MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2017 Skoda Kodiaq 2.0 TDI190 7DSG előzetes teszt 2. oldal

Takarékosabb, mint a SuperB, de nem látszik

A gyors tesztre megkapott Škoda Kodiaq a jelenleg kapható legerősebb motorral volt felszerelve, amit már a Škoda SuperB Laurin&Klement tesztautóban már próbáltam, aminek 190 lóerős teljesítménye bőven elegendő a közel 1 800 kg sajáttömegű Kodiaq mozgatásához, amivel érezhetően könnyedén mozgatja a nagy nyomaték miatt is, méretéhez képest. A Kodiaq-ban viszont alacsonyabb kibocsátási értékekkel bír, de a nagyobb tömeg miatt a tesztút alatt 7,5 liter alá nem igazán ment a fogyasztás, ami gyakori gyorsításoknak is köszönhető, valamint a módok tesztelésének is. A dízelmotoros változatok újítása a 13,7 literes AdBlue adalék tartály kiegészítése, ami csökkenti a kibocsátási értékeket, viszont ez a kis mennyiség a fedélzeti számítógép szerint érthetetlenül nagy távra elegendő, ami a tesztautóban átvételkor még mindig 7000 km-re elegendő adalékot adott meg, ami alapján ritkán kell utána tölteni, aminek betöltő nyílása az üzemanyagtartás töltőnyílása mellett található (színnel is megkülönböztetve), de ezt benzinkutakon és a márkaszervizekben is utána lehet tölteni.

 
 

 

Magas üléspozíció, mint a Range Rover Sportban, és az egyedülálló mérőórák

 
 

Az óriás Kodiaqot a csúcs dízelmotor szépen mozgatja, ami köszönhető a 400 Nm-es nyomatékának, amit már 1750-as fordulattól le is ad, és egészen 3250-es fordulatszámig áll rendelkezésre a csúcsnyomatéka. A vezetési élmény hasonló kiváló élményt ad, mint a frissített Octaviában, amiben szintén módosítottak a kormányzáson is, amivel javították a vezetési élményét a megújult és új Škodákban. A Kodiaq még vezetési mód választót is kapott, ami az alap ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT beállítások mellett, Indinvidual egyéni beállítást is lehetővé tesz, ahogy már korábbi modelleknél megszoktuk, de ezt már kiegészítették az új SNOW téli móddal is, ami sokat tud segíteni a lefagyott havas, jeges utakon. Az új Kodiaq, SUV létére még Off-Road módot is kapott, mint a komolyabb SUV-ok olyanok, mint a RangeRover-ek, amik a lehető legjobb használhatóságot biztosítják a csehek nagy verdájának. A mód választó nagyon hasznos benne, mivel a rossz minőségű utakon a 18”-as felnikkel a COMFORT módban nagyon kényelmes, ami a módosított lengéscsillapító beállításnak is köszönhető, de sport módban igazán felkeményedik, amivel még élesebb kanyarokban is kiválóan tartja a súlyos SUV-t. Valamint módosul a kormány reakció, a gázreakció és a tesztelt modell DSG váltója is sokkal gyorsabban reagál, hirtelen gázadásra.

 
 

A jelenlegi csúcsdízel, egy 2.0 TDI dízelmotor 190 lóerővel, ennél már csak a hamarosan érkező Kodiaq RS lesz erősebb a 240 lóerős TDI motorjával

 
 

A NORMAL módokban a DSG váltó érezhetően gondolkodik, nagyobb gázadásra, ami után vált csak, a Sport módban viszont pillanatok alatt vált, de a vezetőnek lehetősége van a kézi váltásra is, amit a vezető eldönt, hogy a váltókarral vagy a kormány mögötti váltófülekkel fog váltani, ami valamilyen szinten sportautós érzést ad vissza, egyfajta kézi váltási érzetet, de mivel automata váltó, így a rendszer beleszólhat a váltásba is. A közlekedésben nagyon jól elboldogul a 7-fokozatú váltó, ami mindig csendes utazást tud biztosítani, ami alacsonyan tartja a fordulatot, de ha előzni akarunk megjön az ereje és enyhén beszűrődik a dízelmotor zaja, ami nem zavaró a fülnek. A vezetése a megújult modellekhez jelentősen nagyobb élvezetet ad, a korábbi modellekhez képest, amivel már egy BMW vagy Audi szintet is elér, némelyik modellt viszont túlszárnyalja, ahogy az utastér adta kényelemben is. A vezetése kiváló a nagy teljesítményhez és nyomatékhoz, ami elég könnyedén mozgatja a méretes (1 795 kg – 7-személyes saját tömege) kasznit, ami a tesztelt modell esetében hét személynek tud helyet adni. Az utazási komfort a mód választónak köszönhetően kiváló kényelmet tud nyújtani.

