Ősszel jön az új Q – 2016 Audi Q2

Audi Q2 kompromisszum mentes döntés az ügyfeleknek az off-road felfedezésére, vagy a mindennapi vezetés közötti kompromisszummal a nagyvárosban. A sportos és fiatalos stílus és csomagolás a korszerű technológiával, gördül a kereskedésekbe ősszel. A Q2 első részletei már mutatja izmos karosszéria elemeit, a széles vállakkal és a szögletes stílussal, a csupa energiával és magabiztossággal. Az kupé-szerű megjelenése köszönhető az alacsony tetőívnek, és a magas ablakvonalnak guggoló állása az úton. A külső megjelenése megkapta az ék formájú fényszórókat és a magas pajzs Singleframe hűtőrácsot, a bőkezűen méretezett légbeömlőkkel. A hátsó karosszéria a feszes megjelenéssel, és a hosszú tető légterelővel és diffúzorral, az alvázvédelmi megjelenéssel. A Q2 az R8-hoz hasonlóan kap betét penge elemet, a C-oszlopokon ami eltérő színt is kaphat a karosszériától.

 
 

 

Az új Audi Q2 - A sportos-elegáns SUV

 
  Az Audi befejezések az S line sport csomaggal, ami sportosabb megjelenést ad. A színek között megtalálható lesz a titán szürke matt, és az Ibis fehér, mint opciós tétel. Az S-line külső csomag vonzereje a különösen sportos ügyfeleket célozza meg. Az opciók tartalmazzák az Audi exkluzív titán fekete stílus csomagot, és a sötét ablakokat hátul. Az Audi kínálata 12 színt tartalmaz a Q2-nél, ami szolid befejezést ad az Ibis fehérrel, a Brilliáns feketével, a Vegas sárgával, és az új Quantum szürkével. A metál fényezések között választható lesz a Glacier fehér, a Nano szürke, a Tango piros, a Floret ezüst, a Mythos fekete, és a Vibrant Coral narancssárga, plusz a két szín a kristályhatású Ara kék és a Daytona szürke gyöngyház fényezéssel. A fogyasztást nagymértékben csökkenti a 0.30 cw légellenállási együttható, ami a Q2 kategóriájában nagyon jónak számít.  
 

  

Audi A3 áráért már a legkisebb Audi SUV is elérhető lesz

 
  Az Audi Q2 kombinálja a SUV-ok és sportkocsik előnyeit, és ez kínál kényelmes beszállást, és jó láthatóságot, de szintén a sportos ülés pozíciót ad a vezetőnek és utasának. Az első ülések már alapfelszereléstől magasságban állíthatók, és a felszerelés vonalai a sport és a design. Az elektromosan állítható deréktámasz, a fűtött első ülések, és a középső kartámasz elérhető, mint opciós tétel. A csomagtér ajtó mögött a nagy csomagtér, a sok hellyel, a sportos felszereléssel bőven elég a választható tételekkel. Az elektromosan nyitható és zárható csomagtér ajtóval választható az opciós listáról. A gyakorlati jellemzői a raktér nyíláson keresztül ledönthető a hátsó hátlap a középső ülésen, ami megkönnyíti a sílécek szállítását. A csomagtere alaphelyzetben csak 405 literes, amit egészen 1050 literig bővíthetünk, ami alaphelyzetben kétrészes hátsó üléssort takar, de opciós listáról választható a 40/20/40 arányban dönthető hátsó üléssorral.  
 

   

Az alap csomagtér 405 literről 1 050 literre növelhető

 
  A vezető pozíció sport, de minden körülötte átlátható a nagyon jó tipikus SUV-val. A csatlakozási és infotainment területen, a Q2 kínál technológiákat a full-size osztályban. A vezető használja az opciós touchpad-et íráshoz és nagyításához a térképhez, miközben az utasok szörfözhetnek, és a folyam az okostelefonokkal, tablet-ekkel, és más-más mobil szolgáltatás a Wi-Fi hotspoton keresztül. A sebességmérőt és fordulatszámmérőt növelték az opcionális teljesen digitális Audi virtual cockpit-val, aminek 12.3 colos és 1440 x 540 pixeles TFT kijelző képernyője magasan részletezett és briliáns grafikával ellátott. A rendszer működését segíti a nagy teljesítményű Tegra 30 chip is, amit az NVIDIA-val közösen fejlesztett az Audi. A head-up kijelző pedig a fontos adatok vetíti a szélvédő elé, ami tartalmazza a navigáció utasításait és a vezetési sebességet, a vezető közvetlen látóterébe. Az Audi virtuális pilóta fülkéje még kombinálják az MMI navigáció plusszal is.  
 

   

A megszokott Audi minőség az utastérben, és már TFT kijelzőt kapott, mint az új Audi TT, R8, vagy Q7

 
  Még 2015 májusában az Audi stratégia partnerével, az Irish firm Cubic Telecom-val megalkották közösen a világszerte vezető Audi connected SIM-et, ami az első gyümölcse a két cégnek, a SIM kártya ismert és beágyazott a SIM- vagy e-SIM-ként, ami az ügyfeleknek szerez kombinációt az Audi connect felszerelés csomaggal. Az új rendszert connect szolgáltatásokat hoz, ami tartalmazza a navigációt a Google Earth-vel, és Google Street View-vel, utazással, közlekedéssel, és parkolási információkkal, és kiegészített a Twitter-vel, és a saját e-mail boxoddal. Az iOS és Android mobilokhoz és Apple CarPlay szolgáltatásokat biztosít a rendszer, ami megkönnyíti a kezelhetőségét, a szabad Audi MMI connect alkalmazásokon keresztül. Ezek mellett még a Bang&Olufsen Sound rendszert is megkapja, ami tartalmazza a 14 hangszórót és a feljavított utasteret a fényes eloxált alumínium betétekkel a mélysugárzón.  
 

   

Az alap Audi hangrendszer, az opciós Bang&Olufsen hangrendszer, és az Audi connect

 
  A Q2 utasterét saját személyi stílusához igazíthatják az ügyfelek, így otthonosabb pilótafülkét kapva. A megformázott „inlay” az osztályban az első műszerpanellel vízszintesen 2 zónában. Az ügyfelek utasítására két szín a műszerpanelon, az alacsonyabb zóna a szín koordinált ülés kárpittal. Az alap modell tartalmazza a feketét, a rock szürkét, és a nougat barnát, ami szintén kombinált egy másikkal színnel. A design line még hozzáteszi a petrol szürkét, a lunar ezüstöt, és a coral narancssárgát. Audi alap audio rendszere sem rossz, ami 10 hangszórót és mélynyomót tartalmaz, és a 6 csatornás 180 Wattos erősítőt. Az opciós listáról még választható a Bang& Olufsen hangrendszer is, ami már 14 hangszórót kapott 705 Watt teljesítménnyel biztosítja az 5.1-es surround hangzást. Az új modell kínál támogatást kritikus helyzetekre is, ami tartalmazza az alapfelszerelésben járó vészfékasszisztens rendszert.  
 

 

A Pre Sense Front és Vészfék rendszer 

 
  A gyerekek hirtelen kirohannak az útra, vagy az autó elé a Q2 fékez hirtelen és megáll, a Q2 automatikus fékezése éles helyzetekben sokat segít a vezetőnek. A holttér monitorral, felismeri a közlekedési jeleket, és az asszisztens sávtartót a 60 km/órától. A vezető nem válaszol a figyelmeztetésekre a sávelhagyásra figyelmeztető rendszertől, az új Q2 rendszere sürgősségi segítséget hoz és megáll önállóan. A 4.19 (13.7 ft) méter hosszú SUV még utcai párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekbe, be- és kiáll szinte önállóan, de a vezetőnek a fokozatokat, a gázt, és a féket használnia kell hozzá. A rövid túlnyúlások, és a közel 15 cm-es hasmagassága küzdelem a lejtős erőfeszítésekkel. A folyamatos összkerék-meghajtás rendszer pedig biztosítja a szükséges húzást és tapadást. Mindkét motorváltozatot párosították az újonnan fejlesztett 7-fokozatú automata váltóval. A villám sebességű duplakuplungos váltó választja a fokozatokat, és kínál zökkenőmentes vezetési élményt.  
 

   

A parkolás segítő rendszer, ami szinte önállóan be- és kitud állni párhuzamos és merőleges pakrolóhelyről

 
  Azok akik szeretnek vezetni és fokozatot felváltani ők élvezhetik a ropogós és precíz váltást, a kézi váltóval. Audi küldi a Q2-őt induláskor 6 motorral, három TFSI és három TDI motorral, 116 – 190 lóerő (85 – 140 kW) teljesítmény változatokban. Az alapmotor lesz az 1.0 TFSI feltöltős benzinmotor 116 lóerővel, 999 cm3-ből, mint a 2. generációs Toyota Yaris 1.0 literes motorja. Az 1.0 literest követi az 1.4 literes TFSI 150 lóerővel, és a COD hengerlekapcsoló rendszerrel. Az 1.4-es TFSI-t kombinálták a kézi 6-fokozatú váltóval, és a COD hengerlekapcsoló rendszerrel, ami a 2. és 3. hengert kapcsolja le, miközben a motor fordulat 2 000 – 3 200 fordulaton jár. A duplakuplungos váltó telepített a hengerlekapcsolással. Az S-tronic váltóval az átlagfogyasztása 5.2 l/100 km (45.2 US mpg), és a kibocsátási értéke 119 g/km. A csúcs benzinmotor pedig a 2.0 TFSI 190 lóerős lesz, míg nem készül valami S vagy RS modell változat belőle, mint a többi modellből.  
 

    

 
 

A dízelkedvelőknek is három motor választható, és az alap dízel az 1.6 literes TDI 116 lóerővel (85 kW). A csúcsdízel a 2.0 TDI lesz a 150 lóerővel (110 kW) és a quattro változattal 190 lóerővel jön (140 kW), és S-tronic váltóval. Audi 6-fokozatú kézi váltót és S-tronic duplakuplungos váltót kínál, a 7-fokozatával mindegyik motorhoz. A 2.0 TDI és TFSI motorokhoz már az újonnan fejlesztett duplakuplungos váltót szerelik alapfelszereléstől. A progresszív kormányzás alapfelszerelés mindegyik változathoz, a rendszerben a fogazat a fogasléces kormányművel tervezett a kormányzás áttételével a kormány visszajelzéssel. A nagy kormánymozgások a közvetlenebb készül a vezetés még dinamikusabbá. A kezdő ára 22 900 € 1.0 TFSI-vel, a rendelés július közepétől elérhető. A gyártása Ingolstadti üzemben fog készülni. A hivatalos németországi alapára 24 900 € és az Ausztria kezdőára 26 950 €, amik már nyilvánosak az országok oldalain.

- Kartos Patrik -

2016-07-22, 00:51:58

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Web Counter
Web Counter