MENÜ
   

 

 

 

 

Új 2016 Audi R8 LMS

Audi márciusban már bemutatta az új Audi R8 LMS modelljét, a Genfi autókiállításon. Az új modell egy GT3 versenyautó, ami a korábbi generációból is elérhető volt az ügyfeleknek. A gyártását szeptember 21-én kezdik meg a quattro GmbH, Audi AG leányvállalatánál. Az új GT3-as versenyautó bizonyított a májusi mezőnyben a teljes győzelemmel, a 24 órás versenyen, a Nürburgring-en és a két további pódiumi helyet szereztek meg a Spa 24 órás versenyen júliusban.

 

2016 Audi R8 LMS  

2016 Audi R8 LMS & R8 V10 plus

 

A mérnökök sikeresen befejezték teszteket és a kísérleteket. Az széria gyártású R8 és az LMS változat alkatrészeinek kb. a fele megegyezik, ami mellett az LMS változat 585 lóerő teljesítményt biztosít és az ára 359 000 € (plusz ÁFA). Az Audi Sport verseny ügyfél kínálata tartalmazza az indítót és az alkatrész csomagot is, aminek a teljes ára 398 000 € (plusz ÁFA). A vállalat eddig 136 autót épített az előző generációból az Ausztráliai, Ázsiai, Európai, és Amerikai piacokra. Az új R8 LMS gyártását szeptember 21-én kezdik meg, de a szállítások csak október 26-án kezdődnek meg. Az Audi menetrendszerű kapacitása 45 GT3 versenyautó a motorsport szezon alatt.

2016 Audi R8 V10 & V10plus

Audi korábban bemutatta az új generációs R8-ast, ami feltűnőbb és dinamikusabb megjelenést kapott, valamint az LMS változatot is bemutatták a Genfi autókiállításon. Az új generáció is a középmotoros elrendezést kapta meg, de most csak V10-es motorokkal lehet választani, valamint az újonnan fejlesztett Quattro összkerék-meghajtást kapta meg a lélegzetelállító teljesítményhez, ami 610 lóerő és a csúcssebessége 300 km/órát is átlépi. Az új R8-as feszesebb, ütősebb és még több összpontosítást kapott versenypályán és utcán egyaránt. Az új Audi R8 a versenytapasztalatokat viszi át versenypályáról az útra. Az R8 V10 plus is V10-es motort használ, mint az alap R8-as, de a szokáshoz hűen a plus változat a legerősebb utcai kivitel.

 

2016 Audi R8 V10 & R8 V10 plus  

2015 Audi R8 V10 plus

 
A meghajtásról egy 5.2 FSI V10-es szívómotor gondoskodik, ami elérhető 540 és 610 lóerős változatban. A csúcsmodell kínál az ügyfeleknek 3.2 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást, és a csúcssebessége nem kevesebb, mint 330 km/óra (205 MPH). A természetes szívó V10-es motorhang mellett a maximális nyomatéka elérhető 6500-as fordulaton. Az erős motorokhoz 7-fokozatú S-tronic váltót szerelnek, és az újonnan fejlesztett Quattro összkerék-meghajtást. Az új Quattro hajtás extrém esetekben akár a nyomaték 100%-t is tudja továbbítani az első vagy hátsó tengelyhez. Az új R8 V10 plus száraz tömege 1 454 kg, a tekintélyes extra felszerelések, és a nagyobb merevség ellenére is, amivel 50 kg-val kevesebbet nyom a mérlegen, mint az előd. Az új modellen használták a multimaterial Audi Space Frame-t (ASF), ami biztosítja az alacsony súlyt és az optimális súlyelosztást.  

2016 Audi R8 V10 plus - 12  2016 Audi R8 V10 plus - 13  

2016 Audi R8 V10 plus - int - 

 
Az alumínium és szénszál erősítésű műanyagok (CFRP) az Audi Space Frame-ben új méretek tekintettel a súlyra, a merevségre, és a törési viselkedésre. A design tükrözi az erős jellemét az új R8-nak, a vizuális megkülönböztetéssel, ami jön a jellemző fokozott biztonsággal a teljesen LED fényszórókkal, amik tartalmazzák a dinamikus irányjelzőket, a végigfutó fény funkcióval. Az új Audi virtuális pilótafülkéjét is megkapta az új generációs modell, a digitális kijelzőkkel. A legfontosabb vezérlő gombokat a kormánykeréken helyezték el. A második generációs változatból e-tron és LMS változatot is készítenek, az utóbbi a GT3-as verseny változat az ügyfeleknek, és az e-tron az elektromos hajtású változat.  

 

2016 Audi R8 e-tron

 

A legújabb elektromos hajtású változat az R8 e-tron sportkocsi, ami 462 lóerőt és 920 Nm (678.6 lb-ft) nyomatékot tud biztosítani. A gyorsulása álló helyzetből 100 km/órára (0-62 MPH) 3.9 másodperc. Az új akkumulátor cellák növelik a megtehető távot az első verzióhoz képest a duplájára, amivel most 450 km-t (280 mérföld) tud megtenni egy töltéssel az új e-tron változat. Az R8 e-tron mellett még megjelenik a GT3-as változat R8 LMS, amit hamarosan gyártani is fognak, és megfelel a 2016-os GT3 előírásoknak is. Az új Audi R8 V10 kezdőára 54 899 510 Ft (167 200 € - SK -), és az R8 V10 plus kezdőára 62 185 500 Ft (189 500 € - SK -).

- Kartos Patrik -

2015-09-15, 14:13:47

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

2013 Audi R8

 

 

 
 

 

Free Counter
Free Counter

Asztali nézet