 
 

 

A vezetési mód választó SNOW téli módot is tartalmaz, de az Off-Road mód választó gombját külön váltó mögé hejezték (vezetési mód választó feláras extra, csak Sportline, SCOUT és RS modell változatoknál ingyenes extra)

 
  A kocsi sportosságát is lehet fokozni, de ez már az utazási komfort kárára megy a SPORT módban. Az új modell a hosszú utazásokra is tökéletesen alkalmas, de mivel SUV, így a Škoda nem hagyta ki, hogy terepen is elboldoguljon, ami ritka ebben a kategóriában, főleg hogy ebben az árkategóriában főleg aszfalt úton használják a tulajok a méretes SUV-jukat, akik megengedhetik maguknak ezt a kategóriát. A jelenleg elérhető csúcs dízel változat lehet csak 209 km/órás csúcssebességgel tud menni, de egy ekkora SUV-hoz bővel elég, ahogy a RANGE ROVER Sport se megy túl gyorsan, de kiváló terepen is a tudása. A 190 lóerős dízelmotor a tesztautót 9,1 másodperccel alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára, ami jobb is az elvártnál a mai közlekedésben, de még a leglomhább változat is 10,8 másodperc alatt eléri a 100-as tempót, ami bőven elég a mindennapi használathoz, aki többet megengedhet magának, azok az ügyfelek választják inkább a komolyabb erősebb változatokat.  
 

  

Active, Ambition & STYLE felszerelés szintek (Magyarországon már Ambition az alapfelszerelés, a legfrisebb árlista szerint)

  

Laurin&Klement (luxus), SCOUT (off-road) & SPORTLINE (sport) felszerelés szintek, amikhez később még jön az RS változat - képek a Škoda konfigurációjából származnak -

 
 

Ahogy írtam a tesztelt modellnek 7,5 literes átlaga volt, amit inkább lehet tartani, mint a gyári 5,7 literes fogyasztás, ami inkább ECO módban és főként sík terepen használva jöhet össze, és visszafogott kigyorsításokkal, de ezt a vezető stílusa is befolyásolja – pontosabb fogyasztást nagyobb teszt során tudnák mondani. A tesztelt modell összességében a kategóriája legjobbja lehet ár-érték arányban is, ami némely prémium modellt még túl is szárnyal a kiválóságával, amit nagyon jól csinálnak a Csehek. Akinek meg kevés lenne ezzel a teljesítménnyel is a Kodiaq azok hamarosan választhatják az új Kodiaq RS-t, ami már 240 lóerős 2.0 TDI dízelmotort használ, amivel igazán gyors méretéhez képest a cseh nagy vas, aminek premierje Párizsban lesz, októberben (2018).

 
 

 

Reklám

 
 

Mi a helyzet Magyaroszágon?

Škoda a nagy prémium SUV kategóriába is már jelen van, a jelenleg elérhető legnagyobb modelljével a Kodiaqqal, ami méretben a BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE modellekkel száll a szemben, amiknél elvárt minőséget és felszerelés szintet is hozza a Csehek óriás SUV-ja kedvezőbb árért. A Kodiaq kezdő ára Magyarországon 9 813 670 Ft-tól indul, amiért egy Ambition alap felszerelésű modellt kapunk, egy 2.0 TDI 150 lóerős dízelmotorral, amit kézi váltóval és 4x4-es meghajtással kombináltak. Az alapfelszereléshez képest szépen felszerelt modellt kapunk, extrák nélkül is, ami már tartalmaz szinte minden vezetőtámogató rendszert, közöttük a Light Assist-et, az automatikusan kioldó elektronikus kéziféket, az eső érzékelős ablaktörlőt, a tempomatot, az E-Cal automata segélyhívó rendszert és szinte minden légzsákot már alapfelszerelésben megkapunk.

 
 

Kodiaq külső méretei (alap Kodiaq méretei, Sportline, SCOUT és egyéb változatok esetében eltérhetnek a méretek)

 
 

A kényelemről már alapfelszerelésnél is 2-zónás automata klíma, zöld hő védő üvegezés és első ülés fűtés gondoskodik, ami télen és nyáron is hozza az elvárt kényelmi szintet, de extrák között ezt még lehet fokozni hátsó ülés fűtéssel is (54 610 Ft), panoráma tetőablakkal (360 680 Ft). Aki viszont a benzinmotorral szeretné 10 334 840 Ft-ot kell fizetni, ami az alap Ambition felszerelést és egy 2.0 TSI 180 lóerős benzinmotort takar, 7-fokozatú DSG váltóval és 4x4-es meghajtással kombinálva. Az új modellnél már csak a leggyengébb (150 lóerős) dízelmotorokhoz választható kézi váltó, ezen kívül mindegyik motor változat DSG duplakuplungos automata váltót kap, plusz extrák listájáról 7-ülés változatban is elérhető az új Kodiaq. Magyarországi kínálat Ambition, Style, Scout és Sportline felszerelés szinteket kínál az ügyfeleknek, de már Laurin&Klement változatot is bemutatták korábban, ami a csúcs luxus kivitel a Cseh SUV-ból, mint a SuperB kínálatban is, valamint Párizsban mutatják a sport változatot a 240 lóerős Kodiaq RS-t, amit a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán fejlesztettek. Az alapfelszerelés szinteket még számos opciós extrával kilehet egészíteni, mint a panoráma tetőablak, a holttér figyelő rendszer, a teljes értékű pótkerék, kanyarkövető fényszórók, adaptív lengéscsillapítás, de két adaptív tempomat közül is választhatunk az extra listáról, a további számos extra mellett, amikkel személyre szabhatjuk Škoda Kodiaqunkat. A felszerelés szintek és árak országonként eltérhetnek! 2018.07.03-től érvényes árlista alapján!

Kartos Patrik

18:18:00, 2018-09-24

<< előző oldal

 

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet