MENÜ
     
 

1960 AC Ace-Bristol – RM Auction

1953-ban Earls Court-vel London-ban az AC Cars bevezette az Ace modellt, ami egy 100 lóerős AC motort kapott, a könnyű csővázas szerkezethez. A kézzel formázott alumínium karosszéria Tojeiro tervezése által készült el. Az AC sikeres volt a versenyeken, mint 1955-ben, 1956-ban, és 1957-ben is. Az AC kínálta opciósan a 2.0 literes Bristol motorral, ami egy 6-hengeres motor volt, és fejlett design-t kapott, ami származott a legendás BMW 328-astól. A ritka AC-ből csak 466 db készült, ami Bristol motort kapott 1956-1962 között.

 
 

 

1960-as AC Ace, még a Bristol motoros kivitel

 
  A Bristol megszakította a 6-hengeres motorral szerelt modell erőforrásának gyártását 1961-ben, ami után Charles Hurlock megközelítette Carroll Shelby-t, aki a Ford-ok tuningolásával, feljavításával foglalkozott, ami után a Ford V8-as motor került az AC-be. A felkínált modellt teljesen felújították, ami megfelel az eredeti leírásoknak. Feldman-nál kezdődött a felújítási munka a szétszereléssel, amit után most egy szép felújított példányhoz juthat hozzá az új tulajdonos. A meghajtásáról az eredeti 6-hengeres Bristol motor gondoskodik, a 4-fokozatú váltóval, és a hátsó befejezéssel az újjá épített modern évjáratú verseny lappal, a STAGE 2 eredeti motor alkatrészekkel.  
 

  

AC Ace külső részletek

 
  A teljesen felújított modell már használható oldtimer túra autó versenyeken is. A felújított modell felszerelése tartalmazza az opciós alumínium üzemanyagtartályt, és második üzemanyagpumpát, az után gyártott üveg üzemanyag szűrőt, és a 15”-ös felniket, amiket 1959-től lehetett választani az opciós listáról. Feldman fokozta a Cobra klasszikus megjelenését a 16”-os 56-küllős, kereszt csipkés felniket, és a keskeny gumiabroncsokkal, amik javítják a megjelenését, és az opciós tárcsa fékeket is megkapta. Mindegyik felni az eredeti Michelin X abroncsokat használja, amiket Angliából biztosították a felújításhoz. Az AC új fényezést is kapott, ami az Aston Racing Green színt adta a külső megjelenéséhez, és a zöld kiegészítő kárpitot.  
 

  

A felújított utastér, és a Bristol motor

 
 

A megújulás során még kapott új öveket, és felújított tetőt is, valamint a kezelési kézikönyve is megvan. Jim Feldman dokumentálta a felújítást képekkel, és a teljes papír munkával. A meghajtásról egy 1 971 cm3-es 128 lóerős D2 Bristol motor gondoskodik, amit egy 6-hengeres 3 downdraft Solex porlasztóval szereltek fel, és a teljesítményt a 4 fokozatú Bristol „overdrive” váltó továbbítja a kerekekre. Az első- és hátsó független felfüggesztés a sportos vezetést fokozza a megfelelő beállítással az átlós fél elliptikus laprugókkal, és a megállást első tárcsa fékkel, és hátsó dob fékekkel biztosítja. Az Amélia szigetek aukción a becsült értéke 350 000 - 400 000 $ lesz, ami szép kis összeg egy ilyen ritkaságért.

- Kartos Patrik -

2016-03-09, 09:31:03

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet