, és az első légterelő toldattal. Az Extreme Aero hátsó szárny kifejezetten a légmozgáshoz tervezett a Viper karosszériáját, és a gurney légterelő kiegészítő termel maximális leszorító erőt, miközben minimalizálja az egyenes vonalú ellenállást. Az Extreme Aero Package szállít több, mint háromszoros leszorító erőt a Viper TA 2.0 Package-hez képest. A 2016-os Dodge Viper ACR jellemzői az új Brembo Carbon-Ceramic Matrix fékek az optimális fékerővel, és nagyobb kezelhetőségi képességen keresztül csökkent a rugózatlan tömege.  
    
A fékrendszer használja a 390 mm-es (15,4 col) két részes első tárcsákat, és a 360 mm-es (14,2 col) kétrészes hátsó tárcsákat. Az első fékek 6-dugattyús Brembo nyergeket használnak, miközben a hátsó fékek 4-dugattyús féknyerget kapnak. A fékek dolgoznak kapcsolatban az ABS-vel és ESC-vel speciálisan hangolt ACR-ben, a felszerelése tartalmazza az extra tapadást, a hozzáadott aero elemekkel, és a speciálisan tervezett Kumho abroncsokkal. A 2016-os Viper ACR felszerelt a Kumho Ecsta V720-as nagy teljesítményű gumiabroncsokkal. Az alacsony profilú első abroncsok mérete 295/25 R19, amiket 11 col széles felnikre szerelnek, de a hátsó felnikre már 355/30 R19-es méretben kerülnek fel, valamint az új abroncsok oldalára felkerült ACR logo is. A Viper ACR, ABS és 5 mód Electronic Stability Control rendszer (Full-on, Sport, Track, Rain, és Full-off módok) kifejezetten az autóra hangolt, ami extra tapadást kínál az extrém aerodinamika és a gumiabroncs csomagnak köszönhetően.  
    

Az alumínium karosszéria, az állítható Bilstein verseny lengéscsillapítókkal, amik kifejezetten a Viper ACR-hez készültek, és dolgoznak a hasmagasság állítással kapcsolatban. A meghajtásáról egy teljesen alumínium 8.4 literes V10-es motor gondoskodik, a 645 lóerős teljesítményével, és a 600 lb-ft (kb. 813 Nm) nyomatékkal, ami a legnagyobb nyomaték a természetes szívómotoros sportkocsik között. A nagy teljesítményt, a Tremec TR6060 6-fokozatú kézi váltón keresztül juttatja a kerekekhez. Az új ACR exkluzív Alcantara magas tapadású kormánykereket kapott a versenycsíkok színeiben, és az egyedülálló ACR jelvény szett. Az ügyfelek választhatnak az ezüst vagy Header Red (piros) kiegészítő varrás közül. Az ügyfelek a legegyedibb Viper-t állíthatják, majd össze a 25 millió összeállítható kombináció közül. A választék tartalmazza a 8 000 külső színt, a 24 000 versenycsík színt, a 11 felnit, a 16 utastér betét, a 7 aero csomagot, a 3 fék csomagot, és a 4 felfüggesztés opciót. A kézzel összeszerelt modell Detroit-ban készítik majd, a Conner Avenue összeszerelő üzemben, és az értékesítését a 3. negyedévben kezdik meg 2015-ben.

- Kartos Patrik -

2015-07-18, 18:11:59

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet