2017 Audi TT RS Coupé & Roadster

Az új Audi TT RS még csak a második generáció a TT-k között, ami egy teljesen új fejlesztésű 5-hengeres motort kapott, amivel 60 lóerővel erősebb elődjénél, így már 400 lóerőt továbbít a Quattro hajtáson keresztül a kerekekhez, de még új Matrix OLED hátsó lámpákat is kapott, amik már új technológiát használnak, mint a Matrix LED fényszórók. A számos Év Motorja díjat megszerzett 2.5 literes 5-hengeres motort, Audi tovább fejlesztette könnyűszerkezetes megoldásokkal, mérsékelt belső súrlódással és a tovább növelt teljesítménnyel. Az eredmény a változatlan méretű 2 480 cm3-es motor, aminek ellenére 17 %-val növekedett a teljesítménye.

 
 

2017 Audi TT RS

 
  A 400 lóerős (294 kW) teljesítménye mellé 480 Nm-es csúcsnyomaték társul, ami 1 700-as fordulattól egészen 5 850-es fordulatig elérhető. A 2.5 literes motorból kihozott nagy teljesítmény, kivételes hanggal is jár. A TT RS Coupe és Roadster gyorsulása 100 km/órára álló helyzetből 3,7 és 3,9 másodpercet vesz igénybe. A végsebességét pedig 250 km/órára korlátozzák, de gyárilag kérésre 280 km/óráig megtudják emelni az elektronikai korlátozást, viszont a tuning műhelyek a korlátozást teljesmértékben is ki tudják venni. A 2.5 TFSI motorhoz 7-fokozatú S-tronic automata váltót szerelnek, ami továbbítja az erőt a Quattro összkerék-meghajtásnak, aminek lamellás tengelykapcsolója igény szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és hátsó tengely között.  
 

 

2017 Audi TT RS Roadster

 
  A hajtáslánca így kiemelkedő vezetési élményt nyújt a vezetőnek, amit az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével a vezető ízléséhez állíthatja az autó beállításait, mint az összkerékhajtást és más főegységeket, mint a kormányzást, az S-tronic váltót, a motort, a kipufogó szelepeinek működési befolyását négy üzemmódban, amik tartalmazzák a Comfort, Auto, Dynamic, és Individual. A TT RS alacsony tömege és a sportos hangolású futóműve kiváló kezelhetőséget biztosít neki. Az alap felszereléshez 19”-es felniket adnak, de extra listáról elérhető 20”-as kovácsolt felnikkel, amik alatt elöl belső hűtésű, perforált acél tárcsák vannak, de extra listáról szénszál erősített kerámia tárcsákkal is választható lesz, hátul viszont csak monoblokk acél féktárcsákat használtak.  
 

  

2017 Audi TT RS - külső részletek -

 
  Az extrák listájáról még elérhető lesz az RS sportfutómű plusz technikája az Audi magnetic ride adaptív lengéscsillapító-szabályozással kiegészítve. Az új modell újdonságai közé tartozik az új OLED-technikájú (Organic light emitting diode), aminek fénye rendkívül egyenletes és kontrasztos. Az új OLED fényei nem vetnek árnyékot és semmilyen tükörrendszert nem igényelnek így 3D hatású egyedülálló világítást tudnak nyújtani, amikről könnyű még éjjel is felismerni. A külső megjelenés megkapta a nagyméretű légbeömlő nyílásokat méhsejt ráccsal, plusz a Quattro feliratot viseli a Singleframe hűtőrács, a rögzített hátsó szárny és a két nagy ovális kipufogó végek, amik a hatalmas erőre utalnak mindkét karosszéria változatban.  
 

  

2017 Audi TT RS - utastér részletei, és a díjnyertes 400 lóerős motor -

 
 

Az új TT RS utastér megkapta az új kijelző és kezelőelem rendszert teljes egészében, amik a vezetőre összpontosítanak. Minden fontos információt a már alap modellnél is járó digitális Audi virtual cockpit 12.3 col méretű kijelzője jelenít meg. A vezető 3 nézet közül választhat, köztük az RS-specifikus képernyő, aminek központjában a fordulatszámmérő áll, valamint az abroncsnyomás, a pillanatnyi forgató nyomaték és a nehézségi gyorsulás G-erő adatok megjelenítéséről is gondoskodik, valamint még a fokozatváltás figyelmeztetőt is megkapta. Az Audi infotainment rendszerei között highend-technikákkal is találkozhatunk. Az extra felszerelésének listáján megtalálható lesz még a szabadszöveges kereső, és a természetes hangvezérlés, az MMI touch funkcióval kiegészítve az MMI Navigation plus rendszer, és WLAN-hotspottal kiegészítve. Az Audi phone box segítségével a megfelelő mobilok induktív módon tölthetők, miközben az autó antennáját használva kínál sokkal jobb vételt a hívásokhoz, mint az új Audi A5 és S5 Sportback-ben. Audi rendszerek között még a Bang & Olufsen Soundsystem is megtalálható lesz, ami kivételes hangzást biztosít a kipufogó hang mellett is.

- Kartos Patrik -

2016-10-04, 20:15:15

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

-----