MENÜ
   
   2017 Range Rover Sport SDV6 teszt - 2. oldal -  
  A hátsó kényelem sem marad el, amit fokoz a 4-zónás klíma hátsó szellőző nyílásai és az ülés fűtés is, valamint a minőség érzet itt is kiváló finom bőrrel behúzott ajtókkal, és az ajtóba belesimuló nyitókilinccsel fokozták, ami szép összhangot képez, de számos hangszórót is kapott, ami a prémium audio rendszerrel kiváló hangzást biztosít Meredian audio rendszer fejlesztő cégtől, ami gyengébb szettben. Az utastér szigetelése csendes utazást tud biztosítani, de a szépen muzsikáló V6 és V8 motorhang még pörgetésnél se zavarja a fület, amikor már hallatja hangját a 8 fokozatú váltóval párosítva. A tágas utastér mellé óriási csomagtér is jár, ami a RANGE ROVER-től eltérően egyrészes csomagtér ajtót kap, így könnyebb a berakodás, de nincs mire ülni, mint egy PickUp-nál piknikezés közben.  
 

   

Range Rover Sport - utastér részletei -

 
 

A csomagtér elektromosan nyitható és zárható, így koszosak sem leszünk, egy terepezés után, ami egy óriási 784 literes alap csomagteret ad, ami ledöntött ülésekkel már 1 761 literesre bővül, amivel már kiemelkedően nagy teret ad, így még bútorok szállítására alkalmas lesz méregdrága luxus terepjáró, ami kiváló terepképességekkel rendelkezik. RANGE ROVER még mindig a fényűző luxust adja, amit el is várnak tőle, nem véletlen, hogy számos sztár használja ezt.

Gyors, mint egy sportkocsi

A tesztelt Range Rover Sport orrában egy 2993 cm3-es 306 lóerős V6-os dízelmotor lapult, ami hangjával és méretes SUV-ban nyújtott teljesítményével kitűnik a riválisai közül. A SDV6 változat szép csendesen jár, ami az erősebb V6-ost kapta meg teszteléshez, 306 lóerős teljesítménnyel. A szép V6-os hanghoz jön a 306 lóerő 4000-es fordulaton, amit könnyedén elér a Sport változat, a ZF 8-fokozatú automata váltónak köszönhetően aminek, első fokozatai elég rövidek és sokkal fürgébb tőle a méretes SUV, és a szép sima váltások kényelmesebbé teszik az utazást.

 
 

 

2017 Range Rover Sport is TFT kijelzőt használ

 
  A nagy teljesítményhez 700 Nm-es nyomaték is társul, ami már 1500-1750 fordulattartomány között le is ad, ami segít a dinamikus, nyomatékos megindulásban annak ellenére, hogy a saját tömege 2 185 kg, ami nem valami kevés az új könnyű alumínium alvázzal sem. A ZF-fejlesztett váltója szintén a sportosságát teszi előtérbe, ami már Normál módban is nagyobb gáz adásra gyorsan reagál, amit a Sport módban lehet fokozni a közvetlenebb kormányzással, a feszesebb futóművel és a rendszer automatikusan megülteti a nagy luxus SUV-t, a legalacsonyabb pozícióba, valamint a TFT kijelzős mérő egységek fehérskálát kapnak.  
 

 

Reklám

 
  A korábbi süllyesztett forgó kapcsoló helyett a hagyományos váltót kapott a SPORT modell, és a visszajelzős váltósapka, amin világít a használt fokozat. A SPORT változatnál van lehetőség kézi váltásra is váltófüleken, vagy a váltókaron keresztül S (Sport) állásban, de ha D-állásban hagyjuk, akkor is szépen váltja a fokozatokat, így a kényelmét sem veszti el. Az ereje és nyomatéka elég, hogy 7.2 másodperces gyorsulást érjen el, a több, mint 2 tonnás saját tömege ellenére is, amihez 225 km/órás csúcssebesség is jár, de gyári adatok szerint beéri 7.0 l/100 km-es átlaggal, ami szerintem magasabb lesz (kb. 1-2 literrel, de ezt befolyásolja a vezetési körülmény is) a nagy súlynak köszönhetően, amit vinnie kell a 306 lóerőnek és a 700 Nm nyomatéknak.  
 

 

3.0 literes V6-os dízelmotor, 306 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal az orrában

 
  A ZF fejlesztett váltó szépen finoman tudja tovább küldeni az erőt a 4x4 hajtásnak. A menetteljesítményei kiválóak még a 306 lóerős motorral szerelt változatnak is, de érezni rajta a méreteit és a nagy súlyát, ami a kanyargós szerpentines utakon adja jeleit, be tudja venni nagyobb sebességgel is a kanyart csak hozzá kell szokni, hogy nem egy kis fürge könnyű autót vezetünk, de vigyáz a vezetőre a számos alapfelszerelésnél járó vezető támogató rendszerrel is. A gyorsasághoz jó fékek is kellenek, ami a több, mint 2 tonnás súlyát meg is állítja és erről a jól ismert fék fejlesztő cég fékrendszere gondoskodik, ami nem más, mint a BREMBO, amik kiváló megállást biztosítanak és német autópályás hajtásnál sem fog elgörbülni a féktárcsa a méretes 21”-es felnik alatt. A kiemelkedő menetteljesítményhez sportos külső is társul, ami szép összeállítás ebben a pezsgőszínű fényezéssel, és a sötét 21”-es felnikkel, plusz a piros féknyergekkel.  
 

 

Reklám

 
  A vezető a RANGE ROVER SPORT-ban is megkapja az alap a Terep mód választót, amivel az útfelülethez lehet igazítani a RANGE ROVER SPORT hajtását, mint a sáros vagy homokos útfelülethez, valamint a havas jeges úthoz is tud igazodni a 4x4-es összkerék-meghajtással. Amikkel minden vezetési körülmények között kiválóan tudunk haladni, a könnyen kiválasztható módokkal, így a terepezés is meg van könnyítve a luxus kategóriás SUV-val, mint a Toyota Land Cruiser V8-as is kiváló terepképességekkel ellátott modell, és még 85 cm-es gázlómélysége is van az új RANGE ROVER SPORT-nak, ami nem megszokott a piac modelljeinek nagy részénél. A tesztelt modell légrugós rendszert is kapott, ami sport módban legalacsonyabb helyzetbe állítja az autó hasmagasságát javítva a gyorsulási képességét és a légellenállását csökkentve a fogyasztást is, de a legmagasabb pozíció lehetővé teszi a 85 cm-es gázlómélységet és fokozza a terepképességeit, ami 5 cm-rel meghaladja a hagyományos rugós felfüggesztéssel felszerelt változatok 80 cm-es adatát.  
 

   

Az utastér tele van tároló rekeszekkel, és egy méretes hűtött kesztyűtartót is kapott

 
  A RANGE ROVER SPORT annak ellenére, hogy luxus termék a piacon, kiváló terepképességekkel látták el, ami a teljes Land Rover modell családnál elvárt, amennyire lehet a modern széles felnikkel és gumiabroncsokkal, ehhez igazodva a legjobb terepen. A Land Rover Defender és a régi eredeti Mercedes-Benz G-osztályok és a még mindig forgalmazott teljesen eredeti Lada NIVA-k nyomába már nem tudnak lépni a mai gépek a sok elektronika és a széles gumik, felnik miatt, de ezeket a Land Rover modelljei közelítik meg tudásukkal a legjobban, ami dicséretes tulajdonság.  
 

 

Reklám

 
  A Range Rover-eket magas áruk miatt tehetősebb személyek veszik főként hosszú utazásokra, akik viszont terep tudásukat is kihasználják többnyire terep versenyeken is indulnak a gépeikkel, vagy vidéki erdős utakon is használják. A kereskedés viszont a Magyarországon forgatott filmekhez is biztosít autót a színészeknek, amíg itt tartózkodnak a forgatás alatt így egyszerűbb a tesztautókat is forgatni a kereskedésben. Az új Range Rover Sport nem drágább, mint egy BMW X5 hasonlóan felszerelt és erős változatai, így aki magasabb luxust akar és tiszteletet az utakon azok a RANGE ROVER SPORT mellett döntenek, amivel nem olvadunk bele a többi autó közé (mint Audik, BMWk, Mercedesek) és a magas üléspozíció még városban is jobb átlátást ad a többi autó felett.  
 

 

2017 Range Rover Sport hátsó, dupla krómozott kipufogó véggel

 
 

Összességében a RANGE ROVER SPORT egy kiváló luxus SUV, ami méretéhez képes igen sportos vezetési élményt tud nyújtani, és még utazási komfortja is kiváló, amiért még jobb választás egy BMW X-modellnél is. Aki megteheti jó választás ez a modell. A tesztelt modell ára minden extrával együtt HSE Dynamics felszereléssel 33 600 000 Ft, de ez már a végsebesség növelést is tartalmazza a Dynamic csomaggal, így 209 helyett 225 km/óra a csúcssebessége, ami bőven elég egy V6-os dízel monstrumhoz, amiben hely is bőven van, és kérdés nélkül elkezd húzni nyugalmi állapota alatt is. Az alap Range Rover Sport-ért viszont elég 21 452 000 Ft Ft-ot kifizetnünk, de ezért csak egy 4-hengeres dízelmotoros változatot kapunk, de érdemes a v6-osok mellett dönteni minimum.

<<előző oldal

 

- Kartos Patrik -

2017-10-09, 00:33:46

 
     

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

 

Reklám

 

 

Reklám

Asztali nézet