MENÜ
     
 

  

HU / EN  

 
 

Újabb részletek a legújabb RS modellről

Škoda Kodiaq RS ünnepelt világpremierje lassan itt van, ami az októberi Párizsi autókiállításon lesz, a márka első modell jellemzői a 20”-as Xtreme felni szett, amit már alapfelszerelésnél megkap az új SUV RS modell, mögötte a 17 hüvelykes féktárcsák, amik piros féknyergeket kaptak. A Škoda legerősebb SUV modellje szintén elkülönül a modell kínálatban, a számos fekete kiegészítővel. A hűtőrács, a visszapillantó takaró, az oldalsó ablak betétek és a tetősínek mind fényes fekete megjelenést kapnak.

 
 

   

Az újabb részlet képek a Kodiaq RS-ről

 
 

 

Reklám

 
 

A hátsó fromált a két látható kipufogóvéggel lent az ütköző és a piros fényvisszaverő betét, ami kiterjed a teljes szélességgel a hátsó ütközőben – megkülönböztetve minden Škoda RS modelltől. Az „RS”, ami áll a RallyeSport kezdőbetűiből, először a Škoda 180RS és 200RS rally prototípus modelleken használták, 1974-ben, amit 2000-ben hoztak vissza a sport modellek jelölésére a Škoda kínálatában, és az új Kodiaq RS-en egy teljesen új megjelenést kap az RS jelvény is.

2000-2005 Škoda Octavia RS Mk1

Az Octavia Mk1 frissített változata mellett a Škoda piacra dobta a legdinamikusabb verziót az Octaviából. Az RS modellt jellemezte a turbófelöltős 1.8 literes 4-hengeres benzinmotor, ami 180 lóerőt (132 kW) termel, és az első kerekeken adta le.

 
 

Škoda Octavia RS Mk1

 
 

A 180 lóerőnek köszönhetően a 0-100 km/órás gyorsuláshoz elég volt 7.9 másodperc, és a csúcssebessége elérte a 235 km/órát. 2002-ben kombi változatban is elérhető lett, aminek már 8.0 másodperc kellett a 0-100 km/órás gyorsuláshoz és a csúcssebessége 231 km/óra lett. Az első generációs Octavia RS modelleket Vrchlabíban szerelték össze.

2003-2007 Škoda Fabia RS (csak TDI)

Škoda 2003-ban bővítette RS modell kínálatát, aminek új tagja az első generációs Fabia RS volt. A Škoda első hothatch-ét, a jól bevált 1.9 TDI turbódízel dízelmotor hajtotta, ami 131 lóerőt (96kW) termelt a kis Fabiában.

 
 

  

Škoda Fabia RS Mk1

 
 

A dízelmotor nyomatékosságával elég volt a Fabiának 9.6 másodperc a 0-100 km/órás gyorsuláshoz, és a csúcssebessége 204 km/óra volt.

2005-2013 Škoda Octavia RS Mk2

A Škoda leváltotta Octavia RS modelljeit a második generációval, amiből már egyszerre jelent meg a ferdehátú és kombi változat, egy évvel az alap Octavia Mk.2 premiere után. Az ügyfelek választhattak két motor közül, a 2.0 TSI 200 lóerős (147 kW), amivel a csúcssebesség már 240 km/óra volt a ferdehátú esetében és 238 km/óra a kombi változatban, és a 0-100 km/órás sprinthez elég volt 7.3 másodperc (kombi változat 7.5 másodperc), és a másik választható erőforrás a 2.0 TDI 170 lóerős (125kW) turbódízel motor volt, amivel takarékosabb volt, de lassabb is.

 
 

  

Škoda Octavia RS Mk2 facelift

 
 

 

Reklám

 
 

A TDI változat csúcssebessége 225 és 224 km/óra volt, és a gyorsulásuk 8.5 és 8.6 másodpercet vett igényben, ami nem rossz egy takarékos sport modelltől. Az opciós listáról az új Octavia RS már elérhető volt 6-fokozatú DSG duplakuplungos váltóval is. 2011-ben az Octavia RS Bonneville Special elérte a 365 km/órás csúcssebességet a Utah-i sós síkságon, és vált akkor a leggyorsabbá „sorozatgyártású 2.0 literes feltöltős motorral szerelt autók között”.

2010-2014 Škoda Fabia RS Mk2

A Škoda Fabiaból is késve, de megérkezett az RS változat, ami a 2007-ben bemutatott második generáció után, csak 2010-ben érkezett meg a kínálatba. Az autó az előd dízelhajtása helyett már egy 1.4 TSI turbós benzinmotort kapott, ami 180 lóerőt (132 kW) termel, és ezt az erőt egy 7-fokozatú DSG duplakuplungos váltón keresztül továbbítja az első kerekekhez.

 
 

 

Škoda Fabia RS Mk2 1.4 TSI

 
 

A kis turbós Fabia csúcssebessége 224 km/óra lett és a gyorsulása 7.6 másodperc, de a Fabia RS is már elérhető volt kombi változatban, aminek gyorsulása azonos volt a hatchback változatéval, de a csúcssebessége 226 km/óra volt.

2013-? Škoda Octavia RS Mk3

Škoda bemutatta a leggyorsabb modelljét 2013-ban, a legendás Goodwood Festival of Speed autós eseményen (júliusban), ami elérhető ferdehátú és kombi karosszéria változatban. Az új modell generáció orrában egy 2.0 TSI feltöltős motor volt, ami alapváltozatban 220 lóerőt (169 kW) termel, és 6.7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet álló helyzetből, és a csúcssebessége elérte a 250 km/órát, amit elektronika korlátozott.

 
 

  

Škoda Octavia RS & RS Combi Mk3

 
 

A kombi változat már csak 247 km/órás csúcssebességgel rendelkezik, és a gyorsulása 6.8 másodpercet vett igénybe. A 2.0 TSI feltöltős benzinmotor elérhető volt opciós listáról 6-fokozatú DSG duplakuplungos váltóval is, de mindegyik alap változat kézi váltóval készült, még a dízel is, ami szerintem sokkal jobb illik a sportos Octavia RS-hez. A 2.0 TSI mellett még elérhető volt 2.0 TDI 184 lóerős (135 kW) dízelmotorral, amivel 7.9 másodperc alatt tudta az Octavia RS felvenni a 100 km/h-s tempót, és a csúcssebessége 232 km/óra volt a dízel változatnak (kombi: 230 km/óra, és 8.0 másodperc).

 
 

  

Škoda Octavia RS230 Combi

 
  A kínálatban később megjelent a TDI változat 4x4-es meghajtással is, aminek csúcssebessége 225 km/óra és a gyorsulása 7.6 másodperc, és ebből van még kombi változat is (224 km/h, 0-100 km/h – 7.7 másodperc). Az Octavia RS kínálatában 2015 szeptemberében jelent meg a még erősebb változat, ami az RS230 volt, és az új csúcs RS változat. Mint a névhez fűződik a legerősebb OCTAVIA, amit gyártottak 230 lóerős teljesítménnyel, aminek szintén 250 km/órára korlátozták a végsebességet, és a gyorsuláshoz már csak 6.7 másodpercre volt szükség.

2017-? Octavia RS245

Az Octavia is elérte a modell frissítést, amikor megjelent az új design az osztott fényszórókkal, amik szélesebb megjelenést adnak az Octavia RS-nek is.

 
 

 

2018 Škoda Octavia RS245 Combi (felfrissült megjelenéssel)

 
 

A megújulással az Octavia RS230 lett az alap benzinmotoros Octavia RS, a 230 lóerős teljesítménnyel és az RS230 leváltotta az RS245 új változatot. Az új modell 2.0 TSI motorja már 245 lóerőt (180 kW) termel, ami szintén 250 km/óránál van korlátozva, de a gyorsulása már csak 6.6 másodperc (kombi 6.7 másodperc) 0-100 km/órás sprintben. Az új modellváltozat alapjellemző az ESC rendszer sport móddal kombinálva és az elektro-hidraulikusan vezérelt első sperr difi (VAQ).

- Kartos Patrik -

2018-09-29, 20:10:44

 
     

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet