MENÜ
     

 

 

 

 

2015 Toyota Auris 1.6 D-4D és HSD TouringSport (TS) összevont teszt - 2.oldal

BMW dízel és a HSD

A dízel változat teszt alatt nagyon finoman szépen vitte a kombit, ami ha kell, magasabb fordulat tartományban biztosítja az elegendő erőt a nagy kombinak. A városi tempóhoz elég a 4. fokozat, amikor is alacsony fordulaton, takarékos fogyasztást biztosít a vezetőnek. A 90-es és 130-as tempónál viszont a 6. fokozat a megfelelő a sebesség tartásra. A menetteljesítményei alapján tökéletesen biztosítja mindennapokba szükséges energiát, a tágas utastere mellett. A tesztelt modell 1.6 D-4D dízelmotorja 112 lóerőt biztosít, amit a tesztautóban 6 fokozatú kézi váltón keresztül juttat az első kerekekre, ami mellett élmény vezetni.

 
    
A tesztelt modellek 16”-os felnijei elegendőek a jó minőségű magyar utakhoz is, és kiemelkedő kényelmet biztosít a hosszú utazásokhoz. A hybrid változat kicsit más, aminek meghajtásáról egy 1.8 vvt-i benzinmotor, és elektromos motor biztosítja a 136 lóerős teljesítményt. A dízellel szemben ezzel tisztán elektromosan is lehet közlekedni, és az e-CVT váltó B-állásban a motorféknek köszönhetően még több energiát nyer vissza lassításkor. A hybrid hajtáslánc sportosabb vezetési élményt biztosít a dízel változattal szemben, amit PWR módban még lehet fokozni, a gyorsabb gázreakcióval és a nyomatékosabb megindulással, ami előzéseknél is nagyon előnyös. A két tesztautó más vezetési élményt biztosít a hybrid változat még az e-CVT automata váltója ellenére is nyomatékosabb és gyorsabb indulást – rugalmasságot biztosít, de a fogyasztása is jelentősen alacsonyabb, mint a dízel változaté.  
    
A kigyorsítási és rugalmassági tesztek alapján a két modell tökéletes választás a hétköznapi használatban, és a hybrid változat egy új egyszerűbben leolvasható ikont kapott, ami mutatja az akkumulátorok töltöttségét, és a rendszer működését, hogy éppen mit csinál a HSD rendszere, pl. tisztán elektromosan megy, vagy visszatölti éppen az energiát. „A HSD változat az eladások szerint sikeres, ami a Nyugat-Európában eladott modellek több, mint 50 %-át jelenti, a 200 000 db feletti eladott Auris-ból.” A manőverezhetősége is kiemelkedő és hirtelen irányváltásnál is stabilan veszi a feladatot, és a fékerő biztos megállást ad a négy tárcsaféken keresztül, amik fontosak egy minőségi családi autóban.  
    

A HSD mellett szól, hogy csak akkor van hangja, amikor intenzíven gyorsítunk, utána egy nagyon alacsony fordulaton jár, ha sebességet tartjuk, vagy ha kisebb gázadással gyorsítunk, és így nagyon csendes az utastere. A menetzaja azonban a hybrid-nek zavaró lehet, a zajcsökkentés ellenére még mindig elég erősen hallani a gyorsításkor feltörő 1.8 vvt-i benzinmotor hangját. A dízel változat viszont 1600-1700 között adja le erejét, ami előzéseknél szükséges lehet. A hybrid modell nagyobb teljesítménye érezhető a gyorsulásban. A két autó közül a hybrid változat jobb választás fogyasztás és hatékonyság terén, valamint előnyben részesítik kibocsátási besorolásban az országok. A HSD hybrid hajtáslánc mellett szól a kiemelkedő tartósság is, amit az első generációs Pirus is mutat, amik még vígan futnak probléma nélkül az utakon - kivétel az elhanyagolt modellek. A BMW dízelmotor viszont kifinomult csendes járást biztosít, ami mellől már csak erő hiányzik, mivel így két-három személlyel elég az ereje, de ha 4-5-en ülnek benne, valamint a csomagtartót is telerakjuk, már nem biztos, hogy elég lesz ez a motor hozzá.

- Kartos Patrik -

2015-07-26, 21:56:49

 

  

 

 

Toyota Auris TS 1.2Turbo teszt

Az új Turbós szív

Toyota elkészítette az első turbófeltöltős motorját kifejezetten Európai piacra, ami egy 1.2 literes turbófeltöltős benzinmotor 116 lóerővel. A Toyota korábban már készített turbós motorokat, amik olyan modellekbe kerültek be, mint pl. a Japán piacra készült első generációs Yaris RS. Az új motor a felfrissült Auris-ban debütált, amit egy kombi változatban tudtam tesztelni. A teszt alatt kiemelkedően teljesített az új motor, ami turbó lyuk mentesen tudja adni a folyamatos teljesítményt érezhetően 1 600 körüli fordulattól, ami papírok szerint egészen 1 400 – 4 000 fordulatszám tartományban áll rendelkezésünkre gyorsuláshoz.

 
   
A turbós dízelmotorok hirtelen teljesítmény lökete helyett szépen kifinomultam adja le turbós teljesítményét - a kis négyhengeres. A teljesítménye 2000 fordulat körül kiemelkedő, amikor nagyobb gázadásra kiesés nélkül azonnal elkezd gyorsulni, mellette nagyon alacsony fogyasztást biztosít, ami normális használatban Atkinson ciklusban működik, de ha odalépünk VVT-i-ként működik a legnagyobb hatékonysággal, amit kiegészít a turbófeltöltő. A kézi sebességváltó pedig a biztosítja a kiemelkedő vezetési élményt az átdolgozott kormányzással, és a 116 lóerős teljesítményével. A rugalmassága jobb, mint a fokozatmentes váltóval felszerelt erősebb rendszer teljesítménnyel rendelkező HSD változatnak.  
   

A kiemelkedő teljesítménye mellé 4,5 – 5,5 l/100 km-eres átlagfogyasztása van a kiadott technikai adatok szerint. A hétköznapi közlekedésben elegendő a teljesítménye, ami mellett sportos vezetési élményt ad a vezetőnek. A városi, országúti, és autópálya tempók mellett, nagyon csendesen jár a motor. A tesztelt modell egy közepes felszerelésű változat volt, ami extrák nélkül is kiemelkedően magas felszerelést biztosít, az elektromos ablakemelőkkel, és az új multimédiás rendszerrel.

- Kartos Patrik -

2015-07-26, 21:56:49

 

 << előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Asztali nézet