MENÜ
     

 

 

 

2015 VW Golf GTI Clubsport – 40th Anniversary

A Golf GTI ismét elért egy jelentős kort a megjelenése óta, ami a 40. évforduló a VW történelmében, így ismét egy speciális ünnepi változatot dobtak piacra, a korábbi ünnepi modellek után, ami a GTI Clubsport változat lesz. Az új modellt a Frankfurti (IAA) International Motor Show-n fogják bemutatni, és egyben a valaha készült legerősebb gyári Golf GTI lesz. A Golf GTI exkluzív speciális ünnepi változatok megjelentek már a 20., a 25., a 30., és a 35. évfordulón. A turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor az ünnepi változatban 265 lóerőt biztosít, ami 35 lóerő plusz teljesítményt jelent, a korábbi legerősebb Golf GTI-hez képest.

 

2015 VW Golf GTI Clubsport  

2015 VW Golf GTI Clubsport

 
A Golf GTI Clubsport a plusz erőnek köszönhetően a 0-100 km/órás sprintet, 6.0 másodperc alatt teljesíti 6-fokozatú kézi váltóval, de az opciós 6-fokozatú duplakuplungos automata váltóval (DSG) még gyorsabb 5.9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet álló helyzetből, valamint a csúcssebessége 250 km/óra (DSG: 249 km/óra). A kiemelkedő teljesítmény mellé 6.9 l/100 km-es átlagfogyasztás társul, ami mellett a CO2-kibocsátása 160 g/km, de a DSG váltóval szerelt változat takarékosabb a 6.7 l/100 km-es fogyasztásával (155 g/km - CO2-kibocsátás). A plusz erő mellett a megjelenését is fokozták a tervezői, akiktől kapott aerodinamikai finomhangolást az ünnepi modell. A nagyobb erőhöz javították a leszorító erőt, és a dinamikai erőt a GTI Clubsport-on. Az eredmény kiemelkedő kezelés nagy sebességnél is, és figyelembe vették a kanyarsebességet is.  

 

"Golf GTI 265 lóerővel"

 
A Golf GTI Clubsport Oryx White fényezést kapott (más színekben is elérhető), amihez kontrasztos fekete tetőt adnak. A VW designer-ei teljesen új első ütközőt, oldalsó küszöböket, új hátsó diffúzort, új többrészes tető légterelőt, és exkluzív felniket terveztek az ünnepi modellhez. Az új modell megkapja a fekete betét csíkot az oldalán, amit az 1976-os első generációs Golf GTI-n használtak, és elhelyezték rajta a „Clubsport” feliratot. A fekete betétcsík tovább halad az új első ütközőn, valamint opciósan elérhető lesz a „Bresica” 19”-es felnikkel is, amik fokozzák a megjelenését. Az alap felszereléshez viszont kovácsolt 18”-as felni szettet adnak, amiket szintén újonnan terveztek. A finom részletek még tartalmazzák a magas fényű fekete külső visszapillantó házakat. Az újra tervezett légterelőt a szélcsatornában tökéletesítették. Az új tető légterelő keskeny légrése is fokozza a leszorító erőt, ami szintén fekete fényezést kapott.  

 

A Golf GTI Clubsport belső 

 

A hátsója megkapta a nagyobb diffúzort, a beépített krómozott két kipufogóvéggel, valamint a kipufogó végek átmérője sokkal nagyobb, mint a hagyományos Golf GTI-ken. A hátsója még megkapta a LED hátsó lámpákat, amiket a GolfR modellek használnak. Az utastere tartalmazza az ergonomikus üléseket a testre szabott megjelenésre jellemző Tartan szövet kárpittal, a piros díszvarrással, a Golf labda váltósapkával, és a fekete tetőkárpittal. A Clubsport fokozott sportos megjelenése mellett kapott sport kagyló üléseket, az egyszerű sport ülések helyett, amik jól jönnek ilyen menetteljesítményekhez. Az ülések Alcantara kárpitot kaptak, valamint végigfutó méhsejt mintázatot, és a háttámlákon elhelyezték a GTI feliratot. Az utastér még megkapta az Alcantara bőr sport kormánykereket, a GTI jelvénnyel, a piros varrással, és a piros 12 órás jelöléssel, valamint a padló szőnyeg piros szegélyt kapott, és „Honeycomb 40” méhsejt betéteket helyeztek el az utastérben. Az első ajtóknál még elhelyeztek küszöb díszlécet is a piros GTI felirattal.

- Kartos Patrik -

2015-09-10, 12:18:54

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

2015 DMC G88

 

 

 
 

 

Free Counters
Free Counters

Asztali nézet