MENÜ
     
 

1967 Toyota 2000GT – 2016 RM Auction - Arizona

Toyota az 1965-ös TOKYO Motor Show-n mutatta be a váltást nem csak a Japán autóiparban, de világszerte is. Ez időben a Japánban ismert és készült megfizethető takarékos autók mellett Európában készültek a pompás két üléses sportkocsik. Az ötlet pompás, 2-üléses sportkocsi tervezett, és készült Japánban a teljesen idegen és furcsa ötlet számos kedvelőjével. A Toyota olyan modell bevezetését tervezte, mint a 2000 GT egy hatalmas szerencsejáték, ami még is fizetett és a Toyota bebizonyította a riválisoknak a versenyképességét. A 2000 GT viszont nem Toyota ötlet volt, hanem a Yamaha-tól.

 
 

 

1967 Toyota 2000 GT - RM Auction - Arizona -

 
  A Yamaha ismert motorkerékpár gyártó ez időben határozott dizájnú autót akart készíteni, ami a 2000 GT lett, közösen a Toyota-val. A Toyota használja a soros 6-hengeres motort, ami megtalálható a Toyota Crown-ban is, és a Yamaha-tól adoptálták a sportkocsihoz, az új kettős felülfekvő vezérműtengelyes, 150 BHP (152 lóerő) fék lóerőt biztosító motort. A mindössze 2 400 font önsúlyú autó 49/51 arányú súlyelosztást kapott a tervezőktől. Az első- és hátsó tengelyek közötti súlyelosztása kiemelkedően jó, amihez a csúcssebessége 135 MPH (217 km/óra) volt. A gyártása közel 1970-hez kezdődött meg, éppen 351 db 2000 GT készült el, ami jóval kevesebb, mint a riválisokból. Az ára 7 000 $ felett volt 1967-ben, a számos lehetséges ügyféllel a költsége a 2000 GT-nek, de a Toyota sportkocsija 1000 $ -val drágább volt a Jaguar E-Type-nál, és a Porsche 911-nél, valamint 2 500 $-val drágább, mint a Corvette.  
 

  

Toyota 2000GT külső részletei, és a 150 BHP teljesítményű motor

 
  A Toyota hazájában közismert, de külföldön nem annyira ismert modell. A felújított Japán sportkocsi, a 2000 GT 1967 november 27-én készült, a jobb kormányos Japán kivitelben, ami az eredeti Pegasus White fényezést kapta meg, és a fekete bőr kárpitot. Az eladásra kínált példány a 98. a 233 Japán piacos változatból. A legtöbb eredeti példány Japánban található, ahonnan jött az RM aukciós példány is. Az Egyesült Államokba importált 2000 GT-t 2013 után kilépő Mr. Fujita tulajdonjoga, aki az autó kínálatával mivel egy komoly gyűjteménnyel rendelkezik az első Amerikai tulajdonosként. Az autón elvégezték a teljes szerviz karbantartást, minden folyadékot kicseréltek benne. Az autó részei eredeti állapotban vannak még ma is.  
 

  

A korához illő utastér fa betétekkel, és a 250 km/óráig skálázott sebességmérő

 
 

A 2000 GT megtartotta a belső csomagtér szíjat, és a külső bal- és jobb- visszapillantó tükröket. A Toyota a maga idejében küszködött a 351 db 2000 GT eladásával eközben a rivális 911-ből, E-Type-ból, és a Corvette-ből több ezer darabot értékesítettek. A riválisokkal szemben viszont ez a Toyota is egy kedvelt sportkocsi az 1960-as évekből, ami kiemelkedően tartja az árát az RM aukció katalógusában feltüntetett 800 000 – 900 000 $-os (kb. 733 600 – 825 000 € / 230,5 – 260,3 mil. Ft) árával. A 2 000 cm3-es, 150 lóerős, DOHC Yamaha HEMI hengerfejes soros 6-hengeres motor teljesítményéhez komolyabb fékeket kapott, ami tartalmazza a 4 kerék Dunlop tárcsa fékeit. A legendás Toyota sportkocsi, aminek vezető szellemét tovább viszi az új GT86, ami már egy megfizethetőbb sportkocsi, amit az élményvezetésre hegyeztek ki a Subaru-val közösen a Toyota GT86, Subaru BRZ, és Scion FR-S változatokban egyaránt. Az aukción felkínált Toyota 2000 GT várhatóan egy gazdag autógyűjtő gyűjteményébe kerül majd, a kiemelkedően magas ára miatt is. Az RM Sotheby’s aukció a mai nappal kezdődik és 29-ig tart Arizonában, amit majd február 3-án követ a Párizsi aukció hasonló ritkaságokkal.

- Kartos Patrik -

2016-01-28, 02:10:40

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Web Counter
Web Counter

Asztali nézet