MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

1958 BMW 507 Roadster Series II - RM Sotheby's aukció

Egy igazi ritkaság, a BMW múltjából

246 CHASSIS NO. 70157 $ 2 500 000 – 3 000 000

Egy nagyon ritka BMW-hez lehet hozzájutni, az Arizonai árverésen, amit a héten rendeztek meg, számos ritkasággal. A BMW elismert teljesítmény képességekkel látta el ezt az 507-est, ami tudja azt a gyorsaságot, amit az amerikaiak elvárnak egy sportkocsitól az izom autók földjén, az igényes stílus világgal rendelkező, két személyes kabrióval, és ezért Hoffman tett erőfeszítéseket, az igényes stílusú gépezettel, ami áthidalta volna a szakadékot az olcsó MG modellek, a Porschek és a drága 300SL kínálat között. Az 507 hasznosítja a legjobb Bajorral a mechanikai alkatrész forrást, az 502-es és 503-as modell szériáktól, amik tartalmazzák a 3.2 literes OHV alumínium blokkos V8-as motort, iker karburátorral, ami 150 lóerőt termelt.

 
 

 

1958 BMW 507

 
 

Max Hoffman, aki véglegesen jóváhagyta a dizájnt, így ő kérte a szolgáltatásokat Count Albrecht von Goertztől, a híres ipari tervező védelmezőtől Raymond Loewytől, akinek futurisztikus témái a Studebaker a korai 50-es évekből, és a Hoffman igényes szeme. Hoffmannal és a BMW-től Goertzcel elgépelt néhányat a leggyönyörűbb vonalakból, amit fémbe hajtottak. Az 507-es kézzel készült áron, ami végül elérte a több, mint 11 000$-t, ami egy hatalmas összeg volt ebben az időben, és ennek is köszönhető, hogy csak 252 db készült az egyik legszebb BMW-ből. Az 507-es modell alapvonalait később átvitték a Z8-as modellre, ami egy érdekes és egyben szellemi utódnak szánt modell, a jómóddal és stílussal. Később az 507 Roadster Series II-vel fejezték be a modell gyártását, amit 1958 július 10-én szállítottak le G. Dagmarnak, Münchenbe (Németország). Az ritka roadster eredetileg Spring White fehér fényezést kapott, és attraktív vonzó kemény tetőt.

 
 

  

1958 BMW 507 Roadster - egy tökéletes veterán külső részletei - 

 
 

Az autót később eladták Werner Preis-nak, Düsseldorfban. A BMW Group Archívuma szerint egy bizonyos pont az autó életében, ez volt, amikor felszerelték egy 160 lóerős motorral, amit megbélyegeztek egy eredeti számmal. Az eredeti motorról úgy gondolják egy másik 507-es modellben kapott helyet, Európában. 2000 elején az autót felfedezték Charles Crail-el és eladták a Microsoft alelnöknek Rick Thompson-nak Bellevue-ben (Washington), aki keresett a híres Pebble-Beach-en restaurálásra egy jelöltet. Akkor még az autónak fehér fényezése volt, és fekete bőr belsővel rendelkezett, valamint csak 77 000 km (48 000 mérföld) volt a km számlálójában. Az autót később John Giles-nek szállították, a TT Workshops Ltd.-hez, Westburybe, (Anglia) a teljes karosszéria helyreállításra. Az autó leszállításakor Giles megjegyezte, hogy az autó „egy nagyon szép, jól karbantartott autó. Nagyon teljes és gyakorlatilag minden része rendben van.” Így ez készült egy kiváló kiindulási ponttal a Pebble Beach minőségi felújításával, amit 2 év alatt fejeztek be teljesen.

 
 

  

1958 BMW 507 Roadster - a beltér részletei, mint új korában - 

 
 

 

Reklám

 
 

A motort és a sebességváltót teljesen újjáépítették ez idő alatt. 2002 júliusában Roundellel jellemzett minőségi felújítás, ami megjelent a BMW Club of Americanál, és a felújítás befejezésekor az autót átszállították az Egyesült Államokba, 2002 júliusában, hogy a híres Pebble Beach fesztiválon ott legyen az autó, és a következő hónapokban még a Tour d’Elegance-on, valamint a Concours d’Elegance-on is jelen volt a ritka 507-es modell. 2003 februárjában Mr. Thompson eladta az autót egy magán gyűjtőnek, és amíg az ő autója volt összesen 2000 mérföldet tett az autóba, valamint részt vett számos eseményen, amik tartalmazzák a Kirkland Concours-t 2007-ben és 2008-ban, a győztes első osztályban mindkét éven kampányolt, 2008-ban a Copperstate 1000-en, és a The Allure with Automobile-lal, a Portland Art múzeumban 2011 júliusában. A tulajdonos az autót jól karbantartotta a Vintage Racing Motors-szal, Redmondban (Washington). 2018 augusztusában egy másik magán gyűjtő szerezte meg a BMW 507-est. Az autó minden évben rendszeres karbantartást kapott. Az 507-es modell csodálatos állapotban van, ez egy nagyon szép felújított modell lett.

 
 

  

Az eredeti szerszámok is meg vannak, a ritka 507-esben

 
 

Az autóhoz adják még a három kötet dokumentációt, amik tartalmazzák a felújításról készült fotókat és a számlákat, valamint a convertible felső csomagtér fedelet és a takaró fedelet. Az autó Midnight Blue fényezést kapott, ami harmonizál a kemény tetővel és a piros beltérrel, az 507-es egy csodálatos példa a márkától. A BMW 507 jellemzői a megbízható tárcsafék, és az 5-fokozatú sebességváltó, - ez egy ritka klasszikus német sportkocsi, egy nagyon jól használható klasszikus, ami az útra összpontosít és a veterán túrázásra. Az ehhez hasonló igazi BMW-k már kihaltak, így ezt az élményt már az új modellek nem tudják visszaadni az M-es modelleken kívül, mint például a BMW M2, és ez egy igazi BMW, ami még a Mercedes 300 SL sirályszárnyas sportkocsinál is többet ér az érték becslő által megadott árak szerint. A gyári értékek szerint az 507-es modell a 0-100 km/órás (0-62 mph) sprintet 11.1 másodperc alatt teljesítette, és a csúcssebessége elérte a 196 km/óra (122 mph). Az információk az RM Sotheby’s aukciós modell leírásból származnak, és a wikipédiáról.

- Kartos Patrik -

2019-01-18, 18:10:13

Info: rmsothebys.com & wikipedia.org

 
     

 

free counter

website counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet