MENÜ
   

 

 

 

Audi Q7 megkapta az 5 csillagot - EuroNCAP

Az EuroNCAP törésteszten az Q7 elérte a legjobb értékelést csillagokból, és megkapta a maximális 5 csillagot. A felnőtt utasok védelme frontális-, és oldalütközés során, a gyalogosvédelem, és a gyermekek számára nyújtott biztonság terén a Q7-es az egyik legjobb a kategóriájában. A tesztmérnököktől megkapta az 5 csillagot, ami a jelenleg kapható legjobb eredmény díjazása. A tesztek alatt kiderült, hogy a vezető és első utasa mögött is kiemelkedő biztonságot nyújt a Q7-es. A gyermekek számára is sok helyet és kiemelkedő biztonságot biztosít a Q7-es, amiben akár 6 gyerekülést is elhelyezhetünk. A harmadik üléssor ülései önálló korlátozások nélkül használthatók, valamint a harmadik sor ülései elérhetők akár 36 kg testtömegű gyermekek számára készült gyerekülésekkel is.

 

  

2015 Audi Q7 EuroNCAP törésteszt

 
Az új Q7-es még az „EuroNCAP advanced” elismerést is megszerezte, ami a másodlagos ütközésvédelemnek és az „Audi pre sence basic” rendszernek köszönhető, ami balesetveszélyes helyzetekben automatikusan megfeszíti az öveket, felhúzza az oldalablakokat, és becsukja a tetőablakot. A másodlagos ütközésvédelmi rendszer automatikusan fékezi az Q7-est, ami csökkenti a megcsúszást és az újabb ütközés veszélyét a balesetet követően, valamint mindkét biztonsági rendszer alapfelszerelés része az új Q7-esekben. Az Audi nagy hangsúlyt fektet az „integrált biztonságra”, még az intézet által értékelt szempontokon felül is. A Q7-es fontos része a baleset-megelőzés, és a gyalogosvédelem az „Audi pre sence city” utas védelmi rendszerrel. A biztonsági rendszer 85 km/órás sebességi figyeli az utat és főként a közlekedés többi résztvevőjét.  

2015 Audi Q7 - Exit Warning - 01  2015 Audi Q7 with 5-star - EuroNCAP   

2015 Audi Q7 - Exit Warning - Kiszállásra-figyelmeztető rendszer

 
Amikor a rendszer kritikus helyzetet érzékel, a rendszer 2 szinten figyelmezteti a vezetőt, mielőtt vészfékezést aktiválja. A vészfékezés előtt először csak figyelmezteti a vezetőt, ami után második figyelmeztetésként enyhe fékezést hajt végre, amit már csak az automatikus vészfékezés követ. A rendszer szükség esetén teljes erejű vészfékezést is végre tud hajtani, de csak 40 km/órás sebességig képes elkerülni minden ütközést, a rendszer határain belül. A nagyobb sebesség esetén 85 km/órás sebességig a rendszer figyelmezteti a vezetőt. Az Audi pre sence city rendszer, amennyiben nem tudja elkerülni a balestet, az automatikus fékezéssel tudja csökkenteni a balesetek következményeit. Az új generációs Audi Q7-ben olyan új segédrendszerek jelentek meg, mint a kiszállásra-figyelmeztető rendszer (Exit Warning), a kanyarodásban segítő rendszer (Turn Assist), és a vészhelyzetben kitérő manővert támogató rendszer (Collision Avoidance Assist).  

 

2015 Audi Q7 Pre Sence City

 

Az utóbbi segéd rendszer segít a vezetőnek forgalmi akadályokat kikerülni, hogy elkerülhesse a baleseteket. A Q7-es rendszere veszélyes helyzetben, amikor szemből érkező autót érzékel még kanyarodás előtt automatikusan fékez és megáll. A kiszállásra figyelmeztető rendszer, amikor hátulról közeledő kerékpárost vagy autót érzékel egy felvillanó LED segítségével figyelmezteti az utasokat, az ajtó kinyitása előtt. Az 1997-ben alapított NCAP (New Car Assessment Program) az újonnan piacra dobott modellek biztonságát vizsgálja. A szervezet 2015-től szigorította a frontális- és oldalirányú ütközési tesztek elvárásait, amit jelentősen szigorítottak, hogy a balesetek körülményeit még valóságosabban tudják képezni.

"A videó az EuroNCAP YouTube csatornájáról (euroncapcom) származik"

- Kartos Patrik -

2015-09-08, 11:59:37

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

2015 Audi Q7

 

 

 

 

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet