2017 Citroën CXPERIENCE concept

Az új Citroën CXPERIENCE hybrid concept drámai megjelenéssel jön, a jövő nagy családi autóját bemutatva. Az új modell a C5-ös utódja is lehet, ami már hosszú ideje van a Citroën kínálatában a jelenlegi generációval. A concept modell egy nagy hatchback, amit a Citroën „two-box saloon”-nak is nevez, ami azonos hosszal rendelkezik, mint a jelenlegi 5-ajtós Ford Mondeo, ami szintén lassan kifutó modell lesz a Citroën C5 után, mivel az Európai forgalmazása már jó pár évet késett, mi alatt szép nagy számban értékesítették FUSION néven, az Amerikai piacon.

 
     
  A CXPERIENCE a hossza mellett jelentősen mértékben szélesebb, és közelebb ül az úton, az 1.37 méteres magasságával, amivel még 10 cm-rel alacsonyabb a Ford Mondeo-nál. A névben hangsúlyozzák a C-experience-t, amiben szerepet játszik a CX név, ami az 70’-es és 80’-as évek C5-ösének is mondható. Az új concept modell valóban közelebb áll oldalnézetből a CX-hez, a hatchback sekély szögű hátsó ablakával, és a tompa esésű hátsó lámpáival. Az érdekességei között megtalálható a hátrafelé nyíló hátsó ajtók, amik 90°-ban nyílnak, aminek köszönhetően már szélesebb nyílást kapunk a kényelmesebb beszálláshoz, ami mellett az utastér is tartogat pár újdonságot.  
   
  Az új modell orrán látható a kevert stílus, amit megkapnak, majd az új Citroën modellek is, a hűtőrács mellett az extrém vékony LED nappali menetfények, amik szintén fokozzák a megjelenését. A külső megjelenéséhez még hozzátették az alacsonyabb első ütköző légterelőt, ami nyit vagy zár, és közben javítják az aerodinamikai hatékonyságát a Citroënnek. Az utastere megkapta a Citroën legújabb fejlesztéseit „Advanced Comfort” alapelvekkel, és a tiszta megjelenéssel, amit megkönnyít az érintőképernyős vezérlés, a hagyományos gombok helyett, és a head-up kijelzőt, valamint a műszerfal 19 hüvelyk széles kijelzőt is kapott.  
 

2017 Citroën CXPERIENCE a bemutató videó

 
 

Az utastér elöl megkapja az okostelefon standot, és a hátul mobil tablet-et a hátsó utasoknak, amik igazodnak a helyükre, és a klíma beállításokat, valamint média fájlokat is megoszthatjuk róla. A meghajtásáról hybrid hajtás gondoskodik, ami a PSA csoport legújabb plug-in hybrid hajtáslánca, amihez tartozik egy 80 kW teljesítményű elektromos motor a hátsó kerekekhez, és az orrában található 150-200 lóerő közötti teljesítményű benzinmotor. A teljesítményt a 8-fokozatú automataváltó továbbítja, a kerekekhez. A Hybrid hajtással 40 mérföldes (64.4 km) hatótávja van tisztán elektromosan az új CXPERIENCE-nek, de a teljesítménye akár 300 lóerőre is emelkedhet, amint a maximális összteljesítményét kihasználjuk. Az új concept a következő C5 generációjának elődje is lehet, de az új C6-os is lehet belőle, mire gyártásra érett változatot bemutatják. A Citroën tervei még nem tiszták, a jövő nagy sedan-járól, vagy hatchback-jéről. A C5-ös már hosszú ideje piacon van, és az elmúlt 1 évben csökkent a kereslet rá, így várhatóan jön hamarosan az új generáció.

- Kartos Patrik -

2016-08-31, 13:26:59

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter