2017 Suzuki S-Cross facelift

Az új S-Cross először 2013 októberében jelent meg a kereskedésekben, az első C szegmensű crossover modell, és most 3 év után átesett az első frissítésen, amivel jött a vicsorgó króm rács az orrára, az ezüst műanyag hűtőrács helyébe. A felfrissüléssel megkapta az új orr design-t az erősebb és merészebb megjelenéssel. A megújulással növelték a hasmagasságát 180 mm-re 165 mm-ről, és az új fényszóró design is jön, ami sportosabb megjelenést ad a megújult modellnek. A hátsó világítás is új formát kapott, ami az újonnan tervezett LED hátsó kombinált lámpákat jelenti, így biztosít tisztább és modernebb stílus megjelenést az éjszakában.

 
      
  A jellegzetes új utastér design használja, a frissítéssel járó lágy tapintású műszerfalat, a keretezés kiemeli középső elemet és az újonnan tervezett szövet üléskárpitok, amik az SZ4 és SZ-T modellekhez elérhetők. Az új S-Cross kínál tág teret, 4 utasnak és vezetőnek a csomagokkal együtt, a dupla csúszó panoráma üvegtetővel felszerelve az SZ5 felszerelésnél a legnagyobb nyílással a kategóriában, ami 560 mm. A magasan elismert Boosterjet motorok is jönnek a kínálatba, amik már megtalálhatók a Vitara és Baleno modelleknél is, de most jönnek a megújult S-Cross kínálatába a turbós erőforrások. Az új S-Cross mindegyik SZ4 felszerelésnél megkapja a 7 légzsákot, az ESP-t, a Bluetooth-ot, a DAB digitális rádiót, a klímát, a DRL nappali menetfényeket, a 16”-os alu. felniket, a tempomatot sebesség korlátozással, a fűtött külső visszapillantókat, a fekete védő csúszó tárcsákat, és a fekete kerékjárati ívek kiterjesztését.  
     
  Az SZ-T felszerelés az alapot kiegészíti LED projektoros fényszórókkal, a navigációval, a csiszolt 17”-es felnikkel, a tolatókamerával, az első hátsó parkoló szenzorokkal, a Dual zone automata klímával, az első ködfényszórókkal, a sötétített hátsó ablakokkal és az ezüst tetősínekkel. A Suzuki bemutatta az SZ-T felszerelésű változatot, ami kifejezetten flotta vásárlónak készült, habár elérhető kiskereskedelmi ügyfeleknek is. A csúcsfelszerelés szint az SZ5 lesz, ami tartalmazza még alapfelszerelést kiegészítve a Radar Brake Support-ot (RBS), a bőrüléseket, a fűtött első üléseket, a csúsztatható panoráma tetőablakot és az alumínium tetősíneket. Az új 1.0 literes turbós motorral szerelt elsőkerekes változat CO2-kibocsátási értéke 113 g/km, és az opciós automata váltóval 119 g/km. A DDiS 2WD változat pedig még alacsonyabb 106 g/km-es kibocsátással jön.  
 

 

Reklám

 
      
  A kínálatba jönnek az új Boosterjet jelzést viselő turbós benzinmotorok, amik között megtalálható lesz az 1.4-es a Vitara-ból, és a 2016-os 1.0 literes turbós, ami már a Baleno-ban megtalálható. A debütálás után jön a 3-hengeres Boosterjet 1.0 literes benzinmotorral. Az új Boosterjet motorok kínálnak azonos szintet teljesítményből és nyomatékből, mint a sokkal nagyobb szívó motorok, mint az 1.8 literes benzines. Az új mini alapmotor 111 lóerőt termel a közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős DITC (Direct Injection Turbocharged) rendszerrel, ami mellett még 170 Nm nyomaték is jön, amit 2000 – 3500 kötött biztosít a hajtáslánc. Az 1.0 literes kis turbós már a Baleno-hoz választható, ami az 1.6-os szívó nyomatékát is átlépi, mellette alacsonyabb kibocsátása és fogyasztása jár. Az 1.4 Boosterjet is jön 140 lóerővel és 220 Nm nyomatékkal, amivel a 0-100 km/órás gyorsulás 10.2 másodpercet vesz igénybe, a 124 mph-s csúcssebessége mellett.  
      
  2016 elején megérkezett 1.4 turbófeltöltős motor is megjelent a kínálatban, amit követett az 1.0 turbó 3-hengerrel. A nyomatéka és az erő szállításához, magasabb fordulat is jár. A motor 111 lóerőt képes termelni, ami szintén a Direct Injection turbocharged DITC technológiát használja. A kompakt méretei mellett 170 Nm nyomatékot nyújt 2 000 - 3 500 fordulat tartományban. A kis motor 9%-val több nyomatékot termel, az 1.6-os benzinesnél, de 11%-val alacsonyabb CO2-kibocsátással és 10%-val alacsonyabb fogyasztással. Az 1-literes mellett jön az 1.4 Boosterjet-vel is, ami 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot ad, ami már 1500- as fordulattól elérhető, ami 41%-val több, mint az 1.6 benzinesé. Az új motor 17%-val erősebb és 4%-val takarékosabb, mint az 1.6 szívó. A Vitara 1.4 turbo motorja kínál erős előnyt menetteljesítményben, amivel a 0-100 km/h sprintet 10.2 másodperc alatt teljesíti kézi és automata váltóval azonosan, és a csùcssebessége 124mph (200 km/óra).  
 

  

A nyitható napfénytető külső-belső nézetből

 
 

 

Reklám

 
  A Boosterjet-ek mellé jön még az 1.6 DDiS dízelmotor, ami 320 Nm csúcsnyomatékát már 1750-es fordulaton leadja, ez köszönhető a változó geometriájú turbófeltöltőnek (VGT - Variable Geometry Turbocharger) is. A megújult S-Cross-ok már alapfelszereléstől megkapják az Engine Auto Stop Start rendszert, ami leállítja a motort, amikor "szükséges, mint dugóban. A Suzuki fejlődik a híres összkerék-meghajtás technológiájával, aminek új generációja javítja a vezetési élményt és a békés elme különböző körülmények között elősegíti a takarékosságot és a korlátozást az összkerék-meghajtás terhelésében. A Suzuki ALLGRIP-nek nevezett összkerék-meghajtás rendszere elérhető az SZ-T és SZ5 modellekhez, a 4 választható vezetési móddal biztonsággal, élvezetes vezetés különböző felületeken. Az S-Cross bemutatása és első indulása óta nagyon sikeres a Vitara-val együtt. A fejlesztésben az ALLGRIP rendszer fokozott hozzáadásával.  
 

 

 
 

Az összkerék-meghajtás tipikusan látható, mint hátrány a fogyasztásra és kibocsátásra nézve. Az új 1.0 Boosterjet benzinmotorral szerelt kézi váltós változat kibocsátása cask 119 g/km, és az 1.4-es Boosterjet-vel 127 g/km. A dízel 1.6-os változat viszont 114 g/km CO2-t bocsát ki. A megújult S-Cross értékesítését október 17-én kezdik meg, a teljes éves értékesítése 2017-ben kb. 5000 db lesz (UK). Az utcai tesztgépek elérhetőek a press office-on keresztül októberben később. A Magyarországi kínálat kicsit eltérő az UK kínálathoz képest, ami a GL (Comfort), GL+ (Premium), és GLX (Elegance & Elegance+, az utóbbi csak 4x4-es hajtást kap) szinteke jelenti a Magyar kínálatban, aminek alapára 4 990 000 Ft (Szlovákiai ára: 14 990 €) 1.0 Boosterjet feltöltős motorral. Az 1.4 Boosterjet legolcsóbb változata 5 610 000 Ft-val (17 200 €) indul, a 4x4-es 1.0 literes 5 910 000 Ft-val (19 600 €), az alap 4x4-es változat. Az 1.6 DDiS dízelváltozat pedig 5 910 000 Ft-val (19 990 €) kezdődik GL+ (Premium) felszereléssel, és 4x4-es változata 6 510 000 Ft (23 600 €).

- Kartos Patrik -

2016-10-07, 22:30:59

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

---