MENÜ
   
 

2016 Ferrari F12 tdf

Ferrari új alkotással hódol a Tour de France-nak, a legendás kitartó utcai versenynek az új F12 tdf-vel. A versenyt az 1950-es és ’60-as években a Ferrari uralta különösen az 1956-os 250 GT Berlinetta-val a folyamatos 4 győzelemmel. A verseny, ami kombinálja a maximális teljesítmény és kezelhetőséget, a könnyű használattal. Az F12 tdf feljavított sportkocsit befejezték, amiből összesen 799 db készül majd. Az F12 tdf koncentráció a technikai innovációkkal, ami magába foglalja a Ferrari DNS-t, mint a motort, az aerodinamikákat, és a jármű dinamikákat, aminek eredménye a kiemelkedő gyorsulása, úttartás, és gyorsaság az új berlinetta-val.

 
 

2016 Ferrari F12 tdf  

2016 F12 tdf a versenyautó ihlette orral

 
  Az F12 tdf V12-es szívómotorja 780 lóerőt biztosít, ami közvetlenül az F12 berlinetta-ból származik. Az autó üdítő dinamikus viselkedést kapott, kifejezetten az oldalgyorsulással kanyarodáskor, ami 8%-val növekedett. Az új változatnak a kanyarodási sebessége is növekedett, ami jelentős növekedés a leszorító erővel, ami +87%-ot jelent. A radikális újratervezett karosszéria, utastér, motor, és váltó mellett csökkent a teljes súlya 110 kg-val. A súly csökkentés, a plusz teljesítmény, és a megnövekedett leszorító erő mellett a 0-100 km/órás gyorsulást 2.9 másodperc alatt teljesíti, valamint a 0-200 km/órás sprintet 7.9 másodperc alatt. A kiemelkedő gyorsuláshoz feljavított fékrendszer jár, ami 100 km/óráról 30.5 méter alatt állítja meg az új F12-est, valamint 200 km/óráról 121 méter alatt.  
 

 

Az új Ferrari F12 tdf

 
  Az új F12 tdf orrában egy 6 262 cm3-es 65°-os henger dőlésszögű V12-es motor található, aminek maximális teljesítményét 740 lóerőről 780 lóerőre növelték 8 500-as fordulaton, így a fajlagos teljesítménye 125 lóerő/liter. A nagy teljesítménye mellé 705 Nm-es nyomaték tartozik, amit 6 750-es fordulaton tud leadni, aminek 80%-a már elérhető 2 500-as fordulattól, és a fordulatszám piros mezője 8 900-as fordulatnál kezdődik csak. Az F12 tdf-et még felszerelték F1 DCT-vel, ami 6%-val rövidebb fokozatokat kapott, ami szállít 30%-val gyorsabb váltást, és 40%-val gyorsabb visszaváltást. A menetdinamikáját fokozták a szélesebb felnikkel, amikre 255 helyett 275 széles abroncsokat szerelnek. Az új F12-es változat még megkapta a hátsó kerék kormányzást is, ami javítja a kanyarsebességét az új F12-nek.  
 

 

F12 tdf utastere és a feljavított V12-es motor

 
 

Az aerodinamikai teljesítménye rekord rövid fékúttal rendelkezik, ami mellett 230 kg-os leszorító erőt termel 200 km/óránál az DBT változat, ami hatásos 107 kg-val növekedett. A leszorító erő növelésbe segített a versenyautó ihlette légterelő ajak az orrán, és az emelt szárnyak is. A hátsó légterelő most 60 mm-vel alacsonyabb, de 30 mm-vel szélesebb lett, amik szintén növelik a leszorító erőt. A hátsó diffúzort teljesen újratervezték, és a sportos rendszer három aktív fékszárnyat tartalmaz, amik fokozzák a légáramlást. Az F12 tbf-n minden karosszéria elem finom kidolgozást kapott, amikhez jönnek a szélesebb első- és hátsó nyomtávok, amik agresszívebbé teszik a megjelenését. Az utastere spártai pilótafülkét kapott, ami a súly csökkentésben is segít. Az utastérben nem sajnálták használni a szénszálat, amit megkapott a kagylóülés is, valamint Alcantara bőr kárpitozást kapott. A megjelenését még fokozták a könnyű ötvözött 5-dupla küllős felnikkel, amik a rugózatlan tömeget csökkentik.

- Kartos Patrik -

2015-10-23, 11:09:48

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

 

 

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet