2016 Toyota Avensis 2.0 D MT6 Activ Trend Sedan & Combi teszt – 1. oldal

 
     
 

Aki már látta a Szállító trilógiát követő 4. részt, a Szállító - Örökséget, ami szinte semmi újat nem ad, a nézőknek, mint ahogy az új Avensis generáció látványban, az elődhöz képest. A film előző 3 részt ötvözi egy részben, kisebb változtatásokkal, mint a 3 bankrabló helyett, három csajt kell vinnie. Az Avensis hasonlóan csak apró részletben változott, ami a belső tartalmat és technológiákat jelenti. A film 2002-ben mutatkozott be, és még a mai napig nagy sikert arat, a szinte változatlan új rész ellenére is, ahogy a Toyota Avensis sikere sem törik meg, a bevált forma, a megbízhatóság, és a technika terén. Az Avensis története egyébként 1997-ben kezdődött az első generáció bemutatásával, amit követett a kedves mackó orrú 2. generáció, ami szintén nem a vadságáról volt híres, és mára a 4. generációnál járunk.

 
 

  

Az új Toyota Avensis TS

 
 

 Elegáns Sedan-hoz méltó megjelenés, és a sportos kombi

Az új generáció már finomabb vonalvezetést kapott, ami köszönhető a már kialakult új design világnak, amit a jelenlegi Yaris generációval indítottak el. Az éles törésvonalak helyett az orra is finomabb kerekebb vonalvezetést kapott és keskeny bajusz hűtőrácsot, az új V-LED nappali fényes fényszórók közé, amik szintén tekinthetők egy kisebb frissítésnek. Az orra osztott rácsai pedig két szemfogat formáznak, mint a jégkorszakban Diego-nak a tigrisnek, ami egy vadállat, de az Avensis-hez hasonlóan nem akar megtámadni senkit. Az ütköző ezek mellett fényes fekete betéteket kap, mint a ködfényszórók körül, és az ütköző közepén. Az éles törésvonalak kezdődnek a motorháztetőn, amik az oszlopon futnak fel a tető vonaláig.

 
 

   

Külső részletek

 
 

Az új modell a kis légterelő domborulatokat is megkapta az ablakok fekete műanyag betétein, és a hátsó lámpákon is, amik segítenek az autó tisztán maradásában, a légáramlatotokkal, így nagymértékben csökkenti a víz felverődést, valamint a külső visszapillantók már lekerültek az ablakok alá, ami várhatóan javítja a légellenállást, és vele a fogyasztást is. A Sedan változat oldalán tovább haladva megjelenik a megszokott kiszélesedés, a vállmagasságban elhelyezkedő törésvonallal, ami hátra haladva szépen kiszélesedik, mint a sportkocsiknál, ami szintén sportosabbá teszi az elegáns mindennapi használatra tökéletes nagy sedan-t. A hátsó része szintén alig változott, de az oldal megjelenése még fokozható az új felni választékkal. A Sedan mellett a kombi szép hosszú elegáns megjelenést kapott, egy igazi nagy családi kombi, ami akár céges kocsinak is tökéletesen megfelel mindkét változatban egyaránt, mint egy Passat. Az oldala még kapott egy egyedi sport küszöbborítást is, ami fokozza a fiatalos megjelenését, a 17”-es méretes sport felnik mellett is.

 
 

 

 

 

A BMW csomagtér él (E90)& Reklám

 
 

Az ablakok alatti törésvonal a Sedan-hoz hasonlóan kiszélesedik, ami tovább halad a csomagtér ajtóba, mint a BMW 3 Sedan-oknál is megszokott beépített légterelő formát alkotva, egyszerűen mondva kacsafarok légterelőt, ahogy a Sedan változatnál is, valamint tető légterelőt is kapott a kombi, amik az előd modellhez képest szintén fokozzák a sportosabb megjelenését, valamint az új BMW-ken, Audi-kon már egy ideje láthat új LED technikás hátsó lámpák is megjelentek az új Avensis-en. Az éles törésvonalak még a hátsó ütközőből sem maradtak le, ami a sportos megjelenéséből nem maradhat el.

 
 

   

A hátsó LED világítás, mint egy BMW-n, vagy egy Audi-n

 
 

A külső megjelenése az új generációval szerintem szebb lett, de még mindig könnyen felismerhető az előd után, amit még megkönnyít az új LED nappali menetfény, amivel talán az egyedüli Toyota modell, ami V-formában kapta meg, és hátul Y-ban mindkét karosszéria változatban. A képeken látható kék változat már az új 8T5 kék fényezést kapta meg. A tesztelt Sedan modellen szintén észrevehető a finomabb kacsafarok vonások, amik elegánsabb megjelenést adnak, mint a BMW éles vonalai a korábbi modelleken, mint pl. az E90-es 3-as szérián.

