2017 Audi RS3 Sedan

Audi nemrég felfrissítette a népszerű A3-as modell generációt, aminek Sedan változata jelenleg is Magyarországon készül, és most jön az új RS3 változata, aminek orrában a TT-RS-ben is megtalálható többszörös díjnyertes 2.5 TFSI motor dobog. Az új sportkocsi bemutatója a Párizsi autókiállításon volt, ami már 400 lóerős let. Az új RS modell 33 lóerővel lett erősebb elődjénél, és a csúcsnyomatéka 480 Nm, ami 1 700-as fordulattól áll rendelkezésünkre egészen 5 850-es fordulatig. A brutális erő és nyomaték a kis Sedan-t 4,1 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre, ami mellett a végsebessége 250 km/óra, amit a szokáshoz hűen elektronika korlátoz, de ezt még a gyártó 280 km/óráig megemeli, kisebb plusz összeg fejében, de akinek ez sem elég azoknak a chiptuningosok tudnak megoldást találni.

 
 

 

2017 Audi RS3 Sedan

 
 

 

Reklám

 
  A vezetés élménye kiemelkedő az új modellben, amit a jellegzetes hangú 5-hengeres motor is fokozza, aminek az egymástól távolabbi hengerei váltakozó gyújtása adja az egyediségét, ez viszont az Audi drive select menetdiamikai szabályozó rendszer beállításaitól is függ. A 2.5 TFSI motor könnyűfém forgattyúháza 26 kg-val könnyebb lett, plusz kettős befecskendező-rendszere a szívócsatornába és közvetlenül az égéstérbe is tud üzemanyagot juttatni. A kipufogó oldalon az AVS – Audi valvelift system tudja változtatni a szelepek nyitását, aminek eredménye a kedvező fogyasztás a kiemelkedő teljesítmény mellett. A 400 lóerős motor teljesítménye és a nyomatéka, Quattro összkerék-meghajtáson keresztül jut az útra, amihez a gyors 7-fokozatú S-tronic duplakuplungos váltó biztosítja a továbbítást.  
 

2017 Audi RS3 Sedan

 
  A soka elektronikai segédeszköz magas szintű stabilitást biztosít, ami fokozza a vezetés élvezetét a modern sport sedan-ban. A hajtásának érdekessége, hogy minél sportosabban használjuk, annál gyakrabban továbbít több nyomatékot a hátsó kerekekre, amivel különösen agilis menettulajdonságai vannak. A Quattro összkerék-hajtását is befolyásolják az Audi drive select rendszer beállításai, amik a legjobb beállítást nyújtják a mindennapi használthoz, és akár pályanapokhoz is, olyan módosításokkal, mint a kormányzás, az S-tronic váltó, a motor beállításai, illetve a kipufogó szelepeinek módosítása. A választható módok között megtalálható lesz a Comfort, az Auto, a Dynamic, és az Individual. Az adaptív csillapítás szabályozás még fokozható az RS plus opciós sportfutóművel is. A progresszív kormányzása 4-karos hátsó felfüggesztést kapott, feszes hangolással és az alap modellhez képest 25 mm-vel ül közelebb a földhöz.  
 

  

2017 Audi RS3 Sedan - int -

 
 

 

Reklám

 
  A kormányzása pontos és közvetlen lett, ami elvárt egy sportkocsinál, aminek orrában egy 400 lóerős turbós motor dolgozik. A hihetetlen gyors menetteljesítmények mellett gyorsan meg is kell tudni állni, amiről a 370 mm-es első fékek gondoskodnak, a 8 dugattyús féknyergekkel és nagy felületű betétekkel. Audi még szénszál-erősített kerámia első tárcsákat is kínál az új modellhez, ami mellett hátul sem a legkisebb fékek dolgoznak, amik 310 mm átmérőjű tárcsákat használnak. A méretes fékeket 19”-es alap felnik takarják, amiket 235/35 R19-es abroncsokkal szerelnek a kiváló tapadásért. A külső megjelenése megkapta a Singleframe új méhsejt hűtőrácsot, a Quattro jelöléseket a külső részleteiben és az első penge légterelőt. A világításról alapfelszerelésnél egyedi nappali menetfényekkel szerelik, a LED technikájú fényszórókat, de opciósan Matrix-LED fényszórókkal is választható lesz, mint szinte bármelyik új Audi modell.  
     
  A kisebb hasmagasság mellett a nyomtávja növekedett 20 mm-vel az alap A3 Sedan-hoz képest, amihez szükség volt az első kerékjáratok kiszélesítésére, amit kitöltenek a méretes 19”-es felnik. A hátsó része kapott egy kis légterelőt és a diffúzor betétet, amiket kiegészítenek az óriási RS kipufogóvégekkel. A megjelenéséhez ajánlott RS-specifikus fényezések a Nardo-szürke és a Catalunya vörös. Az új Audi RS3 Sedan alapkivitele sötét kárpitot kap, amit elláttak RS3 logókkal, de megvilágított küszöb díszlécet is kapott. Az alap Feinnappa bőrbe csomagolt háttámlákat opciósan választhatjuk integrált fejtámlákkal, amik sokkal jobb sportülések, de az árát is elkérik. A felszerelése olyan megszokott elemeket tartalmaz, mint az MMI plusz navigációs rendszer a központi nyomó forgógombbal, amiről szinte minden fontos elem könnyedén elérhető, a rendszerhez 7 colos képernyő is tartozik, ami a műszerfalból emelkedik ki, plusz a 12.3 colos TFT Audi Cockpit kijelzőt is használja, amit először a 3. generációs TT-ben használtak.  
     
 

 

Reklám

 
 

A speciális RS képernyőn a fordulatszámmérő uralkodik, de ez érthető is a 400 lóerős sportmodellnél. Az utasok az LTE-nek köszönhetően internet használatot is kapnak, az Audi connect szolgáltatásaival együtt, amik között megtalálható a Google Earth és a Google Street View is. Magyarországon az új tulajoknak adatforgalomra képes SIM kártyát is be kell szerezniük, a hazai szolgáltatóktól a rendszerhez. Az alkalmazások között megtalálható az Aupeo! és a Napster is számtalan zenét és hangoskönyvet tartalmaz. A mobil támogatás a megszokott Apple Car Play és Android Auto alkalmazásokat takarja, mint az új Audi A5 generációnál. A hangzásról pedig az egyik legdrágább audio rendszer gondoskodik, ami a Bang & Olufsen-től érkezik és egy 705 Wattos rendszer, 14 hangszóróval. RS3 Sedan még a vezető támogató rendszereket is megkapja, egy újdonsággal kiegészítve, ami a torlódás asszisztens nevet viseli, és sűrű forgalomban 65 km/órás sebességig használható, ami a felső sebesség határon belül képes átmenetileg átvenni a kormányzást, és a vészhelyzeti asszisztensnek köszönhetően akár le is tud fékezni szükség esetén. Az RS modellcsalád legújabb tagja 2017-ben érkezik meg az európai piacra, az árakat még nem hozták nyilvánosságra.

- Kartos Patrik -

2016-10-16, 22:53:47

 
     

 

HTML Hit Counter
HTML Hit Counter

Free Counter
Free Counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

000