MENÜ
     

 

 

 

 

 

 

Három 356-os Londonban – RM Auction

A kínálatban három különböző évjáratú modell vesz részt, amik között megtalálható lesz egy elő szériás 1953-as Porsche 356 PRE-A 1500 Coupe, egy 1956-os Porsche 356A Carrera 1500 GS Coupe, és egy 1962-es Porsche 356 Carrera2 Coupe változat.

 
    

1953 Porsche 356 Pre-A 1500 Coupe

A Porsche 1952 márciusában kapcsolatot dolgozott Routter-vel egy egyszerűen elkészíthető sportkocsi gyártásáról, ami a 356-os volt több változatban. Az új sportkocsi tartalmazta a hajlított szélvédőket és a jelentősebb ütközőket, ami egyszínű volt az Amerikai piachoz. A négy éves vezető periódus alatt a 356A, a „Pre-A”-t állandóan javították, amik tartalmazták a szinkronizált váltót 1952-ben.

 

1953 Porsche 356 Pre-A 1500 GS Coupé 1953 Porsche 356 Pre-A 1500GS Coupé - 02  

1953 Porsche 356 Pre-A 1500 Coupe

 
1953-ban a Porsche 356-ot szállították Professor Willi Schmidt-nek, a jól ismert színház, TV, és filmrendezőnek Németországba, a Berlini VW kereskedőn keresztül Eduars Winter-vel július 29-én, 1953. A 356-os eredeti színében jelenik meg, ami a lenyűgöző Adriablau. Az autó tartalmazza az eredeti vezetett szerviz könyvet, ami hozzátesz minden jegyzetet a részletekkel minden szolgáltatásról 1964-ig. Mr. Schmidt megtartotta az autót további 13 évig, és 51 év után az ő apja eredetileg vásárolta a Porsche-t. 2004-ben a Coupe-t megszerezte Matthew Wilson, Leicester-ben, UK. Röviddel a vásárlás után Mr. Wilson felújította a 356-ost.  

 

1953 Porsche 356 Pre-A 1500 Coupe

 

A felújításról minden számlát elraktak, így igazolva az eredetiségét. Az autó felújítása során is megtartotta eredeti színét, és még mindig tökéletesen működik az eredeti hajtáslánccal. Az aukción a becsült értéke 270 000 – 325 000 €/ 295 000 – 355 000 $/ 190 000 – 230 000 font (kb. 84,9 – 102,2 mil. Ft).

1956 Porsche 356A Carrera 1500 GS Coupe

1956-ban a Porsche gyártott 10 000 új autót, és a verseny ajánlása volt határozottan alapított segítséggel a Carrera Panamericana. Az ünneplés a Spyder osztály győzelmek után 1952-ben, 1953-ban, és a 1954-ben volt. A siker után a Porsche úgy döntött felszerel néhány feljavított változatot is, amik az 550-esek a bonyolult 1.5 literes, 4 vezérműtengelyes verseny motorral, és korlátozott számban készültek. A kevés 356 Pre-A modell voltak építve a tesztelésre Concept változatként, ami tartalmazta a 4 Coupe-t és a 14 Speedster-t. Az új nagy teljesítményű 356A-t az 1955-ös Frankfurti autókiállításon mutatták be, mint az 1956-as modell.

 

1956 Porsche 356A Carrera 1500GS Coupé  1956 Porsche 356A Carrera 1500GS Coupé - 02  

1956 Porsche 356A Carrera 1500GS Coupe

 
Az új sportkocsi még megkapta a Carrera nevet is, amit napjainkban a Porsche 911-esei használnak. Az új 100 lóerős, Fuhrmann tervezett, száraz karteres, gördülő csapágyas motor, a krómozott blokkal, és a 8.1 kompresszióval alacsonyabb volt, mint a Spyder változatok a 9.5-vel. A Carrera-kat szerelték új és javított Type 644 sebességváltóval is, valamint a 356-os kapott még Autopulse üzemanyag pumpát, és nyomás csökkentő szelep vezérelt üzemanyag áramlást is. A számos alváz fejlesztés tartalmazta a feljavított torziós rudat, a nagyobb lengéscsillapítókat, és a feljavított felfüggesztés ütés elnyelést, ami fokozta az élvezetes vezetést. A kerekek méretét csökkentették 16”-ról 15”-ösre, és a szélessége növekedett, valamint az abroncsok méret növekedése ellensúlyozza a hozzáadott 47 kg plusz súlyt.  

 

1956 Porsche 356A Carrera 1500GS Coupe

 
A műszerfal tartalmazza a 8 000-ig skálázott fordulatszámmérőt, és a 250 km/órás sebességmérőt, plusz a különálló teszt kapcsolókat. A Carrera Coupe-k és Speedster-ek sikerrel nyertek versenyeket a megbízhatóságukat is bizonyítva. 1958-ban a Porsche sima csapágyas főtengellyel szerelte a Carrera motorokat, és remekül dolgozott a kis motor 1965-ig. A 2.0 literes motor több, mint 180 fék lóerőt (bhp) kínált verseny formában. A bájos kis 1500 GS (GrandSport) Coupe a Zuffenhausen-i gyárban készült május 16-án (1956), Polyantha Red (604K) és Beige műbőr (376) kárpittal. Az autót szállította a Porsche a NewYork-i elosztóhoz Hoffman Motor Company-hoz Manhattan-be, és gyorsan el is adták. A 356-os majdnem 50 évet töltött az Egyesült Államokban mielőtt visszatért Európába 2004-ben.  

  

1956 Porsche 356A Carrera 1500GS Coupe

 

Az Európába visszaérkezett modellt teljesen felújították Olaszországban 2005 – 2006 között, és felszerelt a Type 547/1-es motorral, ami lett teljesen újjá építve a jól ismert szakértő Armin Baumann, Észak-Olaszországi üzletében. Az aukciós 356-os Aquamarine Blue Metallic (607) fényezést kapott, a teljesen Red (piros) bőr belsővel. A színkombináció mellett kapott krómozott elemeket is, mint a Rudge középső kerék zár, ami lemásolt a gyári opcióval. Az autó kiváló állapotban van az Italian EC névvel, és az ASI arany bevonattal, amik választhatók a Mille Miglia Storica és más veterán autó verseny eseményen. A kínált modell becsült értéke 425 000 – 490 000 €/ 465 000 – 540 000 $/ 300 000 – 350 000 font (kb. 133,6 – 154,1 mil. Ft).

1962 Porsche 356 Carrera2 Coupe

Az aukció harmadik 356-os egyben a legújabb változat is, ami 1962-ben készült. A Porsche 356B Carrera 1600 már egy feljavított 2.0 literes Carrera 2000 GS modell volt. A Porsche kínálat csúcsa ez a modell volt a maga idejében. A motor szolid visszafogott 130 fék lóerőt tudott leadni, a javított középkategóriás reakcióval a 2000GS elérhető volt a Coupe és Cabriolet változatokban, amik elérték a 125 MPH-s csúcssebességet is. A ritka modellből csak 360 db készült 1962 – 1965 között, és a rendkívül kívánatos 356B T-6 Carrera 2000GS egy szépen felújított változata is megjelent az aukción. Az aukción megjelent modell 120915 alvázszámot kapta meg, amit július 5-én 1962-ben készítettek.

 

1962 Porsche 356 Carrera2 Coupe  1962 Porsche 356 Carrera2 Coupe - 02  

1962 Porsche 356 Carrera2 Coupe

 
A kézzel írott bejegyzések szerint a Kardex-i vállalat listáján az első két tulajdonos Párizsban élt. Az autó megkapta a Smyrna Green (Code 744) fényezést és a fekete műbőr belsőt, a faszén fekete szőnyeggel, és a fekete gumi kivehető padlószőnyegekkel. A meghajtásáról egy erős Type 587/1 dupla felső vezérlésű, léghűtéses, száraz-karteres motor gondoskodott a 130 fék lóerővel (BHP) 6 200-as fordulaton, valamint esőáramú Solex karburátort (porlasztót) is kapott a motor, és teljesen szinkronizált 4-fokozatú kézi váltót szerelnek hozzá. A Porsche ennél a modellnél már tárcsaféket szerelt mind a 4 kerékhez. A 356-os kapott Dunlop 165/15 abroncsokat, rádiót, hangszóróval, és antennával valamint fűtést és a króm felniket. A Spyder-Spiegel (Spyder tükör) helyet kapott a bal első sárvédőn.  

  

1962 Porsche 356 Carrera2 Coupe

 
Az utastere pedig bőr csomagot kapott és hátsó lehajtható üléstámlát. A jelenlegi tulajdonosa kb. 126 000 km-nél kezdte a hagyományos karbantartási műveleteket elvégezni 239 000 km-ig. A kuplung csere 127 000 km-nél volt februárban (1966), a fék betét csere 146 000 km-nél, valamint az üzemanyag pumpa és a generátor 163 000 km-nél (július, 1967) volt cserélve, amit követett az új féktárcsa szett és az akkumulátor. A kocsit korábban felújították, ami tartalmazta a javított orr és kilincs elemeket, az új motorháztetőt (csomagtartó elöl) és a magas minőségű újra fényezést a Smyrna Green eredeti színben. A hátsó motorháztetőt megjelölték a „915” –vel.  

  

1962 Porsche 356 Carrera2 Coupe

 

A Carrera 52 literes üzemanyag tartályt kapott, egy korrekt olajhűtőt, 12 voltos csatlakozót, és a sport kipufogóvégeket. A 2.0 literes Carrera-k rendkívül kívánatosak és gyönyörű példányok a ritkán látott színben, a 4-fokozatú túraautó, tökéletes bármilyen gyűjteménybe a Porsche-kkal. A becsült értéke az aukción megjelenő 1962-es Porsche 356-nak 495 000 – 565 000 €/ 540 000 – 620 000 $/ 350 000 – 400 000 font (kb. 155,7 – 177,7 mil. Ft).

- Kartos Patrik -

2015-09-07, 17:23:54

 
 

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

2015 Bentley Continental GTSpeed Breitling Jet Team Series Limited Edition

 

 

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Asztali nézet