![]() ![]() |
||
1989 Nissan Skyline (R32) – Godzilla – RM Auction A Nissan legendás Skyline modellje 1957-ben jelent meg először a kínálatban. A bevezetése a Prince Motor Company-val történt, és mint sok Japán autó ebben az időben, Japán-ban készült el, ami később a motorsportban sikereket ért el. A Skyline első sport változata 1964-ben jelent meg, ami az S54 Skyline 2000GT volt. Az új modell célja a GT-2 verseny osztály a Japanese Grand Prix-en, ami egy nagyobb 6-hengeres motort kapott, a sor négyes riválisokkal szemben. A 3. generációs Skyline az ikonikus „Hakosuka”, aminek bevezetése 1968-ban volt. |
||
1989 Nissan Skyline GT-R (R32) |
||
A 2000GT-vel szerzett verseny siker után az utcai változat is megjelent a 2000GT-R jelzéssel, aminek orrában egy S20-as soros 6-hengeres motor dobogott, ami már Dual felső szelepvezérlést használt, és hemisztrikus félgömb égésteret, mint a legendás Amerikai autók HEMI motorjai. Az újra tervezett Coupe később 1972-ben került a kereskedésekbe. Az eladásra kínált Skyline GT-R egy 1989 májusban készült 8. generációs változat, ami tovább vitte a GT-R jelvényt, és ezt követte az R33-as kerekebb változat, és a 2000-es években pár évig készült R34-es. Az R34-es sikerét a jelenlegi kapható R35-ös követte, ami már elhagyta a Skyline (V35) modelleket, és külön típusként, mint GT-R jelent meg a kínálatban, ami komolyan ellenfelekkel képes szembeszállni, mint a Lamborghini-k, Porsche-k, és már nagykategóriás modellel jelentős mértékben alacsonyabb áron. | ||
Skyline GT-R (R32) külső részletek |
||
A Godzilla-nak becézett GT-R R32-es RM aukción kínált modell, az őshöz hasonlóan egy soros 6-hengeres DOHC benzinmotort kapott, amit a versenyautókban is használtak. A legújabb technológiával felszerelt motor, kapott két turbófeltöltőt, amivel a 2.6 literes motor teljesítménye 280 lóerő lett, valamint hozzákapcsolták az elektronikusan vezérelt összkerék-meghajtást, a szinkronizált ATTESA E-TS-t, az összkerék-kormányzást, és a multi-link független felfüggesztést. A GT-R R32 még a versenypályákon is sikert aratott, mint az All Japan Championships-ben, valamint megszerezte az összetett győzelmet a Spa 24 óráson, és egymás utáni győzelmet szerzett a Bathurst 1000-en is. A korlátlan teljesítmény potenciálja mellett, a tunerek egyik kedvencei között megtalálható a GT-R-ek, aminek köszönhetően ritka az eredeti állapotú változat belőle. | ||
1989 Nissan Skyline GT-R (R32) - int - |
||
Az aukción részt vett példány pedig egy keveset futott megkímélt, eredeti állapotú Skyline GT-R. A Skyline GT-R-ket a Nismo készített tuning alkatrészeket, amikkel fellehet dobni a külső-belső részleteit, és feljavítani a futóművét, vagy akár a motor teljesítményét növelni. Az RM aukción megszerezhető GT-R pedig csak 14 000 km-t futott, dokumentumokkal igazolva, amióta kijött a gyárból. A Skyline GT-R-t a tulajdonosa egy Nissan kereskedésben vette még Tokyo-ban (Japán). A további dokumentumok tartalmazzák a kezelési kézikönyvet, és szerviz könyvet eredeti csomagolással, mellette a kereskedői alkatrész katalógus, a pótkulcs, és az eredeti iratok a szokásos karbantartásokról. | ||
Skyline GT-R (R32) - 2.6 TwinTurbo - |
||
A BNR32 kétség nélkül egy igazi ikonikus generáció a GT-R generációk között, amire a Godzilla becenevet kapta meg, ami illik is rá mivel a 280 lóerőt akár a 4x-esére is meglehet növelni, és igen kedvelt a Amerikában is a tunerek körében. A legendás Skyline GT-R-ek belpiacos modellek voltak a Nissan kínálatában, így csak importból kerültek egyes Európai országokba, valamint Amerikába is. A kiállítási katalógusban megjelölt ára 50 000 – 70 000 U$D. Az RM Auction Arizonai aukcióján vesz részt a megkímélt állapotban levő 1989-es Nissan Skyline GT-R (R32), ami január 28-29 között lesz. - Kartos Patrik - 2016-01-24, 22:59:50 |
||
Reklám |
|
Reklám |