MENÜ
   
 

2015 VW GolfR DSG teszt -  2. oldal

Megy, mint a sakál

A GolfR szíve az orrában található, ami 2.0 literes turbófeltöltős TSI benzinmotor, aminek teljesítményét 300 lóerőre húzták fel. A 300 lóerőt 4Motion összkerék-meghajtáson keresztül adja le, aminek köszönhetően akár a teljesítmény 100%-át is a hátsó kerekekre tudja továbbítani. A turbós motor 380 Nm csúcsnyomatéka már 1 800-as fordulattól 5 500-as fordulatig áll rendelkezésünkre, de a 300 lóerős csúcsteljesítményét 5 500-as fordulattól egészen 6 200-as fordulatig biztosítja, amit a tesztautóban a DSG automata váltón keresztül továbbított a négy keréknek. A tesztelt modellnek elég 4.9 másodperc a 100 km/óra eléréséhez álló helyzetből, valamint a csúcs sebessége 250 km/óra, amit az elektronika korlátoz.

 
 

 

Az erős 2.0 TSI szív, és a fémbetétes sport pedálok

 
  A gyártó 6.9 l/100 km-es átlagfogyasztást ad meg, de várhatóan magasabb a sportos vezetés mellett a Golf számára. A DSG váltó D fokozatban is szépen vált a padlógázra, amit a Sport móddal még lehet fokozni. A DSG váltónak ajánlott hagyni gyorsításnál a fel váltást, amikor is tiltásig engedi forgatni a rendszer a motort, de vissza váltást jobb, ha a vezető végzi el. A futómű változtatható beállításainak köszönhetően lehet Komfort kényelmes, ami hosszú utazásokhoz előny lehet, vagy Normál, de akár Race is, ami keményebb felfüggesztést biztosít, így a pályanapokon sokkal jobb kanyarsebességet is elérhetünk vele.  
 

  

A 19"-es Pretoria felnik, az R-es első féknyeregek, a LED hátsó lámpák, és a diffúzor az króm kipufógvégekkel, amikkel kitűnik a hagyományos Golf-ok közül

 
  A Race módot pályázás mellett az összkerék-meghajtás lehetővé teszi a teljesítmény 100 %-ának hátraküldését, aminek köszönhetően akár keresztben is bevehetjük a kanyarokat, ha elég ügyesek vagyunk, mivel még így is nagyon jól tapad a kanyarokban. Az irgalmatlan nagy teljesítmény kivételes menetteljesítményt biztosít mindegyik változatnak, amik tartalmazzák a kézi és automata váltós változatokat, valamint már három karosszéria változatban is választható. A nagy teljesítményhez és a kiemelkedő gyorsuláshoz erős fékek társulnak, amik méretes tárcsafékekkel biztosítják a gyors megállást, amik elöl R jelvényes féknyergeket kaptak.  
 

Az innovaturne-s VW GolfR

 
 

A jó tapadást a 19-es Pretoria felnikre szerelt Bridgestone Potenza abroncsok gondoskodnak a tapadásról, amik 235/35 R19 91Y méretben kerülnek fel a 19”-es felnikre. A GolfR egy tökéletes kis sport HotHatch vagy Variant attól függetlenül milyen karosszériával választjuk, de aki fenn tudja a tartani a nagy teljesítményű motorral szerelt GolfR-t, azoknak tökéletes választás lehet a mindennapokra és a kemény pályázásokra is.

- Kartos Patrik -

2015-11-12, 00:58:21

 
 

 
  << előző oldal  

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

 

 

 

Free Web Counter
Free Web Counter

Asztali nézet