MENÜ
   
 

 

HU / EN  

 
 

2018 Mercedes-Benz CLA180 URBAN teszt - 2.oldal -

 

Csak 122 lóerő, de könnyedén mozgatja a kis CLA-t

A CLA tesztautó alatt a leggyengébb benzinmotor volt a kínálatból, ami a CLA 180 jelölést kapta, de ez a jelölés egy 1.6 literes, 4-hengeres, 122 lóerős benzinmotort takar, ami mellett 200 Nm nyomatékunk is van. A teljesítmény és a nyomatéka ellenér elég virgonc kis gép lett, az alap benzines CLA két felnőttel, ami nem is rossz. A tesztelt modell egy automata váltós változat volt, ami 7-fokozatú, duplakuplungos váltót kapott. A vezető kedvére tesz az állítható vezetési mód is, ami sokat tud javítani a kényelemterén, de amikor rálépünk a gázra, a Sport mód az élményt szépen fokozza, amire használják az ügyfelek ezeket a modelleket, és amiért veszik ezeket és a következő generációt is, majd.

 
 

Az erős 1.6-os benzinmotor, ami csak 122 lóerő, de mindennapi használatra bőven elég a CLA-hoz

 
 

A tesztautó már indításnál finoman halkan hallatja hangját, ami magasabb fordulaton tör fel inkább, amikor rendesen hajtjuk. A dinamikussága várhatóan az alacsony fordulaton elérhető csúcsnyomatéknak is köszönhető, ami már 1 250-es fordulattól elérhető, és egészen 4 000-es fordulatig rendelkezésünkre áll, viszont 5 000-es fordulaton érjük el a csúcsteljesítményt, aminek várhatóan köszönhető az alap benzines modell dinamikussága is. A gyári adatok szerint a legjobbak között van gyorsulásban a mindennapi használatra készült modellek között, ami a 9.0 másodperces gyorsulásával, a legtöbb jelenleg elérhető modellnél gyorsabb is, a 0-100 km/órás sprintben, ami dicséretes egy alapmotoros modelltől. A végsebessége viszont csak 210 km/óra, aminél több nem kell, ha mindennapi használatra szánjuk az autót, vagy üzleti utakra megyünk vele autópályán, de egy előnye, hogy a kis méretének köszönhetően városban könnyen cikázunk a sávok között, plusz könnyű parkolni vele. 

 
 

A Mercedes kínálatából az egyik utolsó hagyományos analóg órás mérőegysőgek, egyedülálló megjlenéssel, ami köszönhető az ezüst gyűrűknek is, és a tökéletesen függőlegesen álló mutatók

 
 

A 2002-es Mazda 6 Sport se volt sokkal gyorsabb a maga idejében a 2.3 literes 166 lóerős motorjával, ami viszont a sportossága miatt fogyaszt 10 liter felett autópályázásnál, az 5-fokozatú váltónak köszönhetően, ami a sportosságát, dinamikusságát javítja a Mazdának. A CLA-nál viszont jelentősen alacsonyabb a fogyasztás, amihez sokat tesz a 7-fokozatú duplakuplungos váltó, ami alacsony fordulatot tud biztosítani autópályázáshoz is. A vezetési mód a váltót is befolyásolja, ami Sport módban sokkal hamarabb vált a Comfort módhoz képest, így takarékosabb fogyasztásban, ami a gyári értékek szerint 5,4 – 5,7 l/100 km, ami mellett még a 7 literes átlag sem rossz, mivel várhatóan, aki Mercedest vesz ritkán tartja be autópályán is a 130-as tempót (ahogy a autósok nagy része Magyarországon), így csak akkor esélyes a gyári mért fogyasztás, ha vissza fogjuk magunkat, de amelyik autó, ilyen szépen és dinamikusan megy, azokban az autókban nehezen fogja vissza magát a vezető. A vezetésben is számos támogató rendszer segít (pl. az aktív fékasszisztens – alap felszerelés része, és segít megelőzni a balesetet is), így vigyáz a kocsi, amennyire csak tud a vezetőre és utasaira, valamint a tesztelt modell már SOS segélyhívó rendszert is kapott, ami sokat segít, ha már megtörtént a baleset.

 
 

 

2018 Mercedes-Benz CLA 45 AMG, AMG Aerodinamikai csomaggal (C117) & CLA 45 AMG Shooting Brake (X117)

 
 

A hajtáshoz jó fékeket is kapunk, ami jól jön, ha rendesen tapossuk a gázt, amihez minőségi fékeket kapunk, amik kiválóan fognak, de akinek ez kevés lenne azok választhatják az AMG csomagot, ami komolyabb fékeket is tartalmaz, sport futóművet és további külső és belső extrákat. Akinek a 122 lóerő kevés azok benzines kivitelből egészen a 250-es modellig választhatnak a kínálatból, ami már 218 lóerőt biztosít, ami felett már csak a CLA 45 AMG lesz, ami viszont 381 lóerőt ad le, és ez szintén egy 2.0 literes, 4-hengeres motort használ. A dízel kínálat 109-177 lóerős motorokból áll, aki dízel párti azokra is gondol még a Mercedes, ami várhatóan az új generációnál a hybrid kivitelt is hoz majd a kínálatba, amit már egyre több ügyfél keres a márkáknál és cégek is. A Mercedes kínálatában már a C-osztályból is elérhető hybrid változat.

 
 

A CLA sportos fara, a LED technikás hátsó lámpákkal

 
 

A CLA, a legjobb légellenállási tényezővel rendelkezik kategóriájában, amit folytat az új generáció is, ami jelentősen befolyásolja a fogyasztást is, valamint kisebb erő is elég a jobb gyorsuláshoz. A CLA is a „downsizing” kisebb motor, nagyobb erő tervezéssel készült, aminek köszönhetően csak soros 4-hengeres motorokból áll a teljes kínálat az AMG változatot is beleértve, aminek hatására a nagykategóriás modellek kínálatából is hamarosan távozhatnak a komoly V8 és V12-es motorok, amiket főként az AMG modellek használnak, mint a 63 AMG modellek a V8-as motorokkal készülnek még, a 65 AMG modellek viszont a ma már nagyon ritka V12-es motorokat használják, amik sokáig nem valószínű, hogy meg maradnak kínálatban egyre jobban szigorodó kibocsátási előírásoknak hála, de hybrid változatokban viszont még tovább a kínálat részei maradhatnak.

 
 

 

Reklám

 
 

Mi újság a használtautó piacon?

A www.használtautó.hu weboldal keresője szerint Magyarországon jelenleg 117 eladó CLA és CLA Shooting Brake modell található, amelyek közül a kínálat legolcsóbb modellje egy CLA 180 Urban első tulajosnak hirdetett, modell ami egy 20 000 km-es tesztautó, és a kínálat legdrágább tagja egy CLA 45 AMG 4Matic összkerék-meghajtású modell 7G automata váltóval, és ebben is csak 38 300 km van, ami nem valami sok (14 599 000 Ft), ami azt mutatja szinte csak tesztautókból áll a Magyarországon található eladó használt CLA modell kínálat, néhány eladó CLA kivételével, amik már 100 000 km fölött járnak km-ben, így még jó pár év mire olcsóbbak lesznek a használt piacon. A nemzetközi használtautó kereső weboldal kínálatában az www.autoscout24.com találatai között pedig egy CLA 200CDI (Német hirdetés) a kínálat legalja, ami egy 2014-es modell 178 000 km-rel és 6 700€-t kér érte az eladó. A weboldal összesen 9 407 eladó CLA modellt talált, amik között a kínálat legdrágább tagja 2018-as, CLA 45 AMG Shooting Brake 4Matic Yellow Night Edition modell (Holland hirdetés), mindössze 151 km-rel, amiért szép nagy összeget kérnek a 87 707€-s árával. Az AMG modelleknek szép áruk lesz használtan továbbra is. Aki CLA-t akar van miből választani, de külföldi importból talán olcsóbban meg van egy használt CLA, de mindenki maga eldönti milyet CLA-t és honnan akar, ha kedvet kapott hozzá.

Írta: Kartos Patrik

2019-02-12, 01:49:51

<<előző oldal

 
     

 

free counter

hit counter

 

Reklám

 

 

 

 

Reklám

Asztali nézet