MENÜ
   
 

1984 Peugeot 205 Turbo 16 – RM Auction

A Peugeot egy nagyon népszerű kisautó volt a maga idejében, ahogy az utódja a 206-os is. Az európai utakon ritkán látott változat is megjelent a piacon Turbo16 névvel, ami már egy komoly versenygép volt. A meghajtásáról egy 16 szelepes turbófeltöltős motor gondoskodott, amit nem az orrába építettek be, hanem a hátsójába. A hagyományos 205-ös formát apró részletekben módosították, így nagy meglepetést okozhat az utakon a sportkocsihoz méltó gyorsulásával. A nagy teljesítményű turbós motorhoz összkerék-meghajtást szereltek az „epicyclic” központi differenciállal és a viszkókuplung rendszerrel.

 
 

1984 Peugeot 205 Turbo 16   1984 Peugeot 205 Turbo 16 - 02

1984 Peugeot 205 Turbo16

 
  A cső szerkezetet elrejtették a karosszéria alá, ami merevebbé teszi a T16-os modellt, mint a kis Francia modell a teljes WRC verseny formában. A WRC hangolású autó hencegett 500+ lóerős teljesítménnyel az XU-szériákban a turbófeltöltős és intercooler-vel felszerelt 4-hengeres motorral. Az utcára készült 205-ös viszont 200 lóerővel büszkélkedhet, ami kiemelkedő menetteljesítményű HotHatch-et biztosít, ami már több mint 30 éves. A turbós erőforrás a carfolio.com adatai szerint 6.0 másodperc alatt 100 km/órás sebességre gyorsította a kis 205-öst, és a csúcssebessége 209 km/óra (130 MPH) volt. A Turbo16 változatból csak 200 db készült a szerződés szerint Heuliez-vel, a WRC homologizációval.  
 

  

1984 Peugeot 205 Turbo16

 
 

A nagy teljesítményű 205-ös motorjához érdekes hozzáférést biztosít a kis Francia, amihez úgy férünk hozzá, ha a B-oszloptól hátra fele az egész karosszéria részt felnyitjuk. Az RM Auction-ön kínált T16-os, a 152. db a 200-ból, amit utcára építettek. A modellt 1984-ben építették, ami most árverésre kerül. A T16-ban minden eredeti, ami tartalmazza a Nardi Personal sportkormányt és a magnézium GroupB felniket is. Az új keletű szolgáltatások kiegészítik az új lengéscsillapítókkal, fékekkel, és a beépített fék szervóval, valamint a teljes folyadék és biztonsági öv cserékkel. A következő T16 tulajdonos megkapja az ízlést, amivel a GroupeB-ben Timo Salonen és Juha Kankkunen tapasztalatot szerzett 1985 és 1986 között a Constructors és Drivers címekért, a megtévesztően gyors HotHatch-vel. A turbós 205-ös becsült értéke az RM Aukción 170 000 – 210 000 €/ 185 000 – 230 000 $/ 120 000 – 150 000 font (kb. 53,4 – 66,0 mil. Ft).

- Kartos Patrik -

2015-09-03, 12:24:14

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

2015 Cadillac CTS-V Coupe

 

 

 

 

 

 

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet