MENÜ
   
 

 

HU /  EN  

 
 

2018 Mercedes-Benz CLA180 URBAN teszt - 1. oldal -

Luxus, a minik között

A Magyarországon készülő modellek egyike a Mercedes kínálatából, a 2013-ban indult új modell a CLA, ami már elérte a generáció váltást. Az új modell a divatos 4-ajtós kupékat hozta elérhetőbb áron az ügyfelek számára, ami a megújult A-osztály sikere után, nem volt kérdés, hogy a megfizethetőbb árával a fiatalabb ügyfeleket megfogja. A 4-ajtós karosszéria igaz hátul is nyújt helyet az utasoknak, de 170 cm magasság felett már nem a legkényelmesebb, és a beszállás sem a legkönnyebb, de ennél praktikusabb kivitel is jött később, a Shooting Brake. A tesztelt változat pedig a kifutó modell, mivel hamarosan megérkezik az új generáció.

Vagány kupé, 4-ajtóval

A Mercedes nagyon eltalálta a legkisebb kupéjának design világát, a kupé tető vonalvezetéssel, ami annyi fejteret hagy, mint amennyit láttat a külső megjelenése, és a szűk hátsó ajtónyílás, aminek nem valószínű, hogy örülnek a hátul utazók.

 
 

Az agresszív sportos, orr megjelenés

 
 

Az orr design megjelenése hozza az uralkodó, kicsit agresszív megjelenést, amitől még mindig a Mercedes az uralkodó márka az utakon még a legkisebb modellek esetében is. Az A-osztályról ismerős éles vonalak a fényszórókkal, és a Mercedes védjegy hűtőrács igazán egyedülálló megjelenést ad, amiről könnyen felismerjük, hogy egy Mercedes jön mögöttünk, még az éjszakában az egyedülálló fényszóró világítással, valamint az orr design még kapott az URBAN kivitelben egy kis krómozott légterelő ajkat, ami még tovább fokozza külső megjelenését, stílusosan kialakítva.

 
 

 

 A stílusos, fiatalos formavilág még ma is, annak ellenére, hogy már jön az új generáció is

 
 

A motorháztető kidomborodó vonásai, viszont a feltörő erőre is utalhatnak, ami a tesztelt modellre nem éppen igaz, ami csak 122 lóerős, de a dizájnból nem maradhat el, így hozza az egyedülálló összhatást, ami megfogja a fiatalabb ügyfeleket is. Az oldalnézete nagyon a kupékat idézi, ami a színtől függően nem mindig feltűnő a 4-ajtós karosszéria. A vastag oszlopok előnyei, hogy sokkal jobb ütközésnél a biztonság, de a kilátásban hátrány tud lenni, amit valamilyen szinte javítanak a keretnélküli ablakok, a nagyobb üvegfelületeknek köszönhetően. A képeken is látszik, hogy elég méretes felniket kapott a tesztautó, ami az URBAN felszereléshez jár, 18”-as méretben, amik ellenére a kényelmi szint Comfort módban meglepően kellemes, és még a macskaköves úton is elég szépen elnyeli az úthibákat.

 
 

A Coupe dizájn szép, de hátul nem igzán van hely az utasoknak

 
 

A Sport módban viszont nem a legkellemesebb, amilyen utak vannak Magyarországon és Szlovákiában is, de ez marad az utolsó fejezetre. A hátsó része is egész pofásra sikeredett, ami az URBAN felszerelésnél már tartalmazza a króm kipufogóvégeket, amik mögött van a valódi kipufogó rendszer, de a Mercedes-nél ügyesek voltak a tervezők, mivel egész szép élethűre sikeredett a króm design kipufogóvég, ami némelyik gyártónak nem jön össze mindig. A csomagtér ajtó a sportos légterelő ajkat formázó csomagtér fedelet kaptak, ami szintén fokozza a megjelenését, amit kiegészítenek a LED-es hátsó lámpákkal, az egyedülálló penge formában, amit a kombi változat is megkapott, ami szerintem szebbre sikeredett, mint a sedan, de ezt mindenki maga választja, kinek mi jön be jobban.

 
 

 

Reklám

 
 

Stílusos megjelenés, egyedülálló, minőségi utastérrel

A Mercedes CLA igazán stílusos, vad megjelenést kapott, ami a Mercedeseknél megszokott minőségi prémium belsőt takarja. Már amikor nyitjuk az ajtót érezni a minőségi kidolgozást, a kilincs meghúzására finoman kicsit lehúzódó üveget az ajtóban, amivel megóvjuk az üveget a sérüléstől, és egyben finom ajtó csukódást is biztosít, ami után beszállunk a tesztautó kényelmes sport üléseibe, amik szövet bőr kárpittal tartanak a helyünkön a tempós kanyarvételekor, amit a finom bőr multi-funkciós kormánykerékkel kezelünk, igazi minőségi érzetet ad a vezetőnek és utasainak. Már teszteltem Audit és BMW-t, de a Mercedes, valamitől egy teljesen más világ, még a kis CLA is, ami a legkisebb modellek egyike.

 
 

 

A finom vonalvezetés, és a minőségi anyagok hozzák az elvárt szintet, az apró műanyag részek ellenére is - a prémium szegmensben -

 
 

A vezető ülésből látjuk a motorháztetőt, ami manapság már ritkaság, és főleg a nagyobb modelleknél tér vissza, a nagyon hosszú motorháztetős modelleknél. A vezető ülésből indításkor felzendül a benzinmotor szép csendesen, ami csak akkor hallatja igazán a hangját, amikor megpadlózzuk és pörgetjük, ami után szépen könnyedén megindul a CLA. A CLA 180 erőforrása csak 122 lóerős teljesítményt, és 200 Nm nyomatékot termel, amit a tesztelt modellben egy 7-fokozatú duplakuplungos váltó továbbít az első kerekekhez, amik igen jó vezetési élményt adnak a vezetőnek, első kerék hajtással, ami meglepő, hogy sikerül némelyik márkának, mint a Mazdának is. A bőr kormánykerékről egyszerűen és könnyen kezelhető a fedélzeti rendszer, és a mobil kiegészítő rendszer, valamint az automata váltó is, ami a tesztelt modellben is a Mercedes bajuszkapcsolós fokozat váltóját kapta meg, ami egyből kézre esik, mint az ablaktörlő kapcsoló a többi márkánál.

 
 

  

A tesztelt modell megkapta a multi-funkciós bőr kormánykereket, amivel kiválóan tudjuk kezelni az autót a, a középkonzol megkapta az egyszerű letisztult megjelenést a tetején, a megszokott érintőképernyővel, és a kesztyűtartó, ami nagyon pici, így inkább fér el benne a smink készlet, mint bármi fontosabb dokumentu, vagy néhány CD-nek ad helyet, de semmi több (még egy Toyota Yaris-ba is nagyobb a kesztyűtartó)

 
 

A tesztelt modell kormány váltóval is fel volt szerelve, így ha magunk akarunk a váltásról dönteni az sem jelent gondot a CLA 180-as modellben. A frissített CLA tesztalany már kulcsnélküli rendszert használ, de a kulcs a hagyományos Mercedes kulcs dizájnt kapta meg, valamint itt is megjelent a márka alkalmazása, ami az autónkról nyújt információt, és kezelést egy szinten Android vagy iPhone rendszerekhez használható, ami már több márkánál is megjelent, mint a Škodánál is. Az első üléssor meglepően tágas helyet nyújt még 186 cm magasságnál is, ami főként a süllyesztet tető kárpitnak is köszönhető, és nagyon alacsonyan ülünk, ami mellett számos tároló rekeszt is kapott, és méretéhez illő kesztyűtartót, ami szintén nem a legnagyobb, de egy kisautótól sokat ne várjunk, viszont a vezetési élmény kárpótol. A tesztelt modell elég magas ára ellenére csak manuális klímával volt felszerelve, amit remélhetőleg a következő generációnál várhatóan már alap felszereléstől automata klímát kapunk.

 
 

 

Az első sport ülések nagyon kényelmesek, az állítható combtámasz is sokkal egyedülállóbb beállítást tesz lehetővé, és a sportos vezetésnél kiváló oldaltartást nyújtanak az első ülések. Hátul viszont a fejtér és lábtér hiányzik, de a CLA a vezetés élményéről szól, amiben nagyon jó.

 
 

Az ilyen aprósággal lehangolni az ügyfelet azért nem olyan jó dolog, de amikor piacra dobták még elfogadható volt, ha a legkisebb modellt nézzük, ami az alapját adta a CLA modelleknek. A hátsó üléssorról sok jót nem lehet mondani, igen szép bőr-szövet kárpitot kaptak, mint az első ülések, és az ajtókárpit is szép a megszokott Mercedes elektromos ablakemelő gombokkal, de elég kicsi az ajtó, mint ahogy az ajtónyílás is elég szűkös, így nem a legkellemesebb beszállni hátra, ami igazából kb. 170 cm magasságig mondható kényelmesnek, és max. 2 személynek. Hiába van középső ülésnél is biztonsági öv, aki harmadikként beakar ülni a középső ülésre, az nagyon szenvedni fog a hosszabb út végéig.

 
 

 

Nem túl nagy a csomagtér nyílás, de a mérete elfogadható (470 liter), ami csak 40 literrel kisebb, mint a jelenlegi Dacia Logan Sedan csomagtere (510 liter), de itt a csomagtér formája sokat elvesz a méretből

 
 

A középső ülés kihajtható könyöktámasznak inkább megfelel, ami a hátul utazók kényelmét fokozza. A CLA alapból egy divat autónak készült, amit nagyon jól is mutat és meg is felel ezeknek az elvárásoknak. A hátsó üléssor után a csomagtér jön a 470 literes (Shooting Brake változat alap csomagtere 495 literes, ami bővíthető) méretével egész tűrhető, de a csomagtér nyílás nem a legnagyobb, amiből sokat elvesz a csomagtér pánt takarása is, de cserébe nem csukunk oda semmit a pánttal a csomagjainkból, valamint a csomagtér ajtó nagyon szépen és könnyedén csukódik. A CLA kifutó modelljéről ennyit tudok mondani, ami kívül és belül minőségi gyönyörű megjelenést kapott, és minőségi kidolgozást, amit az ügyfelek elvárnak egy minőségi német autótól.

következő oldal >>

 
     

 

free counter

hit counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet