A vásárlók 30%-a még mindig venne dízelt

A HVG és a Das WeltAuto közösen elkészítette egy kutatást, aminek eredményéből kiderült, hogy a hazai (HU) használtautó vásárlók milyen autót választanak. A felmérés során dízel modelleknél felmerülő kifogások után is, mindössze csak az emberek 10 %-a mondott le a dízelváltozatról, hogy ezután nem választana gázolajos autót használtan. A használtautó piacot nem érintette negatívan a dízelautók kapcsolati problémái, de az Európai használtautók eladási ára 0.7 %-val csökkent, ami Magyarországon átlagosan 0.4 %-ot nőtt, ami kiderült az EurotaxGlass’s Magyarország adataiból.

 
   
  A kutatás célja az volt, hogy miként gondolkodnak a lehetséges vásárlók milyen szempontok szerint választanak használt autót. A HVG és Das WeltAuto által elvégzett kutatások szerint a felmérés résztvevőinek 50 %-a tervezi használtautó vásárlását a következő két évben, és a vásárlásra legtöbben 1-3 millió forintot költene. A használt autóknál pont az ellentét a trend, mint az új autóknál tapasztalt eredményeknél, ami azt jelenti, hogy a vevők nagy része magánszemély, és készpénzre vásárol autót. A használtautó piacon a céges vásárlók száma is növekedett, mivel a használtautók finanszírozási lehetőségei is bővültek, aminek eredménye, hogy sokkal kedvezőbb feltételekkel juthatnak másodkézből származó autóhoz.  
 

   

A felmérés eredményei

 
 

A felmérésből még az is kiderült, hogy a leendő vásárlók 60 %-a döntene a benzines modellek mellett, a 30 %-a venne dízelt, és a többiek alternatív hajtás mellett döntöttek, viszont a dízelnél felmerülő problémák hatására is csak 10 % venne inkább benzinmotoros változatot. A felmérések szerint a bizalom alapja attól függ, ki hol venne autót, aminek eredménye, hogy csak 4 % venne neppertől, 16 % külföldről hozna be autót, és 40-40 %-a jelölte be a magánszemélyeket és országos hálózattal rendelkező cégeket. Az utóbbi mellett a garancia végett döntenek, ami a többségnek nagyon fontos.

- Kartos Patrik -

2016-09-06, 17:05:28

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Free Counter
Free Counter