MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2018 Toyota CH-R HSD teszt – 2. oldal

Vagány városi crossover, hatékony HSD technológiával

A tesztelt modell a drágább változat volt, ami a HSD hibrid hajtást használta, ezen kívül csak a kis 1.2-es turbós benzinmotorral lehet választani Európában a CH-R-t. A hibrid rendszerrel szép csendesen jár a CH-R, mint a korábban tesztelt HSD Toyota modellek. Az elinduláshoz gázt sem kell adni (csak nagyobb emelkedőknél szükséges gázadás elinduláshoz, a hibrid modelleknél), a fék felengedésével is szépen elindulunk. A hibrid rendszer előnye a tisztán elektromos hajtás a Toyota kínálatában, ami elindulásnál csak tisztán elektromosan megy, de ha kell az erő odalépünk bekapcsol a benzinmotor is, és szépen megindul, igaz nem egy versenygép, de a mindennapi használathoz elég. A normál módban gáz elvételnél tölt, és nem használja el maximális elektromos energiáit gyorsításnál. A normál használat utazáshoz, városi futkározáshoz tökéletesen alkalmassá teszi a CH-R-t. A Sport módban viszont aktívabban gyorsul, ami köszönhető a teljes energia felhasználásának, elektromos energiából is, a maximális erőhöz, így előzéseknél is sokkal előnyösebb, valamint fokozza a vezetés élményét is.

 
 

 

Az 1.8-as benzinmotor az orrában, ami a leghatékonyabb hibrid hajtás kombináció a Toyota kínálatában

 
 

A hibrid rendszer egyik előnye a B-fokozat, ami felgyorsítja az energia töltést motorfék funkcióként használva és gyorsabban feltölti az akkumulátor csomagot, így növelve a megtehető távolságot, valamint lassításnál is tölt. A menetteljesítményei megmaradnak a benzines változathoz hasonlóan, a sportos menetteljesítmények, ami mellett az utazási komfort is kiváló, így utazó autónak is tökéletes választás, a divatos megjelenése mellett, és kiemelt eseményekre is tökéletes az új CH-R. A magas építése ellenére a manőverezhetősége is kiváló, amit a SPORT módban még lehet javítani, így még a szerpentines hegyi utakon is élvezetes a vezetés vele. A városi használatra a legjobb a CH-R, ahol gyakrabban kell fékezni, így az akkumulátor is gyorsabban vissza tölti az elhasznált energiát, de országúti használatra és autópályázásra is jó választás, a nagy testes karosszériával.

 
 

 

Szép, divatos forma hátránya a szűk hátralátás, ami parkolásnál nagy hátrány tud lenni, de ebben segít a vezetőnek a hátsó keresztforgalom figyelő rendszer és a tolatókamera is, valamint a parkoló szenzorok

 
 

A CH-R a már 20 éves hibrid technológiát használja, aminek legújabb generációját kapta meg, a 4. generációs Priustól, amik jelentős mértékben gyorsabb energia visszatáplálást érnek el. A CH-R ára már az Aurisokét üti meg, így akinek a modern stílus világ és megjelenés többet számít, mint a praktikus tér, azok biztos nem csalódnak az új modellben, ami főleg a fiatal ügyfeleknek tökéletes választás, ami becsapósan tágas, a külső megjelenése ellenére is. A hibrid rendszer lehet, hogy hangosabb a benzinmotornál padlógázos gyorsításnál, de ezt elnézhetjük neki, mivel nem zavaró a beszűrődő zaj az új modellnél. A dízel modelleknél viszont jobb választás a hibrid CH-R, mivel takarékosabb, és nem lesznek olyan kiadások pluszba, mint a részecskeszűrő tisztítás, vagy a tönkrement kettőstömegű lendkerék csere, mivel ilyenek nincsenek a Toyota HSD rendszerében, és még télen is könnyebben elindul, mint egy dízel.

Aki teheti és megengedheti magának, nem jár rosszul az új CH-R-vel, aminek nagy előnye a nagy hasmagassága, így földutakon sem akadunk el egy könnyen vele, plusz a városi forgalomban könnyebben átlátunk a többi autós felett, ami jelentős mértékben megkönnyíti a vezetést és növeli a biztonságot is.

 
 

 

REKLÁM

 
 

Mi a helyzet itthon?

A vad formavilágú CH-R modell kezdőára 5 995 000 Ft Magyarországon, amiért egy LIVE 1.2 Turbo benzinmotoros, kézi váltós modellt kapunk. Ami szinte minden vezető támogató és biztonsági rendszert tartalmaz, a tábla felismerő rendszeren kívül, és már az adaptív tempomatot is alap felszerelésben adja a Toyota a CH-R-hez. Akinek viszont automata váltóval kell a CH-R vagy jobb felszereléssel, azoknak már az Active felszerelés szint is megfelelő lehet, és a kezdőár 6 945 000 Ft-tól indul ezzel a felszereléssel, ahol már kérhetjük a benzines változatot automata áltóval is, amit 550 000 Ft felárért meg is kapunk, de a hybrid változat is Active felszereléstől választható, amiért viszont már 8 075 000 Ft-ot kell fizetnünk. Az ügyfelek még választhatják Executive felszereléssel, ami a csúcs szint, és jelenleg még elérhető az exkluzív Selection felszereléssel is, ami a fiatalosabb, sportosabb megjelenést adja a Toyota modelleknek. A Toyotánál inkább opciós csomagokat találunk az extra listán, mint a LED csomag, ami Selection szintnél széria tartozék, Execuitve felszerelés szintnél viszont 360 000 Ft-os extra, vagy a JBL audio rendszer csomag 345 000 Ft-ért (9 hangszórós audio rendszer, 2 magashang-sugárzóval), de még Comfort csomagot ( Keresztforgalomra figyelmeztető rendszer (RCTA), Holttér monitor a külső tükrökben (BSM), Nyomógombos indítás (benzines), Fűtött kormánykerék, Automatikusan behajtható külső tükrök, Egyszerű intelligens parkolási rendszer (SIPA), Intelligens nyitási és indítási rendszer, Ultrahangos parkolás érzékelők elöl‑hátul ) is kérhetünk 500 000 Ft-ért, ami elérhető az Executive CH-R-ekhez, de ez is alap a Selection változatban. Az említett csomagokon kívül már csak a parkolás segítő rendszert kérhetjük, ami alapfelszereléshez is választható 76 000 Ft-ért, a Toyota Touch2 with Go navigációs rendszer az alap felszerelés kivételével, mindegyik változathoz kérhető 195 000 Ft-os extraként. A jelenlegi csúcs változat Magyarországon a Selection kivitel, ami hasonló a Škoda Monte Carlo modelljeihez, így ha törik az autó nehezebb beszerezni az alkatrészeket hozzá, ami hátránya, de mellette szól a sokkal sportosabb, fiatalosabb megjelenést és a kiemelt felszerelést kapunk a Selection modellektől (8 775 000 Ft). A modell kínálat és az árak országonként változhatnak, ahogy amerikai piacon csak 2.0 literes benzinmotorral és automata váltóval választható a CH-R.

Írta: Kartos Patrik

2018-09-20, 01:43:51

<<előző oldal

 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

REKLÁM

 

 

 

 

REKLÁM

Asztali nézet