 
 

 

 

 
 

Óriási hely, tágas csomagtér, és eszméletlen kényelem

Az utasterében nagyon kényelmes újratervezett első ülésekben foglalhatunk helyet, amit tovább fokoztak a tervezők a nagyobb felületen támasztó háttámlával, és a javított oldaltartással, ami tesztautókban szövet kárpitot kapott Alcantara betétekkel, ami kiemelő színt és minőség érzetet ad az utasoknak. A vezető ülés tág határok között állítható, amit még körül vesz a prémium érzetet adó puha műanyag és kárpitozott elemek, mint a műszerfal, az ajtóborítások, és ezek mellett még kényelmes ülés pozíciót is biztosít a vezetőnek és utasának.

 
 

 

Az új modernebb Avensis műszerfal, és a bőr 3-karú kormány

 
 

A vezető még könnyed kezelhetőséget is kapott, ami a könnyen felismerhető, ergonomikus vezérlő gomboknak is köszönhető, amiken könnyű eligazodni. A multi-funkciós bőrkormánykerék nagyon előnyös, amiről szinte minden fontos funkciót vezérelhetünk, így a mérőórák közötti kijelzőt is, ami tud figyelmeztetni a felváltásra, ami takarékos vezetéshez előnyös, valamint a kijelzőn a kormányon elhelyezett nyilakkal tudjuk változtatni milyen fontos információra van szükségünk, pl. a rádió adások változtatásához, vagy a sebességünkre, a tempomat beállított sebességére, és még tábla felismerőt is kapott, ami sokat segít a vezetőnek, ha hosszú utazás során nem vette észre valamelyik táblát az út mentén. A tesztelt modellek a multi-funkciós kormánykerék mellett a TSS vezető támogató rendszerekkel is fel voltak szerelve, mint a korábban tesztelt felfrissült Auris TS tesztautók.

 
 

   

A sofőr baloldalán elhelyezett gombok, az elektromos kézifék, és a klíma-szellőző rendszer gombjai

 
 

A vezető még megkapta a távcső mérőórákat is, amik között a TSS rendszer is megjeleníti a fontos adatokat, mint a sebesség korlát tábla, vagy a szembejövő járműre figyelmeztetés, ami sebesség átlépésre is figyelmeztet, és szerintem lassabban reagál a sebesség átlépésre, mint kéne, a korlátozást pedig tovább tartja meg. A multi-funkciós kormánykerék vezérlő gombjaival gyorsan és könnyen tudunk parancsot adni olyan funkcióknak, mint a tempomat, a hangerő szabályozó, de még a csatornaváltást, telefon felvételt, és sáváltás vezérlő gombjait is kormány elengedése nélkül elérjük. A bajuszkapcsolók mellett még a kormány mögött jobb oldalt kap helyet az elektromos rögzítő fék kapcsolója, amit nem fognak használni, mivel gázadásra automatikusan old és be is húzza magát önállóan. Aki nagyon akarja használhatja a kapcsolót, ami a többi gyártó elektromos kézifék kapcsolójához képest fordítva működik.

 
 

  

A 3-karú, multi-funkciós bőrkormány, és TSS kijelző a mérőórák között

 
 

Az Avensis-ben lenyomjuk a gombot, akkor húzza be a rögzítő féket, és felhúzva engedi ki, ami nem megszokott az elektromos kézifék kapcsolók között. Az új modellben a vezető baloldalán, a kis kárpitozott tároló rekesz alatt kapott helyet az üzemanyag tanksapka nyitógombja, és a kipörgés gátló kapcsolója is. A kesztyűtartó, és a kisebb tároló rekeszek finoman szépen nyílnak, és szép puha kárpit bélést kaptak, ami a prémium kategóriás modelleknél már elvárás, mint a BMW, Audi, Mercedes, és így tovább. Az új Avensis szintén megkapta a Start-Stop rendszer kikapcsoló gombját, az elektromos visszapillantó beállítói mellett, amik könnyű és gyors használatot biztosítanak, így segítve a vezetőt. A két Avensis tesztautóban az elöl utazók még kaptak 2-zónás klímát is, amit lehet egy zónásként is használni, de ennek a vezérlése okozhat problémát GPS használatakor, mivel ha változtatni akarjuk a hőfokot, a GPS kép helyére berakja a klíma képét, és nem látjuk merre megyünk, de még a dual mód bekapcsolásakor is, amit megvárunk, hogy vissza rakja a GPS képét, vagy megnyomjuk a GPS kapcsolót és visszaugrik azonnal, de ez egyszerűbb az utas oldalon ülőnek, viszont pár pillanat és automatikusan is visszaugrik a kép.

 
 

  

GPS kép, és amikor átugrik a klíma képe

 
 

A többi funkció nem okoz komoly problémát a GPS-nek, mivel a hangerő szabályozás is csak a felső sávba jelenik meg, így a térkép kis részét takarja ki a felső sávban. A váltó könnyű és pontos váltást biztosít a műanyag fényes ezüst váltósapkával, és a 6-fokozattal, amit jól ki lehet használni. A középkonzol megkapta az új érintőképernyős multimédiás rendszert is, ami az Auris-hoz hasonlóan, útvonal alapján a grafikon meg tudja mutatni milyen fogyasztással jártunk.

következő oldal >>

 

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter