MENÜ
   
 

2015 VW Polo BlueGT teszt - 2. oldal

Elég jól megy, de nem sport hothatch

A sportos BlueGT változat szíve egy 1.4 TSI turbófeltöltős 150 lóerős benzinmotor, amihez DSG automata váltót szerelnek. A 150 lóerős teljesítménye és a 250 Nm nyomatéka sportos kisautóvá változtatja a Polo BlueGT-t. A kiemelkedő teljesítmény viszont nem a legnagyobb, de az automata váltó szépen dolgozik D-fokozatban is. A menetteljesítményei nem rosszak a 7.8 másodperces százas sprinttel sem, ami jobb, mint egy hagyományos Polo-é, valamint a csúcssebessége eléri a 220 km/órát is. A menetteljesítményeivel nem számít igazi pályaverdának, de a hétköznapi használatra, és a pályanapokra még elég, a megfizethető fenntartási költségeivel együtt.

 
 

A VW Polo BlueGT 1.4 TSI 150 lóerős motorja

 
  A rugalmassága két személlyel kiváló a városi környezetben is, amivel könnyen cikázhatunk a forgalomban a kis méreteinek is köszönhetően, de országúton is okozhat meglepetést a többi vezetőnek. A fogyasztása 4.7 l/100 km a gyári katalógus szerint, amire 1-2 litert rá is számolhatunk a sportos vezetési stílussal, amivel még mindig elég jó fogyasztás, egy 150 lóerős turbófeltöltős autóhoz, de aki ezt választja várhatóan a GTI változathoz hasonlóan kihasználja a 8.0 másodperc alatti gyorsulását. A felfüggesztése a 17”-es felnikkel a tesztút során elfogadhat volt, de a peres gumik nem a kényelmet javítják, hanem a tapadást. A megállásról ennél a modellnél is négy tárcsafék gondoskodik, amiket fokoznak a méretes sport Dunlop gumiabroncsok.  
 

  

A Polo BlueGT - bőr sportkormány váltófülekkel, a mérő órák, és a DSG váltókar

 
  A jó tapadású gumiabroncsokkal jár, hogy gyorsabban kopnak majd, mint az alacsony súrlódású abroncsok, amiket a takarékosságra hegyeztek ki. A közlekedés városban nagyon jó vele, amit fokoztak a DSG duplakuplungos automata váltóval is, ami megkönnyíti a városi közlekedést, valamint a start-stop rendszert is, amit kikapcsolhatunk, ha korlátoz a közlekedésben, pl. amikor nem állunk hosszabb ideig, mint egy kisebb városban, de Budapest-en meg előnyös lehet a hosszabb várakozások alatt. A tesztelt modell még a hagyományos kulcsos indítást kapott, aminél nem maradhat el, a VW Csoport modelljeinél megszokott bicska kulcs sem.  
 

... és a sportos hátsó, a dupla kipufogóvéggel

 
 

A Polo BlueGT összességében egy sportos külsőbe csomagolt Polo, a megszokottnál nagyobb teljesítménnyel, mint egy hétköznapi változat, valamint néhány extrával kiegészítették, aminek a Blue neve is mutatja, hogy a nagy teljesítmény mellett az üzemanyag fogyasztás is fő szempont volt. Akinek a Polo GTI helyett a gyengébb GT is elég hasonló áron ez is tökéletes választás lehet, aminek kezdőára 16 290 € (5 420 590 Ft) 6-fokozatú kézi váltóval. A tesztelt modell 7-fokozatú DSG váltós változat alapára 18 250 € (5 851 120 Ft). A tesztautó konfigurációs ára a Silk-kék metál fényezéssel, a színes kárpittal, és az extrákkal, mint a Bi-Xenon fényszórókkal, Téli csomaggal, távolságtartó tempomattal, és még sok mással 7 947 890 Ft (kb. 24 932 €).

Szerző: Kartos Patrik

Fotó: Kartos Patrik

 
 

 

<<előző oldal

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

0

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Free Hit Counter
Free Hit Counter

Asztali nézet