MENÜ
     
 

2016 Škoda SuperB 2.0TDI 190 DSG Laurin&Klement teszt - 2.oldal

A középkonzol kapott egy érintőképernyős multimédiás rendszert is, amihez ennél a felszerelésnél SOUND SYSTEM CANTON audio rendszert adnak, ami 12 hangszóróval biztosítja a tökéletes hangzást. Az új SuperB már elektromos rögzítő féket, Start-Stop rendszer kikapcsoló gombot, ESP kikapcsolási lehetőséget, és az elektromos csomagtér ajtó nyitó gombját kapta meg a sebességváltó kar körül.

 
        
  A belső csomagtér ajtó nyitó gomb biztosítja, hogy ne legyen koszos a kezünk egy sáros, vizes úton való száguldás után, mivel a becsukásához elhelyezett gomb is takarásban van, de a rendszámtábla világításánál elhelyezett hagyományos nyitógombbal is nyithatjuk a csomagteret, ami alaphelyzetben 625 literes, és 30 literrel nagyobb a 2. generációnál, valamint két kar meghúzásával 1 760 literesre bővíthetjük. A csomagtér variálhatóságát még fokozzák a középső ülés támlája közepének ledöntésével, ami így síléc szállítására is alkalmas. A csomagtere még tartalmaz három világítást, amiből az egyiket zseblámpának is használhatjuk, valamint mindkét oldalon egy akasztót hajthatunk ki, és a csomagtér alatt egy teljes értékű pótkereket találtunk, ami opciós extra. A tesztelt SuperB kényelemét még fokozták az első-hátsó szélvédőfűtéssel, az ülés fűtésekkel, a három zónás automata klímával, aminek köszönhetően a hátul utazók is külön választhatják az ideális hőfokot, valamint a könyöktámasz tárolója és a kesztyűtartó is hűtött volt a tesztautóban.  
        
  Az utastérben használt anyagok puhák, mint a Német autókban. Az ajtók borítása kapott bőrkárpitot és a tároló rekesznél szövet kárpitot, mint a kesztyűtartó is. A minőség érzetet még vissza adják a finoman nyíló és záró részletek, mint a kapaszkodó fogantyúk, a szemüvegtartó, vagy akár a csomagtér ajtó. A vezetőnek még lehetősége van az autó menetdinamikáját változtatni az autó Mode gombbal, ami alatt több választási lehetőség is van, mint a normál, a komfort, vagy akár a sport mód is. A hátul utazók óriási lábteret és elég nagy fejteret kapnak. A korábban próbált második generációs SuperB-hez képest nagyobb lett a hely az utódban. A hátul utazó lazán keresztben ül hátul akkor teljesen kinyújtott lábbal is elfér benne.  
        
  A hátsó üléssorban a kényelmet fokozták az ülés fűtés-hűtésével, a 3-zónás klíma kényelmével, de még sötétítő elemeket is kaptak a hátsó ajtók. A méretes hátsó utastérben egy üzletember is kényelmesen tud dolgozni, annak ellenére, hogy a 18”-as PEGASUS felnik vannak rajta, de még így is megmarad a kiemelkedő útegyenetlenség elnyelő képessége. Az utastér mellett a csomagtér is megkapta a 12 V-os csatlakozót, ami szintén hasznos lehet. Az utastér összességében már egy Audi A6 szintet közelít meg a 39 644 €-s változat esetében, ami egy ilyen szintű autónál elfogadható ár.  
   -  -  
 

Gyors, és takarékos

A Škoda új SuperB modelljéhez a legerősebb dízelmotort kaptuk meg, automata 6-fokozatú DSG váltóval, és elsőkerék-meghajtással, amivel a gyorsulási értéke veri az automata Octavia RS TDI-t. A tesztelt modell egy 190 lóerő teljesítményű, és 400 Nm nyomatékú 2.0 literes Common-Rail turbó-dízelmotoros változat volt. A menetteljesítményei kiemelkedőek, ami egy ilyen kategóriájú modellnél elvárt. A vezető könnyen leolvashatja a fehér mérőskálákról is a pontos adatokat, ami nem tisztán látszik némelyik fényképen, de a 7.7 másodperces gyorsulása mellett, a kiemelkedő rugalmassága is nagyon jó, a DSG automata és a normál mód esetében is. A Sport módban azért engedékenyebb a SuperB és a legjobb teljesítményt biztosítja. A hihetetlen rugalmassága köszönhető a 400 Nm-es nyomatékának is, amit már 1 900-as fordulattól biztosít, és egészen 3 300-as fordulatig áll rendelkezésünkre. A padlógázos gyorsulásnál érezteti a kormánykeréken keresztül, hogy erősen kell tartani, amikor elszabadul a 190 lóerő az első kerekeken.

- Kartos Patrik -

2015-11-02, 12:14:21

 
     

<< előző oldal

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter 

-

-

-

-

 

 

 

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet