MENÜ
   
 

Mazda3 Sedan 2.0 SkyActiv-G120 teszt - 1.oldal

A vagány Japán

Mazda lecserélte a 3-asát, más néven Axela nevű modell családját egy új generációs SkyActiv technikával felszerelt, és KODO design nyelv szerint tervezett új generációsra, amiből most sem maradt ki a Sedan változat. A Mazda Európai piacon nagy sikert aratott az új KODO design nyelvben készített új generációs modelljeivel. A SkyActiv technológiák pedig biztosítják a sportos vezetéshez az elegendő erőt, és az alacsony fogyasztást.

 
 

 

A méretes pajzs hűtőrácsot is megkapta a Mazda6 után

 
 

Mini Mazda6 sedan

Az új Mazda3 a maga kategóriájában az egyik legsportosabb modell a Japán precizitás mellett. Az új design nyelv itt is feltűnik, ami a KODO nevet viseli. Az új modell a 6-os széria mini változata szinte észrevehetetlen a különbség a 3-as és 6-os sedan között. A pajzs hűtőrácsa és a macskaszem fényszórói igazán sportos megjelenést adnak a kis 3-asnak. Az első ütköző még légterelőszerű alsó rész kialakítást is kapott. A Sedan változat alapfelszereléssel nem kapható, így a második legalacsonyabb felszereléstől választható, aminél már alapfelszerelés része a Bi-Xenon fényszóró és a ködfényszóró is, valamint a két karosszéria változat azonos áron érhető el a kereskedésekben, itt már csak az ad választást, ha teljesen alapváltozatot szeretnénk vagy praktikusabbat a Sport Sedan helyett.

 
 

  

A vadítóan szép vonalvezetés, amit a Mazda6-tól kapott meg

 
  A kupés tető vonalvezetése ellenére nagy helyet kínál hátul is. A sportos megjelenéséhez még hozzá tartoznak a kidomborodó kerékjáratok, valamint az éles törésvonal, mintha kard hasítana bele a lemezekbe. A hátsó részéhez érve szintén a hasított törésvonalak térnek vissza, valamint szintén megjelennek a kardszerű rajzolatú törésvonalak, ami a csomagtér ajtón is megjelenik, valamint nagyon könnyű lecsukni éreztetve, hogy ezt is a súly csökkentés szerint terveztek.  
 

 

Reklám

 
  A hírek szerint az új generációnál több helyen is spóroltak a súlyból, az új technológiai megoldásokkal. Az tesztautó ezüst színe nem igazán hozza ki a sportosságát, de az élmény, amit a vezetőnek ad azt kevés gyártó tudja, és még a jelenlegi modell kínálat tovább bővül a KODO design-nyelv alapján készült újabb modellekkel, amik közül az új 2-es modell (Demio), valamint az új MX-5 és CX-3 is megérkezett. A jelenlegi kínálatból viszont a pár éve értékesített Mazda6 és CX-5 is felfrissült, ami 2015-ben érkezett meg a kereskedésekbe.  
 

 

Az új utastér megkapta, a Tablet-szerű kijelzőt a középkonzolon

 
  Tágas elöl-hátul az új generációs modell annak ellenére, hogy sportos kupés tető vonalvezetést kapott, és elég kicsinek néz ki külsőt illetően, de az utastere tágas lett. Az utasterében minőségi szépen megmunkált anyagok fogadnak, és modern tervezésű utastér design-t kapott az elődhöz képest. A prémium márkájú modellekkel is már felveheti a versenyt kérdés nélkül. A vezető ülésből tökéletesen látjuk a motorháztető egy részét, és a mérőegységek kijelzőjét.  
 

  

Az új Mazda3 Sedan elöl-hátul tágas

 
  A kormánykerék a Mazda6-hoz hasonlóan jó fogású, és ennél a felszerelésnél már bőr borítású multi-funkciós változatot kapta meg a Sport Sedan. A multi-funkciós kormánykerék sokat segít a vezetőnek is a fontosabb funkciók állításában is, mint pl. a tempomat vagy a rádió. A középen elhelyezett színes képernyő könnyed beállítási lehetőségeket kínál a vezetőnek, valamint az újra tervezett megjelenítésnek köszönhetően a forgó-nyomógombbal könnyebb választási lehetőséget kínál, mint a korábbi megoldás. A kényelmi szint ennél a felszerelésnél is elég magas, valamint a tesztautó már tartalmazta az ülés fűtést, a 2-zónás klímát, valamint az újra tervezett sportosabb és könnyebb üléseket is.  
 

 

A Sedan karosszéria ellenére is tágas, az alaphelyzetben 419 literes csomagtér

 
  Az elöl nagy határok között állítható ülések megfelelő pozíciót biztosítanak a vezetőnek. A hátsó üléssorban viszont a magamhoz állított vezető ülés mögött, nagyon tágas lábtér és fejtér társul a 186 cm-es magasságom ellenére is. A hátsó üléssorban még a középső helyen sem túl kényelmetlen az utazás, a magasságommal éppen elfértem, de hosszú távra ez sem ajánlott a megemelt padló miatt. A középső helyen ülőnek nem a legkényelmesebb a hely, de a két szélső ülés ISOFIX gyerekülés rögzítési pontokat is kapott, ami már alapnak mondható a minőségi autók piacán. A csomagtér a rövid túlnyúlása ellenére is megfelelően kihasználható teret ad tulajdonosainak.  
 

 

Reklám

 
  Az 5-ajtós változathoz képest nem kisebb az utastere elöl és hátul egyaránt, de a csomagtér kihasználása mindkét változatban bővíthető két kar meghúzásával. A beszállás elöl a megszokott szélesen nyitható ajtókkal nagyon könnyű, de a hátsó ajtók meglepően szélesen nyithatóak, amik a kupés tetőív ellenére is kényelmes beszállást biztosítanak. Az utastér tágassága mellett néhány apró tároló rekeszt is kapott, mint pl. a gumírozott kis tároló rekesz a középkonzol alján, vagy a méretes kesztyűtartó, ami rejti az utas oldali légzsák ki-be kapcsolóját, valamint még a könyöktámasz is tartalmaz egy kisebb tároló rekeszt, az USB olvasóval és az SD kártya olvasóval.  
 

    

A Mazda3 Sedan utastér részletei

 
 

A vezető még kapott szemüveg tartót, és az új mérőegységek stílusos elrendezést kaptak, középen egy analóg sebességmérővel, valamint a két oldalt elhelyezett digitális kijelzők mutatják az adatokat, mint az előző 2-es Mazda-ban, és még megkapta a tesztautó a Start/Stop nyomógombos indítást is, ami szintén a kényelmet fokozza. Az új 3-as szériához már head-up kijelző is elérhető.

következő oldal >>

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet