MENÜ
     
 

2016 Audi RS Q3 performance

Audi egy erősebb RS Q3-ast dob piacra, ami az alap név mellé még megkapja a Performance jelzést is. A nagy teljesítményű SUV szegmensben így az erősebb riválisokkal is képes gond nélkül felvenni a versenyt. Az új Audi RS Q3 performance lenyűgöző teljesítménye 367 lóerő (270 kW), és a nyomatéka 465 Nm (343.0 lb-ft), valamint ez a hihetetlen erő repíti álló helyzetből 100 km/órára 4.4 másodperc alatt. A 4.4-es gyorsulása mellé még 270 km/órás (167.8 MPH) csúcssebesség is jár. A prémium márka sportos profiljáról az új RS performance modellek gondoskodnak, amik kínálatát bővíti majd az új RS Q3 Performance modell.

 
 

 

2016 Audi RS Q3 performance

 
  Az új Performance változat meghajtásáról is a többszörös díjnyertes 2.5 TFSI benzinmotor gondoskodik, ami sorban 6 éven kapta meg az International Engine of the Year címet. Az erős pörgős motor, és az utánozhatatlan hang garantálja a kiemelkedő élményt. A performance változat az alap RS Q3-hoz képest 27 lóerő (20 kW) plusz erőt biztosít, és a csúcsnyomatéka 465 Nm (343.0 lb-ft), amit 1 625 – 5 550 fordulattartomány között biztosít a quattro összkerék-meghajtásnak. A sportos kompakt SUV kiemelkedő gyorsulása és csúcssebessége mellett, a mért NEDC kombinált fogyasztása 8.6 l/100 km (27.4 US mpg), és a CO2-kibocsátási értéke 203 g/km (326.7 g/mi.). Az 5-hengeres turbós motorhoz alapfelszerelésnél már 7-fokozatú S-tronic váltót adnak, ami szigorúan sportos hangolást kapott.  
 

Az új RS Q3 performance a piros RS nyergekkel, a dupla küllős felnik alatt

 
  A vezetőnek az S-tronic extrém gyors váltást biztosít a duplakuplungos megoldásnak köszönhetően, ami automata állásban és a kézi módban is gyorsan tud váltani, így is fokozva a vezetési élményt a pályanapokon. A quattro állandó összkerék-meghajtás simán szállítja a motor erőt a hidraulikusan működtetett, elektronikusan vezérelt több tárcsát kuplungon keresztül. Az erő megosztott az első és hátsó tengely között automatikusan, amihez még tartozik az Electronic Stabilization Control (ESC) is. A feszes RS sport felfüggesztés tökéletes dinamikát biztosít, és 20 mm-es ültetést ad, az alap Audi Q3-hoz képest. A vezető több mód közül választható, amik tartalmazzák a Comfort, az Auto, és a Dinamikus beállításokat az Audi drive select dynamic handling rendszeren keresztül.  
 

 

Az új RS Q3 performance agresszív orr, és a diffúzor betétes hátsó ütköző

 
 

A külső megjelenése megkapta a sportosan tervezett ütközőt a nagy légbeömlőkkel elöl, és nagy hátsó diffúzor betétet, valamint a fényes méhsejt rácsot. Az új modell változat még új fényezést is kapott, ami az Ascari kék metál szín. A megállást fokozzák az alapi piros féknyerges fékek, amik az RS jelvényt is viselik, és opciós listáról felár nélkül elérhető feketében is, amik a 20”-as 5 duplaküllős V-design felnik mögött rejtőznek. Az utasterét feldobták az RS modellekre jellemző számlapokkal és a piros mutatókkal, valamint a sport ülésekkel a fekete és kék színkombinációval, valamint az opciós RS performance csomag díjmentes extra lesz. A csomag hozzáteszi az RS sport bőr kormánykereket, a középső kartámaszt, és a további hasonló extrákat. Az utastere kékkel kombinált Carbon betéteket is kapott, ami exkluzív kiegészítő, az utastérben. Az új Audi RS Q3 performance világpremierje a márciusi (2016) Geneva Motor Show-n lesz. A kezdőára Németországban 61 000 €, és a szállítási ütemterve csak a második negyedévben kezdődik meg, 2016-ban.

- Kartos Patrik -

2016-02-07, 16:35:53

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Hit Counter
Hit Counter

Asztali nézet