Lengéscsillapítók jövője az Audi-tól – eROT

Audi ismét újat alkotott a jövő autó technológiájában, ami most a modern lengéscsillapító lesz, ami a hagyományos lengéscsillapítókat fogja leváltani. Az eROT motor a lengéscsillapítók jövője lehet, amiben az elektromechanikus forgó lengéscsillapítók váltják fel, az eddigi hidraulikus konstrukciókat, a még magasabb szintű lengéscsillapításhoz. Az eROT viszonylag egyszerűen működik, ami azt jelenti, hogy „Minden egyes egyenetlenség és hullám az útfelületben, illetve minden kanyar mozgási energiát generál az autó szerkezetében, amit jelenleg az éppen alkalmazott lengéscsillapítók vesznek fel, majd hő formájában veszendőbe megy” – magyarázta Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja.”

 
 

Az új eROT felfüggesztés

 
  Az elektromos megoldás a 48 Voltos fedélzeti elektromos hálózaton működik, az új elektromechanikus csillapítórendszer segítségével, amivel az energiát hasznosítjuk, miközben a futóműszabályozás egészen új lehetőségeit kínálja az ügyfeleknek. Az eROT rendszere érzékenyen reagál és csekély tehetetlenség jellemezi, ami mellett az aktív szabályozású lengéscsillapítása alkalmazkodik az út egyenetlenségeihez, és a vezető stílusához. Az eROT alkalmazása nagy lehetőségeket rejt, ami csak a programozáson múlik. Az új technológiával már megszűnik a hagyományos hidraulikus megoldások kölcsönös függősége az összenyomással és széthúzással. Az eROT technológiája kompromisszum mentes fejlesztést nyújt az Audi fejlesztőinek, amivel kompromisszum mentesen tudják a futómű feszességét és lágyságát beállítani, a programozásnak köszönhetően.  
 

A hagyományos lengéscsillapítók, Magnetic Ride változata

 
  Az álló lengéscsillapítókat hátul vízszintesen beépített elektromos egységek váltják le, amik lehetővé teszik a csomagtér méretének növelését és a jobb térkihasználást. Az eROT szabad programozási lehetőségei mellett, a másik nagy előnye a be és kirugózással fejlesztett elektromos energia, ami generátor üzemben elektromos áramot termel még a hybrid modelleknek is, ami a hatótáv növelését teszi lehetővé, ahogy fékenergia visszanyerő rendszer, ami szintén segíti újra tölteni a hybrid és elektromos modellek akkumulátorait. Az energia-visszatáplálás (rekuperáció) teljesítményét német utakon mérték, ami alapján átlagosan 100-150 watt energiát nyer vissza, de a frissen aszfaltozott autópályákon csak 3 watt volt az eredmény, de a gyenge minőségű utakon viszont 613 watt, ami mellett a magyarországi és szlovákiai utakon még több energiát nyerne vissza, amik sokkal rosszabb minőségűek a német utaknál.  
 

A hagyományos lengéscsillapítókat hamarosan leváltja az eROT, ami kisebb helyet foglal, így a csomagtér is nagyobb lehet

 
 

Az első fejlesztési fázisban a rendszer Li-Ion aksit kapott 0.5 kWh energiatároló képességgel, aminek a csúcsteljesítménye eléri a 13 kW-ot. A 48 Voltos részhálózat egyenáramú feszültség átalakítón keresztül csatlakozik a 12 Voltos fedélzeti elektromos fő hálózathoz, amiben magas hatásfokú növelt teljesítményű generátor dolgozik. Az új eROT technikai újdonság első teszteredményei alapján nagy jövő áll az eROT előtt, és akár még sorozatgyártásba is kerülhet. A technológiát már 2017-ben második szintre emelik, és egy új Audi modellben már főrendszerré lép elő a 48 voltos elektromos hálózatban, a nagyteljesítményű mild-hibrid rendszert táplálva. A takarékosságban akár 0.7 l/100 km-es fogyasztásjavulást is elérhet.

- Kartos Patrik -

2016-09-19, 13:00:25

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

123???