|
2015 Toyota Auris 1.6 D-4D és HSD TouringSport (TS) összevont teszt - 2.oldal
BMW dízel és a HSD
A dízel változat teszt alatt nagyon finoman szépen vitte a kombit, ami ha kell, magasabb fordulat tartományban biztosítja az elegendő erőt a nagy kombinak. A városi tempóhoz elég a 4. fokozat, amikor is alacsony fordulaton, takarékos fogyasztást biztosít a vezetőnek. A 90-es és 130-as tempónál viszont a 6. fokozat a megfelelő a sebesség tartásra. A menetteljesítményei alapján tökéletesen biztosítja mindennapokba szükséges energiát, a tágas utastere mellett. A tesztelt modell 1.6 D-4D dízelmotorja 112 lóerőt biztosít, amit a tesztautóban 6 fokozatú kézi váltón keresztül juttat az első kerekekre, ami mellett élmény vezetni.
|
|
A tesztelt modellek 16”-os felnijei elegendőek a jó minőségű magyar utakhoz is, és kiemelkedő kényelmet biztosít a hosszú utazásokhoz. A hybrid változat kicsit más, aminek meghajtásáról egy 1.8 vvt-i benzinmotor, és elektromos motor biztosítja a 136 lóerős teljesítményt. A dízellel szemben ezzel tisztán elektromosan is lehet közlekedni, és az e-CVT váltó B-állásban a motorféknek köszönhetően még több energiát nyer vissza lassításkor. A hybrid hajtáslánc sportosabb vezetési élményt biztosít a dízel változattal szemben, amit PWR módban még lehet fokozni, a gyorsabb gázreakcióval és a nyomatékosabb megindulással, ami előzéseknél is nagyon előnyös. A két tesztautó más vezetési élményt biztosít a hybrid változat még az e-CVT automata váltója ellenére is nyomatékosabb és gyorsabb indulást – rugalmasságot biztosít, de a fogyasztása is jelentősen alacsonyabb, mint a dízel változaté. |
|
A kigyorsítási és rugalmassági tesztek alapján a két modell tökéletes választás a hétköznapi használatban, és a hybrid változat egy új egyszerűbben leolvasható ikont kapott, ami mutatja az akkumulátorok töltöttségét, és a rendszer működését, hogy éppen mit csinál a HSD rendszere, pl. tisztán elektromosan megy, vagy visszatölti éppen az energiát. „A HSD változat az eladások szerint sikeres, ami a Nyugat-Európában eladott modellek több, mint 50 %-át jelenti, a 200 000 db feletti eladott Auris-ból.” A manőverezhetősége is kiemelkedő és hirtelen irányváltásnál is stabilan veszi a feladatot, és a fékerő biztos megállást ad a négy tárcsaféken keresztül, amik fontosak egy minőségi családi autóban. |
|
A HSD mellett szól, hogy csak akkor van hangja, amikor intenzíven gyorsítunk, utána egy nagyon alacsony fordulaton jár, ha sebességet tartjuk, vagy ha kisebb gázadással gyorsítunk, és így nagyon csendes az utastere. A menetzaja azonban a hybrid-nek zavaró lehet, a zajcsökkentés ellenére még mindig elég erősen hallani a gyorsításkor feltörő 1.8 vvt-i benzinmotor hangját. A dízel változat viszont 1600-1700 között adja le erejét, ami előzéseknél szükséges lehet. A hybrid modell nagyobb teljesítménye érezhető a gyorsulásban. A két autó közül a hybrid változat jobb választás fogyasztás és hatékonyság terén, valamint előnyben részesítik kibocsátási besorolásban az országok. A HSD hybrid hajtáslánc mellett szól a kiemelkedő tartósság is, amit az első generációs Pirus is mutat, amik még vígan futnak probléma nélkül az utakon - kivétel az elhanyagolt modellek. A BMW dízelmotor viszont kifinomult csendes járást biztosít, ami mellől már csak erő hiányzik, mivel így két-három személlyel elég az ereje, de ha 4-5-en ülnek benne, valamint a csomagtartót is telerakjuk, már nem biztos, hogy elég lesz ez a motor hozzá.
- Kartos Patrik -
2015-07-26, 21:56:49
|
|